Spring naar bijdragen

Veranderen van levensstijl na bekering


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

de grap is nog dat ik hier nou dus in de keuken sta, met een pollepel in m'n hand en een beslagkom naast de laptop.. ik denk dat dat b1007's goedkeuring wel krijgt.. _O-

Ik denk dat je mijn bericht verkeerd geinterpreteerd hebt. Het maakt mij niks uit of vrouwen werken of in de keuken staan. Al ben ik wel voorstander van een traditionele rolverdeling binnen het gezin omdat God het zo gewild heeft.

Enfin, ik had het specifiek over bijbelse geloofskwesties. Een vrouw heeft dan simpelweg nooit de autoriteit om een man de les te lezen. ;) Uit het gebrek van bijbelse onderbouwingen van jouw aantijgingen jegens mij blijkt waarom dat zo is. Omdat anders Gods autoriteit verruild wordt voor de autoriteit van mensen. :) In bijbelse geloofskwesties dien je je dus nederig op te stellen ten aanzien van mij. De bijbel geeft ook de reden waarom:

12ik sta haar dus niet toe dat ze zelf onderwijst of gezag over mannen heeft; ze moet bescheiden zijn. 13Want Adam werd als eerste geschapen, pas daarna Eva. 14En niet Adam werd misleid, maar de vrouw; zij overtrad Gods gebod. 15Ze zal worden gered doordat ze kinderen baart, als ze tenminste volhardt in het geloof, de liefde en een heilige, ingetogen levenswijze.

In elk geval, ik neem het je niet kwalijk ofzo. We moeten allemaal nog heel veel leren van de bijbel. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op de vraag van mij levensstijl terug te komen;

Zoals ik al eerder aangaf heb ik een gezin met een lieve vrouw en 2 jonge kinderen.

Aangezien ik binnen dit gezin niet de positie inneem die ik behoor in te nemen.

Een verantwoordelijke vader en man van mijn Gezin.

Ik kies vaak voor de makkelijkste weg, zet me eigen voorop en drijf mijn eigen zin door.

Ik ben koppig en eigenwijs.

Daarin speelt ook nog mee dat ik Asperge en Epilepsie (gelukkig is dit laatste door onze lieve heer onder controle gekomen) heb.

Ik zet dit behoorlijk negatief neer, ik heb daarin tegen ook positieve eigenschappen.

Maar het gaat er mij om dat ik deze negatieve eigenschappen ombuig in christelijke eigenschappen.

Heb je naaste lief zoals jezelf lief heb; dit doe ik niet altijd.

Ik vind het belangrijk om deze negatieve eigenschappen aan te pakken en niet meer los te laten en niet steeds terug te vallen in oude gewoontes.

Uit je reacties kan ik wel opmaken dat een goede verhouding met God belangrijk voor je is. Dat is in ieder geval al positief. Het kost natuurlijk wel inspanning om het goede te doen. Hoe een man met zijn vrouw en kinderen omgaat, is rechtstreeks van invloed op zijn band met God. In 1 Petrus 3:7 staat bijvoorbeeld dat de gebeden van mannen die hun vrouwen niet eren, belemmerd worden. Door over de gevolgen van het kiezen van de makkelijke weg na te denken, kan al een stimulans zijn om betere keuzes te maken.

Ook het voorbeeld van Jezus kan ons helpen. Hoe nederig is hij niet geweest. Hij was bereid om zijn verheven positie in de hemel op te geven om tussen onvolmaakte, sterfelijke mensen te gaan wonen. En hij was bereid om deze mensen te dienen. Hij waste bijvoorbeeld een keer de voeten van zijn discipelen. Waarom zouden wij dan niet bereid zijn om nederige taken voor elkaar te doen?

Veranderingen aanbrengen begint met onze manier van denken. In Efeziërs 4:23 staat: "vernieuw de geest die uw denken beheerst". Negatieve gedachten kunnen ons verlammen; gedachten als: het is me te moeilijk, het gaat me toch niet lukken, ik ben er te moe voor. Maar we kunnen deze gedachten vervangen door andere gedachten, zoals: met Gods hulp kan ik dit. - Zie Filippenzen 4:13.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier komt mijn laatste poging, ondanks dat ik eingelijk gedisqualificeerd werd vanwege mijn gender, (bedankt crew voor het oplossen :) ) geef ik de discussie met b1007 nog één kans.

Ik ga een paar posts terug.

Ik denk niet dat je begrijpt wat ik bedoel. Ja, Jezus aanvaarden brengt redding. En ja, eenmaal gered word je door de Heilige Geest gedreven om goede werken te doen. Wat is hier mis mee? Probeer je te suggereren dat we rechtvaardigheid uit onszelf moeten halen? De bijbel zegt dat ons hart ziek en misleidend is, we kunnen ons dus niet op onszelf beroepen voor goede werken.

Nee, ik denk dat jij mij woorden in de mond legt, want dat suggereer ik niet. Wat ik probeer aan te geven is dat het minder belangrijk is of dat ik naar de hemel ga of niet, dan om een goed persoon te zijn. Niet dat ik dan denk dat ik de hemel verdien. Ik geloof, en ik vertrouw er op dat als ik ooit voor God sta en er moet een oordeel over mij geveld worden, God zal doen wat goed voor mij is. Of ik dat nu leuk vind of niet. Ik heb geen vat op mijn redding, dus lijkt het mij logischer, en meer in het doel van de schepping, om een dienend leven te leiden, en mij in te zetten voor anderen en goed rentmeesterschap over de aardbol.

Op mij komt een grote focus op je EIGEN redding, of je wel naar de hemel gaat omdat je Jezus "aanvaard" (whatever that might mean, ik geloof in God, drie-enig, dat geloof is in mij, niet omdat ik dat wil, maar omdat God dat gestart heeft), egoistisch over. Waarom is jouw hemelgang belangrijker dan het leven van de mensen om je heen? Waarom moet je dat eerst veiligstellen, en ga je dan pas goede werken doen? De Geest inspireert misschien, maar jij maakt je eigen keuzes over wat je doet met je leven hier. Dat enkel vullen met het voeden van je eigen geloof, zie ik als verspilling. Want is niet het belangrijkste om God lief te hebben, en je naaste als je zelf? Hoe jij het stelt, komt het op mij over alsof je jezelf boven de ander stelt.

Met betrekking tot je tweede aantijging, welke van mijn uitspraken vind je respectloos? Ik heb een keer in het begin twee kerken bestemepeld als corrupt, ja ik wist niet dat dit tegen de regels was. Verder houd ik me gewoon aan de regels en verdedig ik wat de bijbel zegt. Als dat botst met menselijke tradities, religies die uitgevonden zijn door mensen etc. dan moet je boos worden op de bijbel en niet op mij. Mijn geweten is in de eerste plaats onderhevig aan Gods woord, ik kan dus niet zoetsappige leugens verkondigen om mensen prettig te laten voelen en afbreuk doen aan Gods getuigenis.

Je geeft zelf al de voorbeelden die ik respectloos vind. En geen respect, tsja, dat is nou eenmaal wél tegen de regels.

Ook jij staat onder invloed van je omgeving, je opvoeding, je educatie, je taal en cultuur en ga zo maar door. Waarom heeft jou interpretatie van de bijbel de hoogste autoriteit, en is die beter dan al die anderen? Geloof je dat jij persoonlijk in beter contact staat met God dan iedere andere gelovige?

Waarom sta jij boven alle anderen? Waar baseer jij dat op?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op de vraag van mij levensstijl terug te komen;

Zoals ik al eerder aangaf heb ik een gezin met een lieve vrouw en 2 jonge kinderen.

Aangezien ik binnen dit gezin niet de positie inneem die ik behoor in te nemen.

Een verantwoordelijke vader en man van mijn Gezin.

Ik kies vaak voor de makkelijkste weg, zet me eigen voorop en drijf mijn eigen zin door.

Ik ben koppig en eigenwijs.

Daarin speelt ook nog mee dat ik Asperge en Epilepsie (gelukkig is dit laatste door onze lieve heer onder controle gekomen) heb.

Ik zet dit behoorlijk negatief neer, ik heb daarin tegen ook positieve eigenschappen.

Maar het gaat er mij om dat ik deze negatieve eigenschappen ombuig in christelijke eigenschappen.

Heb je naaste lief zoals jezelf lief heb; dit doe ik niet altijd.

Ik vind het belangrijk om deze negatieve eigenschappen aan te pakken en niet meer los te laten en niet steeds terug te vallen in oude gewoontes.

Uit je reacties kan ik wel opmaken dat een goede verhouding met God belangrijk voor je is. Dat is in ieder geval al positief. Het kost natuurlijk wel inspanning om het goede te doen. Hoe een man met zijn vrouw en kinderen omgaat, is rechtstreeks van invloed op zijn band met God. In 1 Petrus 3:7 staat bijvoorbeeld dat de gebeden van mannen die hun vrouwen niet eren, belemmerd worden. Door over de gevolgen van het kiezen van de makkelijke weg na te denken, kan al een stimulans zijn om betere keuzes te maken.

Ook het voorbeeld van Jezus kan ons helpen. Hoe nederig is hij niet geweest. Hij was bereid om zijn verheven positie in de hemel op te geven om tussen onvolmaakte, sterfelijke mensen te gaan wonen. En hij was bereid om deze mensen te dienen. Hij waste bijvoorbeeld een keer de voeten van zijn discipelen. Waarom zouden wij dan niet bereid zijn om nederige taken voor elkaar te doen?

Veranderingen aanbrengen begint met onze manier van denken. In Efeziërs 4:23 staat: "vernieuw de geest die uw denken beheerst". Negatieve gedachten kunnen ons verlammen; gedachten als: het is me te moeilijk, het gaat me toch niet lukken, ik ben er te moe voor. Maar we kunnen deze gedachten vervangen door andere gedachten, zoals: met Gods hulp kan ik dit. - Zie Filippenzen 4:13.

Sanne69, bedankt voor uw reactie, heel waardevol en inspirerend!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid