Spring naar bijdragen

Opvattingen geaccepteerd?


Aanbevolen berichten

Zijn er kerken of genootschappen die het met één hier mee een zijn of het accepteren dat je hier in gelooft en zo ja welke?

Evolutionair Creationisme

Evolutionair Creationisme verschilt alleen van theïstische evolutie in de zin van theologie en verschilt niet in wetenschap. Het stelt dat God niet vanuit leegtes bestuurt , maar dat natuur geen bestaan kan hebben zonder de Wil van God. Het zorgt dat je een consistente interpretatie maakt van het letterlijke Genesis verhaal en de objectieve wetenschap, bijvoorbeeld gebeurtenissen van Creatie hebben plaatsgevonden, maar dan niet in tijd zoals wij ze kennen en Adam was niet de eerste biologische mens maar wel de eerste spirituele.

Theïstische evolutie

Theïstische evolutie stelt dat God schept doorheen de evolutie. Theïstische evolutionisten variëren in het geloof over hoeveel God zich mengt in dit proces. Het aanvaardt de meeste moderne wetenschappen , maar ze gebruiken God voor de zaken die buiten het domein van wetenschap vallen, zoals bijvoorbeeld de menselijke ziel. Dit is de visie van de paus en het wordt onderwezen mainstream protestantse seminaries.

Methodologisch Materialistische Evolutie

Methodologisch Materialistische Evolutie verschilt van Theïstische Evolutie inzake dat God zich niet actief mengt in de evolutie. Deze visie is niet noodzakelijk atheïstisch, bijvoorbeeld het denken van Materialistische Evolutionisten dat God evolutie heeft gecreëerd. Materialistische evolutie kan ingedeeld worden in een methodologische en een filosofische materialisme. Het methodologische materialisme houdt zich enkel bezig met het beschrijven van de natuurlijke wereld en zijn natuurlijk oorzaken; het zegt niets over het supernatuurlijke, het zegt niets over het al dan niet bestaan hiervan of zijn rol in het leven.

Ik kom zelf uit op de de VKK(Vrije-Katholieke Kerk).

Link naar bericht
Deel via andere websites

met interesse gelezen @martijnde3de.

zelf is mijn opvatting iei alles wat goed is, en aannemelijk is in de zin van een positieve opvatting of meerdere.

en dit:

"Het methodologische materialisme houdt zich enkel bezig met het beschrijven van de natuurlijke wereld en zijn natuurlijk oorzaken; het zegt niets over het supernatuurlijke, het zegt niets over het al dan niet bestaan hiervan of zijn rol in het leven."

ben ik blij mee gelezen te hebben, het er voor mijzelf dan meer bij te houden bij de waarheid van de strekking hierin en binnen in. het supernatuurlijke wordt denk ik zo aangegeven daar men er niet echt een normale raad mee weet in verhouding tot een menselijk wezen. wat voor de een supernatuurlijk is of was hoeft dat voor mij niet te zijn, of jou.

net als bij een wonder, er zijn zoveel wonderen iei, het leven is een groot wonder op zich kun je stellen waarbinnen alle andere wonderen plaatsvinden.

is dat supernatuurlijk of gewoon natuurlijk, daar zou ik qua opvatting over na moeten denken, ingaande in details van natuurlijke aard, om ze te kunnen beschouwen als super of gewoon natuurlijk van aard in detail en aspect.(gebeurtenissen van het natuurlijke materiële leven)

ik denk dat een mening zou zijn dan als iemand iets super vind of vond in het materiële en natuurlijke daarmee. ik, jij, of die persoon mag er zelf de waarde aan toekennen die het naar eigen smaak en mening heeft denk ik als daar dan sprake is ven het bestaan er van in de zin van super.

waarheid boven al.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid