peaches 0 Geplaatst 11 december 2012 Rapport Share Geplaatst 11 december 2012 beetje uitleg vaniot Rooms Katholieke hoek, snelste wat ik kon vinden:" http://www.sacredheartyouth.net/documents/sola.pdf of het boekje Rome ons thuis van Scot Hahn is wel een aanrader voor dit onderwerp Link naar bericht Deel via andere websites
Cyrillisch 0 Geplaatst 11 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 december 2012 maar de interpretatie van de kerkvaders is wel de maatstaf van wat goed en fout is, je moet niet zelf maar wat aanmodderen. De interpretatie van een kerkvader als Polycarpus volgen die schreef dat hij niet volledig bekend was met de waarheid lijkt mij niet zo handig. En Ignatius schreef: 'Het is nu het einde der tijden. Laat ons van nu af aan ons schamen en Gods geduld vrezen zodat het ons niet tot oordeel wordt.' Is de interpretatie van jouw kerk dat het nu het einde der tijden is? "Kinderen, het is het laatste uur (1 Joh 2:18)" Maar wel goed dat je de brieven van St. Ignatius hebt. Link naar bericht Deel via andere websites
Ken Yehuwdiy 0 Geplaatst 12 december 2012 Rapport Share Geplaatst 12 december 2012 maar de interpretatie van de kerkvaders is wel de maatstaf van wat goed en fout is, je moet niet zelf maar wat aanmodderen. De interpretatie van een kerkvader als Polycarpus volgen die schreef dat hij niet volledig bekend was met de waarheid lijkt mij niet zo handig. En Ignatius schreef: 'Het is nu het einde der tijden. Laat ons van nu af aan ons schamen en Gods geduld vrezen zodat het ons niet tot oordeel wordt.' Is de interpretatie van jouw kerk dat het nu het einde der tijden is? "Kinderen, het is het laatste uur (1 Joh 2:18)" Ja, ook Johannes geloofde dat zij in het einde der tijden leefden, zo ook Paulus en Petrus. Een collectieve vergissing? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten