Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Voor mijn verjaardag mag ik een missaal (zon- en feestdagen eerst maar eens) uitzoeken. Nou hoef ik niet met alle geweld een nieuwe (ze kosten nogal duur), maar het moet wel kloppen. Als ik op tweedehandsboekensites 'missaal' intyp, komt er vanalles uit, maar hoe weet ik nu wat een goede is? Ik zag deze, maar geen idee of dat nog bruikbaar is. Graag advies.

Ik heb het maar even hier neergezet, aangezien het over liturgie gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Nee, 1973. Ik heb gezocht, maar kan de oudste datum van de Nederlandse vertaling niet vinden. De oudste engelse vertaling van het nieuwe missaal is uit 1973, alleen is het engelse taalgebied wat groter, dus je mag aannemen dat de nederlandse vertaling jonger is, of hooguit ook uit 1973.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Qua inhoud zal het wel goed zitten. Alleen zit er meestal in het begin een kalender voor de komende 10 jaar met daarop de feestdagen per jaar. Die zal dus wel verouderd zijn.

Maar in het directorium kun je ook gewoon alle data vinden (of bepaalde apps voor je telefoon; ik gebruik die van Universalis).

Mijn missaal heb ik destijds hier gekocht, maar via mijn kerk (vanwege de korting). :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid