Spring naar bijdragen

Muzikale creaties


Aanbevolen berichten

Het resultaat van drie dagen werken in Cubase. De gitaren zijn opgenomen met mijn nieuwe audio interface, de rest is ingeprogrammeerd. De vocals heb ik er maar niet bij gedaan, want mixen, dat kan ik nog niet. (En zingen ook niet :+)

https://soundcloud.com/christian-japeng ... -iv-dreams

Gitaren klinken niet slecht hoor. Noem s wat specs?

En wil je commentaar (als in constructieve edoch kritische analytische opmerkingen)?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 95
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik gebruik Guitar Rig 5 voor de distortion. Drums is een standaard instrument in Cubase, de bass is een simpele plug-in. Voor de keyboards gebruik ik nu ook een standaard optie in Cubase, Embracer, maar ik ben nog op zoek naar een geschikte sound. (Ik wil graag iets dat klinkt als de keyboard hier

)

En commentaar: heel graag. Ik ben nog maar sinds oktober/november bezig met muziek schrijven in Guitar Pro. En nu sinds een week dus aan het proberen om het wat echter te laten klinken. Dus ik wil graag leren. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Archillion:

ik geef behoorlijk veel kritisch commentaar hieronder. MAAR ik zeg er wel bij dat voor iemand die pas sinds een paar maanden bezig is, het behoorlijk goed is!

- gitaren (vooral de solo gitaar) klinken vals

- de drums klinken als een Mario Bros deuntje ;) Maar drums programmeren is een vak apart en kost heel veel tijd.

-de verhoudingen van de instrumenten zijn nog ver te zoeken

- zitten leuke stukjes in, vooral 01:41 en 03:37. Verder vind ik t nog erg weinig samenhang hebben. Mist een rode draad en mist ook een aantal sterke hooks

- sound van de gitaar is best okay!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Archillion:

ik geef behoorlijk veel kritisch commentaar hieronder. MAAR ik zeg er wel bij dat voor iemand die pas sinds een paar maanden bezig is, het behoorlijk goed is!

- gitaren (vooral de solo gitaar) klinken vals

- de drums klinken als een Mario Bros deuntje ;) Maar drums programmeren is een vak apart en kost heel veel tijd.

-de verhoudingen van de instrumenten zijn nog ver te zoeken

- zitten leuke stukjes in, vooral 01:41 en 03:37. Verder vind ik t nog erg weinig samenhang hebben. Mist een rode draad en mist ook een aantal sterke hooks

- sound van de gitaar is best okay!

Ik zal eens kijken wat ik kan doen aan het valse gitaargeluid. Ik heb nu een oude en goedkope gitaar, dus heel veel beter dan nu gaat het nog niet worden.

Wat betreft de rode draad: het liedje wat ik liet horen is een stukje uit een nummer dat in totaal ruim twintig minuten gaat duren, dat het uit de context onsamenhorend klinkt, is dus ook soort van de bedoeling. Maar ook het feit dat ik de vocals niet heb meegemixt, zorgt ervoor dat het minder klinkt. En hooks, tja. Dat is relatief natuurlijk.

Hieronder wat demo's uit GP6. De laatste twee hebben allebei al vocals, maar ik heb de instrumentale versies geupload, omdat ik geen zin heb om, om mijn zangkunsten beoordeeld te worden.

The World Grew Darker

https://soundcloud.com/#christian-japen ... rew-darker

The Templars of Tomorrow |:)

https://soundcloud.com/#christian-japen ... f-tomorrow

Fly

https://soundcloud.com/#christian-japenga/fly

Die moet ik ook maar eens gaan opnemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier komt nog zang op, is ook echt als een song geschreven, niet zo prog en echt bedoeld voor zang. Heb ws een zanger uit de VS die clean, low en high scream kan.

Commentaar op compositie en mix welkom!

http://www.soundclick.com/bands/page_so ... D=12182012

En ja, de gitaar is af en toe niet strak, ga ik nog opnieuw opnemen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Aha je hebt dergelijke opnamen al? :)

Nee, ik heb wel een proefopname van de eerste keer dat ik met hen gespeeld heb, maar die vind ik niet zo goed. Als je wilt stuur ik je de link via pm.

Edit:

Ach kan mij het ook schelen!

Net een dweil orkest maar MysticNetherlands weet dat we ook anders kunnen hehe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gaaf man!! Post over n tijdje als jullie op elkaar zijn ingespeeld weer s n opname oke? We need more big band :)

More Bigband and less dweilorkest! :+

Zoals eerder al opgemerkt, dit was mijn eerste keer drummen met een Bigband nog voordat ik ook maar een noot vanaf papier kon lezen. Ergens nog wonderbaarlijk dat het nog zo 'goed' ging.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De gitaren zijn heel mooi gespeeld en ik word helemaal meegesleept door melodieën. Hoewel ik je ook hoor twijfelen (rond 1.20) klinkt dit in mijn oren als metal van release waardig niveau in potentie.

Waar je op stukgaat zijn de drums en helaas compleet stuk. Positief is dat je ze goed hebt geprogrammeerd en dat ze kloppen qua positie, maar meer pluspunten kan ik ook echt niet verzinnen. Ze klinken nep, kil en zijn wars van elke menselijke feel. Kortom, doe daar wat aan en zoek een drummer met een echt drumstel. Ik zou je graag uit de brand helpen maar kan helaas geen metal drummen, maar ik neem aan dat er zat drummers zijn die je van dienst kunnen zijn.

Aan deze drums hoor je meteen dat ze echt zijn en niet geprogrammeerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoi Ken, ja uiteraard hoor je het. Toch denk ik dat je je niet moet vergissen in de machinale strakheid en inherente 'kilheid' van de moderne goede metaldrummer :) Maar goed, ik ken geen drummers die dit kunnen drummen dus ik moet me behelpen ben ik bang...

Spijtig, misschien kan je eens rondsnuffelen op drumfora? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid