Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Als nieuw lid val ik meteen maar met de deur in huis met een vraag waar ik mee rond loop;

Zelf ben ik een jongen van 36 jaar, heb veel moeite om een relatie te krijgen.

Een aantal contacten lopen telkens uit op een zeer goede vriendschap, waarbij ik meestal eindig als ceremoniemeester voor de bruiloft van de betreffende dame :?

Afgelopen jaar heb ik een meisje ontmoet, een echte "dochter van de Heer" (zo noem ik de vrouw die een zeer goede relatie heeft met God)We hebben de zelfde hobby's en komen elkaar iedere week tegen op een bijeenkomst. Afgelopen weken merk ik dat we steeds meer tot elkaar komen. De liefde die ik haar geef krijg ik ineens terug, iets wat ik nog nooit bij een andere vrouw heb gevoeld. Je zou dus denken dat ik dan toch eindelijk iemand gevonden heb die ook iets voor mij voelt. Er is echter een klein struikelblok, want zij is 16 jaar en ik ben 36.

In de bijbel kan ik nergens iets vinden over leeftijdsverschil. Meestal werd de vrouw uitgehuwelijkt en uitgezocht door de ouders, en in de Israëlische cultuur werken dingen anders dan in Nederland.

Mijn vraag is dus.

Is een leeftijdverschil van 19 jaar te groot, ondanks dat we geestelijk erg dicht bij elkaar zitten?

Ik schrok echt.

Ik zou het afkappen ... .ik ben zelf 29 en no way dat ik met een kind van 16 iets begin .... straks beland je nog in de bak! Heb een beetje zelfrespect! ff iets anders: denk je alleen aan jezelf of ook aan haar! Als jij een dochter hebt zou je willen dat zij iets begint met een man van je eigen leeftijd ? Haar vader is wss even oud als jou ...!! Ongelooflijk dat je er ook maar aan denkt iets met zon kind te beginnen ... walgelijk!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om het walgelijk te noemen vind ik erg overdreven. Een meisje van 16 kan erg volwassen overkomen, dus dat je wat voor haar voelt vind ik niet zo vreemd.

Maar Kwartje, ik zou als ik jou was dit meisje echt uit je hoofd zetten. Dat klinkt heel hard en dat is het ook, maar ik geloof niet dat jullie hier allebei gelukkig van zouden kunnen worden.

Kijk, hoe volwassen een meisje van 16 ook kan overkomen, ze is in een aantal opzichten nog helemaal niet volwassen. Mensen van die leeftijd moeten vaak nog ontdekken wie ze zijn en wat ze willen in het leven, moeten zelfvertrouwen opbouwen, moeten de wereld nog een beetje ontdekken. Ik was zelf toen ik 16 was ook in sommige opzichten al best volwassen. Ik was heel volwassen met mijn geloof bezig, stond serieus in het leven, had volwassen gesprekken, enzovoorts. Maar achteraf gezien was ik ook heel onzeker en wist ik nog niet goed wie ik was en zo. Dus in de jaren daarna ben ik nog enorm veranderd.

Ik ben dus blij dat ik als 16-jarig meisje geen relatie heb gehad met een man van in de dertig. Want ik had vrijheid nodig om mezelf te ontwikkelen. En ik was als 16-jarige nog echt niet in staat om een gelijkwaardige partner te zijn voor een man van in de dertig. Dus ik had mezelf en mijn partner daar alleen maar mee geschaad.

Overigens staat hier verder niks over in de Bijbel. De Bijbel heeft niet overal antwoorden op, soms moet je gewoon je gezond verstand gebruiken. En in dit geval zegt mijn gezonde verstand dat je het niet moet doen. Een leeftijdsverschil van 20 jaar in een relatie is altijd lastig, maar in het geval van een 16-jarig meisje is het echt niet goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo iedereen,

Als nieuw lid val ik meteen maar met de deur in huis met een vraag waar ik mee rond loop;

Zelf ben ik een jongen van 36 jaar, heb veel moeite om een relatie te krijgen.

Een aantal contacten lopen telkens uit op een zeer goede vriendschap, waarbij ik meestal eindig als ceremoniemeester voor de bruiloft van de betreffende dame :?

Afgelopen jaar heb ik een meisje ontmoet, een echte "dochter van de Heer" (zo noem ik de vrouw die een zeer goede relatie heeft met God)We hebben de zelfde hobby's en komen elkaar iedere week tegen op een bijeenkomst. Afgelopen weken merk ik dat we steeds meer tot elkaar komen. De liefde die ik haar geef krijg ik ineens terug, iets wat ik nog nooit bij een andere vrouw heb gevoeld. Je zou dus denken dat ik dan toch eindelijk iemand gevonden heb die ook iets voor mij voelt. Er is echter een klein struikelblok, want zij is 16 jaar en ik ben 36.

In de bijbel kan ik nergens iets vinden over leeftijdsverschil. Meestal werd de vrouw uitgehuwelijkt en uitgezocht door de ouders, en in de Israëlische cultuur werken dingen anders dan in Nederland.

Mijn vraag is dus.

Is een leeftijdverschil van 19 jaar te groot, ondanks dat we geestelijk erg dicht bij elkaar zitten?

Ik schrok echt.

hmmmm, ik zou het afkappen ... .ik ben zelf 29 en no way dat ik met een kind van 16 iets begin .... straks beland je nog in de bak! Heb een beetje zelfrespect!

Je komt niet in de bak als de andere persoon 16 is. Ook als je 96 bent, je mag het doen met iemand die 16 is, mits vrijwillig uiteraard.

Zelf heb ik er nooit problemen mee gehad, ik zelf heb een relatie met een meisje van 17 gehad toen ik 26 was. Nooit is er iemand over de wet gaan zeuren hoor, omdat het namelijk gewoon mag. Een relatie hebben mag altijd, het is iets anders als het om seks gaat, dat mag vanaf 16.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja maar dat scheelt dus tien jaar he,

Het kan mijzelf niks schelen, leeftijd is maar een nummer, dat zegt nog niks. Ik heb een geweldige tijd met haar gehad, ik zou het zo weer over doen.

als het jouw dochter was zou je ook niet willen dat er een middelbare vent mee zat te rotzooien lijkt me

Waarom niet? Als ze er beiden vrijwillig voor kiezen lijkt me het geen probleem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
als het jouw dochter was zou je ook niet willen dat er een middelbare vent mee zat te rotzooien lijkt me

Waarom niet? Als ze er beiden vrijwillig voor kiezen lijkt me het geen probleem.

Tja, wacht maar tot je zelf een tienerdochter hebt en hoe kritisch je bent met welk volk ze binnen komt...

Enfin, ik ben benieuwd wat de bevindingen van kwartje zijn tot nu toe. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja maar dat scheelt dus tien jaar he,

Het kan mijzelf niks schelen, leeftijd is maar een nummer, dat zegt nog niks. Ik heb een geweldige tijd met haar gehad, ik zou het zo weer over doen.

Dat "leeftijd is maar een nummer" vind ik echt flauwekul. Leeftijd zegt een heleboel over wie je bent, wat je doet en hoe je je ontwikkelt. Natuurlijk kunnen mensen van dezelfde leeftijd ook onderling erg verschillen, maar dat neemt niet weg dat mensen van verschillende leeftijd vrijwel altijd erg verschillen.

Als mensen dan allebei volwassen zijn, moeten ze het zelf weten en is dat hun verantwoordelijkheid. Ik denk dat het vrijwel altijd voor problemen zal zorgen, maar zij moeten zelf bepalen of dat het waard is. Maar als iemand nog maar 16 is en dus minderjarig, heb ik er veel grotere problemen mee. Iemand van 16 is nog niet uitontwikkeld, die moet geestelijk nog een hoop groeien en kan dus ook niet altijd zelf de juiste beslissing nemen. En dan vind ik 17-26 nog een twijfelgeval, daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar 16-36 vind ik nog eens iets heel anders. Dat kan denk ik niet goed gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het probleem is niet in eerste instantie het leeftijdsverschil, maar het feit dat zij nog veel te jong is.

Mijn tante heeft weleens een jongen van in de 20 weggestuurd die wat had met mijn nicht van 16. 'Daar heeft u niets mee te maken, zij wil het ook.' 'Fijn', zei m'n tante, 'ik niet en ik heb het hier voor het zeggen'.

Pas maar op voor haar moeder kwartje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Heey,

Echt rot voor je maar ik zal er goed over na denken voordat je stappen onderneemt. Ik ben zelf 17 jaar en moet er niet aan denken een relatie te beginnen met iemand van 36.Maar het komt wel voor dat mensen verliefd worden op hun leraar etc. Toch zou het ook zo kunnen zijn dat het meisje zich fijner/anders voelt tussen ouderen. Dat heb ik zelf ook altijd gehad. Niet dat ik autistisch ben voor leeftijdsgenoten maar het is gewoon anders dan in een ouderen groep.

Je kan ook eens gaan daten? Funky Fish is leuk! Kun je ook bloggen etc.

Of heb je dat aan je verhaal te horen misschien al gedaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo iedereen,

Als nieuw lid val ik meteen maar met de deur in huis met een vraag waar ik mee rond loop;

Zelf ben ik een jongen van 36 jaar, heb veel moeite om een relatie te krijgen.

Een aantal contacten lopen telkens uit op een zeer goede vriendschap, waarbij ik meestal eindig als ceremoniemeester voor de bruiloft van de betreffende dame :?

Als ceremoniemeester moet je toch over bepaalde (sociale) capaciteiten beschikken. Kortom dat gaat helemaal goed komen met jou. (Zie ook Hugh Grant in Four weddings....)

Enne, 19 jaar is niet altijd een probleem, maar ik denk dat het beter werkt als de éen 40 is en de ander 59......

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het probleem is niet in eerste instantie het leeftijdsverschil, maar het feit dat zij nog veel te jong is.

Mijn tante heeft weleens een jongen van in de 20 weggestuurd die wat had met mijn nicht van 16. 'Daar heeft u niets mee te maken, zij wil het ook.' 'Fijn', zei m'n tante, 'ik niet en ik heb het hier voor het zeggen'.

Pas maar op voor haar moeder kwartje.

Triest, dat iemand bepaald met wie je een relatie mag hebben. Ze is geen klein kind meer maar een jong volwassenen. Een relatie van iemand van 16 en 20 is heust niet ziek hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het probleem is niet in eerste instantie het leeftijdsverschil, maar het feit dat zij nog veel te jong is.

Mijn tante heeft weleens een jongen van in de 20 weggestuurd die wat had met mijn nicht van 16. 'Daar heeft u niets mee te maken, zij wil het ook.' 'Fijn', zei m'n tante, 'ik niet en ik heb het hier voor het zeggen'.

Pas maar op voor haar moeder kwartje.

Triest, dat iemand bepaald met wie je een relatie mag hebben. Ze is geen klein kind meer maar een jong volwassenen. Een relatie van iemand van 16 en 20 is heust niet ziek hoor.

Dat lijkt me inderdaad niet ziek. Hij was wel in de 20, ik weet niet exact hoe oud, maar het was wel echt jaren geleden trouwens, denk dat dat tegenwoordig niet veel meer zal gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid