Spring naar bijdragen

Tot geloof gekomen & nieuw hier


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier op het forum. Ik zal me even kort voorstellen; ik ben "Tess" en 29 jaar. Ik ben getrouwd en lid van een PKN-gemeente in NO-Overijssel.

Ik ben sinds Januari 2012 tot geloof gekomen. In 2011 ben ik getrouwd in de PKN-kerk, want mijn man is van huis uit hervormd en ook gedoopt. Aangezien ik altijd al wel wist dat God moest bestaan en ik geloofde in het leven van Jezus, had ik geen enkel bezwaar tegen trouwen in de kerk. Van huis uit ben ik niet christelijk opgevoed, mijn vader komt uit een "on-christelijk" gezin(wat niet betekend dat ze er niet voor open stonden!) en mijn moeder uit een hervormd gezin. Zij is ook naar zondagsschool geweest vroeger. Maar thuis hebben wij er verder niets mee gedaan. Het enige christelijke wat ik kende was bidden voor en na het eten bij mijn opa & oma en de dagelijkse bezinning op de christelijke middelbare school waar ik op heb gezeten(en natuurlijk de uitgebreide kerstviering daar). Ik ben overigens op de christelijke school geplaatst omdat die goed aangeschreven stond, dus niet vanuit christelijk oogpunt.

Op deze school leerde ik een vriendin kennen die van gereformeerd vrijgemaakte huize is. Wij zijn nog steeds goede vriendinnen, ondanks onze totaal andere achtergrond kunnen wij erg goed met elkaar opschieten en samen over het geloof praten. Ik heb haar tijdens mijn schooltijd weleens gevraagd naar het geloof, de bijbel etc., ze vertelde er graag over, maar blijkbaar was de tijd nog niet rijp voor mij. Ik was erg zoekende, merkte in de loop der jaren dat ik wel spiritueel was maar vond nooit iets waar ik rust vond.

Tot het trouwen in zicht kwam(2011)...ik ging er nu echt serieus over nadenken. Maar blijkbaar vond God het in Jan. van dit jaar pas een goede timing om me te laten bekeren. Ook wel mooi toch, een nieuw jaar, een nieuwe start! Het ging niet helemaal vanzelf hoor, ik bedacht me dat ik nu ik in de kerk was getrouwd niet "schijnheilig" door het leven wou gaan en besloot dus om de bijbel(die ik ooit eens had gekocht), er bij te pakken. Maarja, voor een leek was bijbellezen niet eenvoudig, dus kocht ik o.a. een "ehbo-boek" voor bijbellezen. Sindsdien verslind ik boeken over het geloof! Ik wil álles weten en begrijpen, maar dat valt soms vies tegen, gelukkig heb ik de rest van mijn leven nog om hier mee bezig te zijn :D

Maar met mijn bekering was ik er nog niet, wat zeg ik? toen begon het pas! De twijfels sloegen toe, deed ik het wel goed? hield ik mezelf niet voor de gek door te denken dat er een god zou zijn om mezelf maar iets te geven waar ik op kon steunen? Ik kwam er achter, door terug te kijken op mijn leven, dat God toch écht wel bestaat! alle wonderlijke dingen vielen als puzzelstukjes op hun plek, God was al langer in mijn leven aan het werk geweest zonder dat ik er enig idee van had!

Waar ik ook mee zat was dat ik me schaamde dat ik tot geloof was gekomen. Het is tegenwoordig iets wat je niet aan de grote klok hangt, tenminste, dat is mijn gevoel. Ik heb aan God gevraagd wat ik er mee aan moest, en gezegt dat ik me tegenover bepaalde mensen niet open durfde te stellen op dit gebied(bang om uitgelachen te worden of voor gek verklaard te worden).

Op een mooie zondagochtend ging ik wandelen met de hond, ik woon op het platteland en liep dus heerlijk tussen de akkers door. Boven me was er echt zo'n hollandse lucht; strak blauw met dikke witte wolken en een mooie zon. Ik werd gedwongen door "iets" om op een bankje midden tussen die akkers te gaan zitten en naar een bepaald punt in het landschap te kijken. Ondertussen zaten mijn twijfels me zo hoog dat ik hardop tegen God aan het praten was. In de verte zag ik een roofvogel zeilen op de wind. Ik werd gedwongen die vogel te volgen, het dier ging hoger, hoger en hoger, zweefde op de thermiek, achter me langs en nog hoger, richting die hele dikke wattenbollen van wolken. Terwijl ik keek naar die vogel, zag ik een wolk van vorm veranderen, niet zo bijzonder, ware het niet dat hij veranderde in een KRUIS!! :D Ik dacht echt even:"huh? :? ben ik nou zo slechtziend ofzo?" Maar het was echt waar! :D ondertussen vloog die vogel voor het kruis langs. Ik wist meteen wat de boodschap was; de roofvogel moest de adelaar voorstellen(bijne elke christen weet wat de adelaar voor betekenis heeft ;)), maar omdat er nou eenmaal geen adelaars in NL rondvliegen heeft God er maar even een andere roofvogel voor uitgezocht ;) . Ook staat een vogel voor vrijheid, en het kruis, nou ja, dat hoef ik helemaal niemand hier uit te leggen. God wou laten weten dat ik alle vrijheid had om te geloven wat ik wil. Ook was het een teken van Hem dat Hij er ook voor mij is. Ik ben ter plekke op mijn knieën gegaan _O- en voelde me zo gelukkig dat ik er tranen van in mijn ogen kreeg. Was dit nou die bekering? Voelde het zo als je "het licht" had gezien? Voor mij wel, en ik denk nog vaak terug aan dat moment!

Toch, zoals ik al eerder zei, begint het nú pas! Er wordt me een spiegel voor gehouden en ik zie dus hoe ik mijn leven leef. Niet altijd makkelijk...Ook het bijbellezen is niet altijd gemakkelijk. Gelukkig kan ik wel de boodschap eruit halen, maar het had van mij soms wel eens wat eenvoudiger verteld mogen worden ;) (heb trouwens een groot nieuws bijbel, dus aan de vertaling ligt het niet, hihi).

Ik hoop op dit forum meer te leren over het geloof, over God en over Jezus. En mijn blijdschap te kunnen delen. Want wat voel ik me geweldig sinds mijn bekering! |P er is een soort rust in me gekomen, ik gun dat iedereen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Leuk om te lezen Tess!

Ik ben blij om te lezen dat je God ziet in een simpele vogel en een wolk in de vorm van een kruis. Ik ben er ook zo eentje^^

Welkom!

Ja, ik ben daar ook heel erg van ;) Je moet als christen gewoon je ogen openen voor de kleine dingen, dan zul je alle antwoorden op je vragen en altijd de steun van God ervaren. Tenminste, dat is mijn mening.

Als je verder wil weten hoe ik God zie, moet je even mijn reactie lezen bij het topic "Wat is jouw beeld van God?"

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid