Spring naar bijdragen

Bijbelteksten Liefdesrelatie


Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Mirjam en ik hebben een vraagje. Wij vinden elkaar sinds kort helemaal geweldig. We willen graag samen beginnen met bijbellezen, en leren hoe we zo rein en stabiel mogelijk samen voor God kunnen leven. We willen dus wat teksten om een goed fundament voor onze relatie te leggen.

Enkel hooglied lezen vonden we wat weinig, en dat is ook niet precies wat we bedoelen. We willen samen leven volgens God wil. Heeft iemand tips voor ons?

Heel veel dank, en Gods zegen!

Groet, Mirjam en Hans.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien heb je wat aan 1 Kor. 7 (over het huwelijk) of 13 (over de onderlinge liefde). Verder weet ik naast Hooglied niet direct een uitgebreide tekst over de liefde, of het moeten fragmenten zijn uit de profeten waar God spreekt over Israël als Zijn geliefde.

Wellicht een idee een bijbelstudie uit te zoeken? Waar teksten dan ingekaderd worden in een geheel. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

1 Korinthe 13 hebben we al gelezen, is mijn favo bijbeltekst:) Dankje voor je reactie. 1 Korinthe 13 gaat vooral ook over de liefde naar God, maar ook voor elkaar kan je er inderdaad veel van leren. Een bijbelstudie is een goed idee, maar we zijn 17 en 21, beiden vrij intelligent, en willen iets wat bij ons past natuurlijk. De algemene verhalen zijn vrij bekend, en heel mooi, maar wat verdieping zou toch erg fijn zijn.

Bedankt:)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tip: je kunt zelf op zoek gaan via http://www.biblija.net/biblija.cgi?l=nl en dan steekwoorden invullen. Zelf kwam ik al op 1 Kor. 11 (daar spreekt Paulus over man-vrouw verhoudingen) en de volgende tekst uit Efeziërs:

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:21 Aanvaard elkaars gezag uit eerbied voor Christus. 22 Vrouwen, erken het gezag van uw man als dat van de Heer, 23 want een man is het hoofd van zijn vrouw, zoals Christus het hoofd is van de kerk, het lichaam dat hij gered heeft. 24 En zoals de kerk het gezag van Christus erkent, zo moeten vrouwen in ieder opzicht het gezag van hun man erkennen. 25 Mannen, heb uw vrouw lief, zoals Christus de kerk heeft liefgehad en zich voor haar heeft prijsgegeven 26 om haar te heiligen, haar te reinigen met water en woorden 27 en om haar in al haar luister bij zich te nemen, zodat ze zonder vlek of rimpel of iets dergelijks zal zijn, heilig en zuiver. 28 Zo moeten mannen hun vrouw liefhebben, als hun eigen lichaam. Wie zijn vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief. 29 Niemand haat ooit zijn eigen lichaam, integendeel: men voedt en verzorgt het, zoals Christus de kerk, 30 want dat is zijn lichaam en wij zijn de ledematen. 31 ‘Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één lichaam zijn.’ 32 Dit mysterie is groot – en ik betrek het op Christus en de kerk. 33 Maar ook voor elk van u geldt dat ieder zijn vrouw moet liefhebben als zichzelf, en dat een vrouw ontzag moet hebben voor haar man.

(vertaling: NBV)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het samen Bijbel lezen, samen bidden is een intimiteit die belangrijk kan wezen in een liefdesrelatie waarbij je God /je geloof wil betrekken.

Verhalen als van Ruth en Boaz; welke over liefde en verantwoordelijkheid gaat vind ik persoonlijk ook geweldig.

En samen naar een Bijbel gespreksgroep als jullie daar behoefte aan hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid