Spring naar bijdragen

Ik ga voor de derde keer trouwen, iedereen is uitgenodigd.


Aanbevolen berichten

Na twee mislukte huwelijken heb ik dan uiteindelijk Mr. Right gevonden, mijn Prins op het witte paard.

Ik weet alleen niet wanneer de bruiloft is.

Waarom roep je zo luid dat je voor maar liefst de DERDE keer gaat trouwen? Is dat om te provoceren? Waarom niet gewoon: leuk ik ga trouwen! ???

En waarom eigenlijk een 3e keer trouwen? Ben je 2x gescheiden dan? Weet je dan niet wat er in de bijbel staat?

In Mal.2:16 zegt God “..Want ik haat de echtscheiding zegt de Here…â€

"wat God heeft samengevoegd scheidde de mens niet†(Mat.19:6)

Misschien is het allemaal wel heel moeilijk geweest en zo, maar zelfs als scheiden de enige oplossing lijkt, dan gebiedt God ons om dan maar ongehuwd te blijven (1Kor.7:11,12). Dus doe het NIET, opdat je behouden blijft!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Na twee mislukte huwelijken heb ik dan uiteindelijk Mr. Right gevonden, mijn Prins op het witte paard.

Ik weet alleen niet wanneer de bruiloft is.

Maar waarom een 3e keer trouwen. Weet je dan niet wat er in de bijbel staat?

In Mal.2:16 zegt God “..Want ik haat de echtscheiding zegt de Here…â€

"wat God heeft samengevoegd scheidde de mens niet†(Mat.19:6)

Misschien is het allemaal wel heel moeilijk geweest en zo, maar zelfs als scheiden de enige oplossing lijkt, dan gebiedt God ons om dan maar ongehuwd te blijven (1Kor.7:11,12). Dus doe het NIET, opdat je behouden blijft!!!

O heerlijk. Scheiden is niet de onvergevelijke zonde. Overigens had ik ook niet met 'm mogen trouwen volgens jouw redenatie, want wie een weggezondene trouwt pleegt echtbreuk. Ga een keertje naar de kerk van m'n ex, die volgens sommigen geen bediening mag doen omdat hij hertrouwd is. Hij geeft seminars: Gescheiden en onder veroordeling? Kom uit die religieuze kast waarin veroordeling je gestopt heeft.

Overspelers moesten gedood worden in het O.T. Nu ik vergeving heb gevraagd dat ik gescheiden ben zonder Bijbelse reden en hertrouwd, ben ik vergeven. Ik ben namelijk dood, mijn oude natuur is met Christus gekruisigd, de straf op deze zonde is al betaald.

Hier heb je 'm trouwens:

http://preview.cmcn.vpweb.nl/Samenkomst ... 8467344487

Ben afgelopen zondag in z'n kerk geweest, zat naast zijn vrouw, gezellig.

Maar maak je niet druk, ik zei dat ik met Jezus ga trouwen, von herzem eingeladen. Leuke gebruikersnaam overigens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Na twee mislukte huwelijken heb ik dan uiteindelijk Mr. Right gevonden, mijn Prins op het witte paard.

Ik weet alleen niet wanneer de bruiloft is.

Maar waarom een 3e keer trouwen. Weet je dan niet wat er in de bijbel staat?

In Mal.2:16 zegt God “..Want ik haat de echtscheiding zegt de Here…â€

"wat God heeft samengevoegd scheidde de mens niet†(Mat.19:6)

Misschien is het allemaal wel heel moeilijk geweest en zo, maar zelfs als scheiden de enige oplossing lijkt, dan gebiedt God ons om dan maar ongehuwd te blijven (1Kor.7:11,12). Dus doe het NIET, opdat je behouden blijft!!!

Dus jij suggereert hier dat Cobybryant verloren gaat omdat ze gescheiden is? Toe maar! Volgens jou heeft God dus liever dat twee mensen die elkaar niet meer kunnen uitstaan samenblijven opdat zij behouden zijn? Lekker dan, de eeuwigheid moeten doorbrengen met degene die je haat. _O-

Dat God echtscheiding haat staat hier niet ter discussie, maar als we zo gaan beginnen: wat God ook haat is een ieder die zijn broeder of zuster haat. Zo iemand noemt Johannes zelfs een doodslager ((1 Joh 3,15) die het eeuwige leven NIET in zich heeft. Volgens jou heeft God dus een doodslager liever dan iemand die de echt breekt. Als dat waar is kunnen de brieven van Johannes wel overboord en ook de volgende verzen moeten we dan uit de heilige canon weren.

'Wanneer een man een vrouw genomen heeft en met haar getrouwd is, en het gebeurt dat zij geen genade meer vindt in zijn ogen, omdat hij iets schandelijks aan haar gevonden heeft, en hij haar een echtscheidingsbrief schrijft, die in haar hand geeft en haar uit zijn huis wegstuurt' (Deut 24,1)

Zelfs God scheidde van zijn vrouw huis Israël (Jer 3,8; Ez 23,9) en werd volgens jou een overtreder van zijn eigen kerkwet. Laten we eens kijken wat Jezus hieromtrent zei:

Mat 19

7 Zij zeiden tegen Hem: Waarom heeft Mozes dan geboden een echtscheidingsbrief te geven en haar te verstoten?

8 Hij zei tegen hen: Mozes heeft vanwege de hardheid van uw hart u toegestaan uw vrouw te verstoten; maar van het begin af is het zo niet geweest.

9 Maar Ik zeg u: Wie zijn vrouw verstoot anders dan om hoererij en met een ander trouwt, die pleegt overspel, en wie met de verstotene trouwt, pleegt ook overspel.

Wanneer je vrouw jou besodemietert met een ander mag je van haar scheiden volgens de wet van God. Ik weet niet welke wet jij je op beroept, maar de wet die zegt dat ik niet mag scheiden van een hoer spreekt niet tot mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had dit topic ook op een Amerikaanse website aangemaakt, waar ze allemaal liepen te emmeren dat MrHappy niet mocht scheiden en hertrouwen. Dus hij reageerde al met: dat zou ik hier niet mededelen. Maar een ander begreep wat ik ermee bedoelde en de reactie vond ik roerend:

Na 41 jaar huwelijk was haar man er zojuist met een ander vandoor gegaan en ze zei:

The only Man I find attractive is Jesus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Ik had dit topic ook op een Amerikaanse website aangemaakt, waar ze allemaal liepen te emmeren dat MrHappy niet mocht scheiden en hertrouwen. Dus hij reageerde al met: dat zou ik hier niet mededelen. Maar een ander begreep wat ik ermee bedoelde en de reactie vond ik roerend:

Na 41 jaar huwelijk was haar man er zojuist met een ander vandoor gegaan en ze zei:

The only Man I find attractive is Jesus.

Dus Jezus wordt gezien als een (fysiek/vleselijk) aantrekkelijke man?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid