Spring naar bijdragen

Prins William te weinig in kerk


Aanbevolen berichten

De Britse krant The Daily Mail is kritisch voor prins William omdat die enkel onregelmatig kerkdiensten van de anglicaanse Kerk bijwoont. Prins William is volgens de huidige regels voorbestemd om hoofd te worden van de anglicaanse Kerk, indien hij ooit koning wordt.

Volgens de Britse krant stelt dit echter een ernstig probleem: 'De Britse koonopvolger en zijn echtgenote Kate wonen slechts sporadisch kerkdiensten bij.' De krant schrijft dat de hertog en hertogin van Cambridge slechts op feestdagen en tijdens officiële plechtigheden diensten bijwonen. De Britse Queen is een trouwe kerkganger. Ook prins Charles is volgens The Daily Mail ondanks zijn belangstelling voor andere godsdiensten, in het bijzonder de islam, een trouwe praktiserende gelovige.

Bron: Kerknet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oopsy.. daisy! Prince William komt als hoofd van de Kerk straks vast vaker langs. Aan de andere kant kun je je afvragen of het nut heeft dat iemand het hoofd wordt, als er geen voorgaande belangstelling is geweest. Tenzij hij natuurlijk zijn plicht als koning serieus genoeg neemt en in de UK hoort daar hoofd van de Anglicaanse kerk zijn bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb medelijden met hem. Al vanaf zijn geboorte wordt er aan alle kanten aan hem getrokken en worden alle details van zijn leven gecontroleerd.

Ik vermoed dat dit met ZKH Willem-Alexander niet veel anders is, alleen is hij geen hoofd van de kerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb medelijden met hem. Al vanaf zijn geboorte wordt er aan alle kanten aan hem getrokken en worden alle details van zijn leven gecontroleerd.

Ik vermoed dat dit met ZKH Willem-Alexander niet veel anders is, alleen is hij geen hoofd van de kerk.

Het Britse koningshuis is nog wel een stuk erger dan het Nederlandse. Het is een stuk stijver, er is behoorlijk wat mis met de koninklijke familie (denk aan het hele Dianaverhaal) en de Britse roddelpers is berucht.

Afgezien daarvan heb ik soms ook medelijden met Willem-Alexander.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Skippy, ik weet niet of je zomaar kunt oordelen over de Britse koninkelijke familie. Je kent die mensen immers niet en moet het enkel doen met berichten uit de (roddel)media. Het is waar dat het Britse koningshuis veel traditioneler en afstandelijker is (wat mijns inziens geen verkeerde eigenschappen hoeven te zijn voor een koningshuis) en dat ze misschien niet altijd even juist reageert op dingen, maar laat je niet teveel leiden door de media daarin. En zéker niet door de roddelmedia, die graag ook over koningshuizen roddelen.

Ik kan je aanraden om de film The Queen eens te kijken. Die gaat over hoe het koningshuis omging met het drama rondom Diana, hoe de koningin en ook de premiér destijds worstelden met het officiele, eeuwenoude protocol en de roep van het volk om daar vanaf te wijken. Met wat de koningin als privé beschouwde en met wat het volk openbaar wilde hebben. Die worsteling is nooit gemakkelijk, voor geen enkel koningshuis of andere traditionele instelling, en die film laat dat op integere en ook genuanceerdere wijze zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Oopsy.. daisy! Prince William komt als hoofd van de Kerk straks vast vaker langs. Aan de andere kant kun je je afvragen of het nut heeft dat iemand het hoofd wordt, als er geen voorgaande belangstelling is geweest. Tenzij hij natuurlijk zijn plicht als koning serieus genoeg neemt en in de UK hoort daar hoofd van de Anglicaanse kerk zijn bij.

Met God is alles mogelijk. Je kunt voor hem bidden. Waarschijnlijk bidden honderden zo niet duizenden gelovigen voor hem. Wie weet raakt God hem aan en wordt hij de meest door de Geest geleide leider van de Anglicaanse Kerk ooit :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat gebeurt er als een toekomstige koning niet in God gelooft? :P

Ik denk niet dat die koning dat dan ooit bekend zou maken, eigenlijk.

Wat als de toekomstige koning homoseksueel zou zijn? Gewoon hypothetisch, dan heeft 'ie ook een uitdaging. Alhoewel, dan gaan ze gewoon de bloedlijn af en wordt de volgende in lijn geselecteerd als hij het loodje legt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid