hildevdburg 0 Geplaatst 29 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2012 Ik sponsor (sommige financieel/sommige door te schrijven) van Compassion en een meisje van het HLID in Jordanie. Ik vind dit heel waardevol. Mijn Compassionsponsor(schrijf)kinderen komen uit Rwanda (4) en Togo (1). Het jongetje uit Togo wordt eigenlijk gesponsord door de kinderen van de kindernevendienst van onze kerk, maar ik coordineer dat project en heb dus de eer om te mogen schrijven met hem en de tekeningen van onze kinderen mee te sturen. Sponsoren jullie ook een kind op een bepaalde manier? En bij welke organisatie? Het lijkt me leuk om met andere sponsors in conatct te komen. Link naar bericht Deel via andere websites
joon 0 Geplaatst 29 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2012 Binnenin onze kerk hebben wij een kinderwerk op de Filippijnen. (www.ayude.be) de organisatie van het kinderwerk gebeurt door plaatselijke christenen die er heel goed voor zorgen. zo sponsor ik één kindje per jaar je betaalt dan voor school, voeding, dokter, en ze worden er onderwezen in het christendom. Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 29 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2012 Hoi Hilde, welkom op Credible. Mijn ouders sponsoren een kind via een organisatie (de naam is me even ontschoten maar begon met World ...). Als je wilt zou ik je in contact kunnen brengen met mijn moeder. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 29 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2012 @Ursa: World Vision? Waarom kiezen jullie voor een bepaalde organisatie? Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 29 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2012 World Vision inderdaad. Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 29 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2012 Het liefst steun ik organisaties die niet alleen christenen helpen of die het doel hebben mensen via ondersteuning christen te laten worden. Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 29 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2012 Ik sponsor ruim één kind via Red een Kind omdat ze a)kostenefficient zijn b)goed begrepen hebben dat een kind een onderdeel is van een community en dus ook de community geholpen wordt. Link naar bericht Deel via andere websites
hildevdburg 0 Geplaatst 29 oktober 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2012 Ik heb bewust gekozen voor Compassion. Ik wilde een organisatie waarin alle kinderen opgenomen werden, ondanks welk geloof dan ook en waarin de kinderen ook vrij zijn om hun eigen geloof te behouden. Dit doet Compassion wel. Alle kinderen krijgen wel het evangelie te horen, maar dit is ook vrijwillig. Dank je Ursa, het is nog even uitzoeken hoe het forum precies werkt. Is er ergens een plekje waar je je kan voorstellen? Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 29 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 29 oktober 2012 Via het Portaal. Link naar bericht Deel via andere websites
Laura7 0 Geplaatst 5 november 2012 Rapport Share Geplaatst 5 november 2012 Ik sponsor via Red een Kind. Niet per definitie Christelijke kindjes, die van mij is Moslima.. Link naar bericht Deel via andere websites
Miesje 0 Geplaatst 7 november 2012 Rapport Share Geplaatst 7 november 2012 ja via Born in Africa heb ik een petekindje Link naar bericht Deel via andere websites
hildevdburg 0 Geplaatst 8 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 november 2012 Born in Africa, nooit van gehoord. Ga ze gelijk opzoeken. Link naar bericht Deel via andere websites
henkjan37 0 Geplaatst 26 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2014 Compassian is zeker niet de ideale organisatie, Jezuieten zijn nog oecomenischer en vrijer in het helpen van mensen dan ze. Ze werken vooral ook veel in christelijke landen, en proberen daar kinderen te helpen, op zich nobel: maar alleen kinderen die vervolgens naar evangelische kerken toe moeten gaan en evangelisch onderwijs volgen, katholieke of orthodoxe doelen en kinderen worden in beginsel alleen geholpen ze evangelisch onderwijs en bijbelstudie willen volgen. Hun uitspraak dat ze niet bij een bepaalde denominatie horen klopt wel, er zijn immers zoveel losse evangelische denominaties dat het niet verstandig je zou zijn aan eentje ervan te koppelen. Voor katholieke, orthodoxe of Angelicaanse christenen hebben ze echter weinig te bieden. Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 26 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2014 Wat n rare kritiek? Een Katholiek goed doel sal die kinderen toch ook 'Rooms onderwijs' geven? Link naar bericht Deel via andere websites
henkjan37 0 Geplaatst 26 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2014 @ Mystic Natuurlijk is dat zo, zeker in het verleden. Maar het is dus wel goed om aan te geven dat het een uitgesproken verzuilde instelling is. Je moet dus gewoon weten dat als je een kindje sponserd bij hun, dat een flink deel gaat naar het bekeren van katholieken en niet alleen naar noodhulp. Dat is natuurlijk prima toegstaan, maar het is wel nuttig het erbij te zetten. Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 26 januari 2014 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2014 Wellicht verstaan de desbetreffende instituten de leer van Jezus (al dan niet door een RK of evangelische bril) ook wel als noodhulp Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten