Spring naar bijdragen

Veel pijn en werk combineren.


Aanbevolen berichten

Even voor de duidelijheid ik heb het wel over lichamelijke pijn ;)

Als sinds ik heel jong ben heb ik erg veel last van migraine. Zoveel dat ik letterlijk niks meer kan en een aantal dagen per maand alleen maar stil op bed kan liggen. Er zijn ook dagen dat het niet heel erg is maar ik me niet heel goed kan concentreren op mijn werk. Maar ik heb veel pijn.

Ik heb mijn studie journalistiek nu bijna afgerond maar elke keer als ik migraine heb zie ik mijn toekomst als het ware door mijn vingers glippen. Ik had zoveel ambitie voor de toekomst en wil(de) graag een hele goeie journalist worden.

Nu krijg ik steeds meer het gevoel dat ik dat gewoon niet kan, dat mijn lichaam het niet aankan. En op 21 jarige leeftijd is dat psychisch steeds zwaarder aan het worden.

Ik begin de toekomst steeds zwaarmoediger in te zien, ik moest dit even delen en ik vind het moeilijk er met mensen over te praten, ik hoop dat iemand goed advies of tips voor me heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Allereerst welkom op Credible.

Veel pijn is natuurlijk niet bevorderlijk voor je concentratie en welk welzijn of werk dan ook. Maar in de regel heeft pijn een oorzaak en zou een arts (bijv. een neuroloog) daar naar moeten kijken. Of in de alternatieve hoek zou je keer een scan kunnen laten doen bij chiropractor. In ieder geval lijk je me veel te jong om je nu al bij zoveel pijn neer te leggen en depressief te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja klopt vind ik ook. Heb al heel wat tijd bij artsen en dokters doorgebracht. Maar er heeft nooit wat geholpen. Mensen vertellen bij regelmatig dat ik weer naar de hoofdpijnpolie moet gaan of gewoon weer moet laten onderzoeken. Ik weet ook zeker dat er wel wat in zit maar ook dit kost weer tijd van werk en daarbij heb ik het eigenlijk al soort van opgegeven. Nog niks heeft tot nu toe geholpen en ik denk ook niet dat dat nog gebeurd. Maar ik wil het nog wel een keer proberen, moet alleen weer over die grens heen. Elke teleurstelling is er toch weer één te veel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je zegt dat niets tot nu toe hielp, heeft men je dan telkens ook eerst goed onderzocht vooraleer men je iets voorschreef? Als je er nu al zo'n last van hebt en je hebt zo veel ambitie, dan zou ik toch even door de zure appel heen bijten en zoeken tot je iets vindt dat je kan helpen...

Ik begrijp je wel enigzins hoor. Het moeten maken van keuzes op zo'n jonge leeftijd, als het gaat over gezondheid, is niet gemakkelijk en zorgt ook voor onbegrip in de omgeving.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja klopt vind ik ook. Heb al heel wat tijd bij artsen en dokters doorgebracht. Maar er heeft nooit wat geholpen. Mensen vertellen bij regelmatig dat ik weer naar de hoofdpijnpolie moet gaan of gewoon weer moet laten onderzoeken. Ik weet ook zeker dat er wel wat in zit maar ook dit kost weer tijd van werk en daarbij heb ik het eigenlijk al soort van opgegeven. Nog niks heeft tot nu toe geholpen en ik denk ook niet dat dat nog gebeurd. Maar ik wil het nog wel een keer proberen, moet alleen weer over die grens heen. Elke teleurstelling is er toch weer één te veel.

Al bij een neus, keel, oor-arts geweest?

Mijn zus had ook elke dag hoofdpijn, en bleek een cyste te hebben op haar sinussen. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op Credible, Journaliste21. :)

Ik kan niet volledig oordelen over je situatie, maar misschien is het verstandig - zeker als je er zoveel last van hebt - om eerst uit te zoeken wat je er aan kunt doen en vervolgens je studie af te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mja, makkelijker gezegd dan gedaan, uitzoeken wat er is want waar moet je beginnen? Als de dokters ondertussen niet meer weten wat ze er aan kunnen doen (natuurlijk eerst nog even langs je huisarts, misschien heeft hij nog iets nieuws bedacht ondertussen) kun je het in een andere hoek zoeken. Fysio (naar je houding kijken!), chiropractor, of acupunctuur (zelf ervaring mee), acupressuur, homeopathie...

Het is het nooit waard om depressief te worden door je fysieke conditie, dus geef het niet op om de oorzaak, en liever nog, de oplossing te vinden. Maar wellicht heb je wel pijn doordat je niet lekker in je vel zit (hoeft niet eens duidelijk te zijn), dan moet je hulp zoeken in een andere hoek. Maar eerst het fysieke uitsluiten.

Sterkte, het is naar om een lijf te hebben wat het niet altijd doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi Journaliste :)

Bij ons zit ook migraine in de familie en heb mijn moeder er maandelijks mee zien vechten. Ik weet dat ze alles geprobeerd heeft (ook acupunctuur etc.), maar niets hielp. Ik weet dat ze uiteindelijk van de huisarts (misschien zelfs uit duitsland, zou ik moeten navragen) een paardenmiddel kreeg. Daar voelde ze zich ook niet altijd even lekker door, maar iig geen migraine.

Ik zit net zelf ook al dagen thuis vanwege een hardnekkige hoofdpijn en kan ook niks doen, heb nergens zin in, kan niet werken, dus kan met je meevoelen. Het enige wat ik kan zeggen is dat God je je hoofd omhoog kan laten houden. Bij Hem is altijd hoop en rust, hij heeft een plan met je, ook al is dat met je migraine...

Als je meer info wilt, vraag ik graag voor je na.

Succes!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pijn en werk combineren is niet makkelijk, ik hoop dat er voor jou een oplossing komt en je hoofdpijnklachten minder worden Journaliste. Heb je goede medicatie gehad voor migraine?

Zelf merk ik dat door het werken pijn klachten iets meer op de achtergrond raken, soms kan dat niet omdat de pijn overheerst. Maar toch is het mogelijk misschien met medicatie, of therapieen. Geef de moed niet op, sterkte ermee!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid