Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Btw het verbod in NY geldt voor frisdrankbekers van meer dan 0.5 liter. Ik vind het niet meer dan normaal dat de door kapitalisme gebrainwashde meute die BLIJBAAR, alle bombardementen van reclame en info over een gezonde levensstijl ten spijt (je doet net alsof die er niet is oid, in de VS is dat juist overal aanwezig), niet de zelfbeheersing heeft zulke achterlijk gevaarlijke hoeveelheden frisdrank te nuttigen bij 1 maaltijd tegen zichzelf bescherm mag worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

De relatie tussen bevolking en overheid wordt dan niets meer dan een ouders-kinderen relatie. Zodra een kind zich niet kan gedragen met een bepaald speeltje word het de prullenbak in gedaan en mag geen enkel kind er meer mee spelen. Iedereen mag 1 snoepje uit de trommel pakken, maar Henkie pakte er 2, dus werd de snoep trommel weggegooid. Leuk zo'n samenleving waarin je behandeld wordt als een klein kind met een irritant broertje dat maar niet wilt luisteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er lopen heel wat gekken op de wereld rond, reden temeer om je te bewapenen. Waarom zou ik mijn vrijheid moeten laten inperken door iemand die in een gevangenis hoort? Het recht op zelfbescherming is een groot recht en als dat de Amerikanen wordt afgepakt door de eerste zwarte president is dat een dieptepunt in de geschiedenis. Ik ben 100% pro wapens (vroeger niet toen ik nog humanist was) want ik besef dat we ze nodig hebben.

Als het er allemaal zo veiliger van word, waarom zijn er statistisch in de VS veel meer schietpartijen dan bijvoorbeeld in Nederland of Groot-Brittannië?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Omdat men in de VS per staat verschillende wapenwetten heeft. In sommige staten kan je zonder ID of vergunning een wapenbeurs binnenlopen als 16-jarige en naar buiten lopen met een compleet arsenaal, en men kan misbruik maken van die vrije verkrijgbaarheid in de ene staat om ze te gebruiken in staten waar het waarschijnlijker is dat men ongewapend is. Een waardeloos systeem, dus ik vind het vreemd dat mensen het steeds vergelijken met de VS.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Omdat men in de VS per staat verschillende wapenwetten heeft. In sommige staten kan je zonder ID of vergunning een wapenbeurs binnenlopen als 16-jarige en naar buiten lopen met een compleet arsenaal, en men kan misbruik maken van die vrije verkrijgbaarheid in de ene staat om ze te gebruiken in staten waar het waarschijnlijker is dat men ongewapend is. Een waardeloos systeem, dus ik vind het vreemd dat mensen het steeds vergelijken met de VS.

Die achterlijke wapenwetten moeten worden afgeschaft. Veel beter is een systeem zoals in Nederland. Hier vallen er namelijk veel minder doden per jaar dan in de VS. In een maatschappij lopen altijd genoeg gekken rond, dus moet je een drempel opwerpen voor het krijgen van vuurwapens. Belachelijk is dat je in sommige staten in de VS gewoon een vol automatisch wapen kan krijgen. Zo'n wapen richt veel meer schade aan tijdens een schietpartij dan een pistool.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid