Spring naar bijdragen

Mijn ontmoeting met God bij een jongerenplaats


Aanbevolen berichten

Sinds mijn geboorte ben ik gedoopt. En elke zondag ging ik braaf met mijn ouders en broertje naar de kerk. Ik geloofde wel maar mijn gevoel was anders dan nu. Tot ik op een dag uitgenodigd werd bij een jongerenplaats voor jongeren van 13 t/m 25 jaar. Ik zei oke ik kom maar ik was wel bang omdat ik het niet fijn vindt om ergens naartoe te gaan waar ik niemand ken. Toch die avond ging ik er naartoe ik werd goed opgevangen door een jongen die me gelijk vertelde wat zo'n avond precies inhield. Die avond hadden we een bijbelstudie over verleiding dat raakte me en een paar minuten later sprak ik met de vrouw die me uitgenodigd had. Ze vroeg aan mij: Heb je echt al gebeden van God wilt u alstublieft in mijn hart komen? Ik dacht moet dat dan ik ben toch al christen,maar toch begreep ik haar wel. God heeft mij wel aangenomen, maar ik moet hem ook aannemen om bij Hem te horen. De volgende dag luisterde ik verschillende opwekkingliedjes en ik voelde zo'n warmte over me heen komen dat ik besloot om te bidden met God en om Hem te vragen of Hij in mijn hart wilde komen. De dagen daarna voelde ik me zo goed het gevoel van liefde voelde ik diep in mijn lichaam. Ik merkte echt dat God mij geaccepteerd had en dat Hij mij echt wilde laten zien wie ik voor hem ben. Sinds die dag is mijn leven echt veranderd ik ben een kind van God geworden en zo voel ik me ook! Ik wil het liefst dat mensen weten hoe God is, Hoe liefdevol Hij is en dat je Hem echt moet ontmoeten want Hij is het mooiste wat er is! Het leven is het niet waard zonder Hem. Hij geeft je zoveel meer liefde, blijdschap, vrede enzo als de mens. Ik hoop echt dat mensen dit ook mogen gaan ervaren, want God is liefde!

(Ik ga zelfs weleens mee de straat op!) Groetjes Celaine

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, prachtig.

Erg herkenbaar.

Ik had ook die spirituele extase, toen ik nog mediteerde en 'Euro-boeddhist" was.

Een gevoel van volledig zijn, deel van de gehele wereld, op spiritueel vlak.

Een gevoel van begrijpen en zien hoe het is.

Het leven als in de wolken.

Maar in jouw geval zou het God van de Bijbel moeten zijn?

Dan heb je de fase van zondebesef en je besef van je positie als vlezen mens ten opzichte van de Heilige God zeker al achter de rug, en neem je dagelijks het kruis op om je vlees te kruisigen, omdat je beseft dat je in deze staat van vlees niet bij de Heilige God kunt zijn.

De 10 Geboden en anders wel de 2 Grote Geboden hebben je schuldig verklaard.

Alleen Gratie kan ons behouden. Gratie geboden door God, niet verdiend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had ook die spirituele extase, toen ik nog mediteerde en 'Euro-boeddhist" was.

Een gevoel van volledig zijn, deel van de gehele wereld, op spiritueel vlak.

:D

Maar in jouw geval zou het God van de Bijbel moeten zijn?

:?

Dan heb je de fase van zondebesef en je besef van je positie als vlezen mens ten opzichte van de Heilige God zeker al achter de rug, en neem je dagelijks het kruis op om je vlees te kruisigen, ......

:?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar in jouw geval zou het God van de Bijbel moeten zijn?

:?

Deze opmerking als direct antwoord op wat Celaine vertelt, is wat mijn meeste bevreemding opwekt.

Door je manier van woordgebruik en zinsbouw, als een retorische vraag, laat dit zien, dat dit helemaal niet bedoeld is als vraag, maar dat het al een mening inhoudt en wel dat je het betwijfeld of dit wel degelijk van God komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jerommel, tip, in alle gemeendheid en vriendelijkheid. Doe eens wat minder belerend en andermans (ex- en huidig) geloof afkeuren :)
Ik begrijp je reaktie.

Maar misschien besef je niet dat de Bijbel voor mij de Waarheid heeft.

Als er dan mensen zijn die voornemens zijn te verkondigen hoe de vork in de steel zit, dan is dat mooi, MITS het klopt.

Het zijn zaken van leven en dood, van binden en breken, zaken m.b.t. Gods Woord, onze lotsbeschikking.

Je laat een levensbedreigende ziekte toch ook niet behandelen door een scholier, omdat ie zo enthousiast is?

Wie het Woord wil verkondigen dient het Woord te verstaan.

Dat toets je dan aan de Bijbel.

Zo grimmig is het nu eenmaal in deze tijd van het herrijzende Babylon.

Waken voor misleiding.

Hier in Den Haag komt een grote processie met een lichtgevend kruis.

Systematisch ondermijnt het gristendom zichzelf.

Wiens werk zou dat zijn?

Moet je je dan nog afvragen of je er aan mee moet doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt ook een eerlijke open vraag stellen, als je geïnteresseerd bent in de ander, als iets in hun woorden je niet helemaal overtuigt, zeker als je die ander helemaal niet kent en slechts een paar regeltjes hebt gelezen. :D

Zonder direct te impliceren, dat er weleens geen moer van kan kloppen, omdat dat bij jou ook was.

Dus de vraag zo stellen:

"Waarom denk je dat dit gevoel van God kwam?"

En dan als verklaring voor je vraag:

"Want ik herken dit gevoel heel erg, maar in mijn geval bleek het niet van God te zijn."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja.. dat rottige cynisme van mij...

En ik zie het altijd pas achteraf... :(

Jerommel hardleers...

Evengoed zijn dit i.m.o. toch essentiële vragen:

Heb je de fase van zondebesef en je besef van je positie als vlezen mens ten opzichte van de Heilige God dan al achter de rug?

En neem je nu dagelijks het kruis op om je vlees te kruisigen, omdat je beseft dat je in deze staat van vlees niet bij de Heilige God kunt zijn?

De 10 Geboden en anders wel de 2 Grote Geboden hebben je schuldig verklaard.

Alleen Gratie kan ons behouden. Gratie geboden door God, niet verdiend.

Ik hoop dat TS toch begrijpt waar in mijn opinie een potentieel wringende schoen zit.

Want wij naderen niet tot God met trots maar in nederigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, wat is precies trots, en welke persoonlijkheidstrekken vallen daar onder / zijn terug te herleiden tot trots?

Misschien is hartstocht ook wel een vorm van trots, omdat je dan doet wat je hart je in geeft, niet wat de Geest je in geeft.

Misschien denk je wel dat je hart doet wat God wil, maar God noemt ons hart verraderlijk.

Snap je mijn gedachte nu beter?

Link naar bericht
Deel via andere websites

:) Het moet heerlijk zijn om God zo te mogen voelen. Ik hoop dat het iets is dat een tijd mag blijven, zodat je aan je geloof kunt werken en het kunt versterken.

Niet om negatief te zijn, maar er zullen tijden komen dat je je vast zult klampen aan een tijd als deze. Tijden van tegenslag en twijfel. Gelukkig is God er dan ook en het is Dezelfde als die je nu zo krachtig ervaart. :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je moet denk ik een beetje op passen om alles maar te pas en te onpas als 'de wereld', 'het vlees' en 'het hart' te bestempelen.
Maar dat doe ik niet te pas en te onpas.

De Bijbel is er m.i. rete duidelijk over.

"Het vergankelijke kan niet het eeuwige beërven"

"Eerst moet het vlees sterven"

enz...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar het leven kan evengoed een Jobstijding zijn.

Gods Volk wordt immers beproefd door de satan.

Dus als je leven als gelovige niet gemakkelijk is, weet je dan beproefd, omdat je van God bent.

Hebben jullie samen een discussie of zijn de vragen voor mij bedoeld?

Lees wat je wilt lezen, vraag wat je wilt vragen, reageer als je wilt reageren.

De discussie is niet op 1 persoon gericht, het gaat inmiddels meer over de direct relevante zaken in het algemeen.

Dus ja, je getuigenis is wel een beetje ondergesneeuwd geraakt...

sorry... :$

....maar een vuurspuwende draak heeft inmiddels de sneeuw verwijderd, zie ik....

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar het leven kan evengoed een Jobstijding zijn.

Gods Volk wordt immers beproefd door de satan.

Dus als je leven als gelovige niet gemakkelijk is, weet je dan beproefd, omdat je van God bent.

Hebben jullie samen een discussie of zijn de vragen voor mij bedoeld?

Lees wat je wilt lezen, vraag wat je wilt vragen, reageer als je wilt reageren.

De discussie is niet op 1 persoon gericht, het gaat inmiddels meer over de direct relevante zaken in het algemeen.

Dus ja, je getuigenis is wel een beetje ondergesneeuwd geraakt...

sorry... :$

Dat geeft niet hoor! Ik vind het juist leuk dat ik reacties krijg!

Link naar bericht
Deel via andere websites
warningM.pngAdmod note:
Offtopic discussie verwijderd. Uit de FAQ Getuigenissen:

• Ik heb grote twijfels bij een getuigenis. Mag ik dat posten?

Ja, maar niet overal. Het is nadrukkelijk niet toegestaan om in een topic over een persoonlijk getuigenis een discussie te starten over de betrouwbaarheid van het verhaal of de persoon. Voor discussie over het fenomeen getuigenissen kun je hier terecht en voor het meer kritische geluid is er dit topic.

Het is dus niet de bedoeling om in het topic van de getuigenis zelf kritisch te gaan lopen doen.
Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid