Spring naar bijdragen

De tekenen aan zon en maan


Aanbevolen berichten

Mijn opzet had ik in de OP gezet: ik was benieuwd of mensen kritisch commentaar wilden geven op het artikel.

Ik weet bv. niet zoveel van zons-/maansverduisteringen en ik vroeg mij af of mensen daar iets over konden schrijven.

Ik ben nog geen post tegengekomen aan de hand waarvan ik meen dat ik het artikel moet verwerpen. Vooralsnog ga ik er dus vanuit dat het artikel klopt.

Dat zons/maansverduisteringen samenvallen met feestdagen hoeft helemaal niks te betekenen. De bijbehorende bijbeltekst (maan bloedrood en zon wordt donker ofzo) gaat bovendien niet (altijd) op voor elk werelddeel (en in het bijzonder Israel/Midden-Oosten).

Het wordt afwachten en tegen die tijd gaan we waarschijnlijk zien dat er niks bijzonders is gebeurd (muv de tetrad zelf).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn opzet had ik in de OP gezet: ik was benieuwd of mensen kritisch commentaar wilden geven op het artikel.

Ik weet bv. niet zoveel van zons-/maansverduisteringen en ik vroeg mij af of mensen daar iets over konden schrijven.

Ik ben nog geen post tegengekomen aan de hand waarvan ik meen dat ik het artikel moet verwerpen. Vooralsnog ga ik er dus vanuit dat het artikel klopt.

Dat zons/maansverduisteringen samenvallen met feestdagen hoeft helemaal niks te betekenen. De bijbehorende bijbeltekst (maan bloedrood en zon wordt donker ofzo) gaat bovendien niet (altijd) op voor elk werelddeel (en in het bijzonder Israel/Midden-Oosten).

Het wordt afwachten en tegen die tijd gaan we waarschijnlijk zien dat er niks bijzonders is gebeurd (muv de tetrad zelf).

Dat verduisteringen samenvallen met feestdagen hoeft inderdaad niet per definitie iets te zeggen. Wel is het op z'n minst opmerkelijk als ze samenvallen met Bijbelse OT-feestdagen. Als het niet in Israël/Midden-Oosten wordt gezien, doet daar niets aan af.

Ik verwacht op die dagen ook niet zoveel bijzonders te zien dan de Tetrad zelf. Ik sluit alleen niet uit dat ze voorbodes zijn van bijzondere dingen.

Waarschijnlijk zal het zijn dat iedereen op een gegeven moment zo moe is van de voorspellingen, dat men niet meer kijkt wat nu in de Bijbel staat. En op het moment dat mensen het niet verwachten, komt Jezus terug. En de gelovigen zijn er dan wel op voorbereid.

Zoals ik al schreef, was vanuit de Bijbel al duidelijk dat het Maya-verhaal niet klopte en dat eerdere voorspellingen van de ondergang niet waar waren. In de Bijbel staat ook dat je de mensen niet moet geloven die dan hier zeggen dat de Messias terugkomt en dan daar zeggen dat Hij terugkomt. Hij komt wanneer niemand het weet en dan zijn er mensen die onvoorbereid zijn en anderen die voorbereid zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie.

Waarop baseer je dat de zonsverduisteringen niet zichtbaar zijn vanuit Israël en dat een maansverduistering niet zichtbaar is?

P.s. ik probeer enkel inzicht te verwerven. 21 december 2012 heb ik als groot onzin gezien.

Van de nasa site:

Zonsverduisteringen:

http://eclipse.gsfc.nasa.gov/SEdecade/SEdecade2011.html

Maansverduisteringen:

http://eclipse.gsfc.nasa.gov/LEdecade/LEdecade2011.html

Oeps. :$

Ik was blijkbaar niet helemaal doorgedrongen toen ik de linken plaatste, waar men het zelf kan onderzoeken.

Veel was er ook niet mee gedaan, als ik de reacties lees.

Het artikel uit de link van TO kan ik niet echt serieus nemen, daar alleen de maansverduistering genoemd worden, die leuk in hun eigen plaatje passen.

Die zonsverduisteringen op die data zouden dan alleen boven Jeruzalem te zien zijn.

Op de rest van de wereld geldt weer een heel ander schema, zoals we nu weten.

Hoe moet een West Europeaan dit zien?

Of een Eskimo?

In principe zijn er elk jaar 2 à 3 maansverduisteringen en dat alleen op bepaalde plaatsen in de wereld te zien.

Bij zondsverduistering is dat veel minder en niet alleen zeer plaatselijk, maar ook onderling verschillend in de mate van de verduistering.

Hoe meer totaal hoe zeldzamer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarschijnlijk zal het zijn dat iedereen op een gegeven moment zo moe is van de voorspellingen, dat men niet meer kijkt wat nu in de Bijbel staat.

De geschiedenis leert anders.

Altijd waren er al eindetijdsverhalen op basis van wat men op dat moment dacht te weten.

Dat gaat onverminderd voort, zo blijkt het.

Alleen de mensen, die daar ook daadwerkelijk kennis van nemen en voldoende algemene kennis hebben zullen een keer gaan zeggen:

"Daar heb je ze weer."

Zelfs gelovigen. :E

Die zullen dan misschien eindelijk gaan geloven wat Jezus zei.

Dat het niet is te voorspellen, maar dat je altijd gereed moet zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid