Spring naar bijdragen

Uw kostenpost


Aanbevolen berichten

Ik ben geen hardwerkende, succesvolle Nederlander. Daarom verdien ik geen duizend euro als beloning, omdat ik immers niet werk. Ik ben vooral een kostenpost, iemand die de samenleving meer kost dan oplevert. Dat is mij vooral duidelijk geworden in die twee debatten die ik gekeken heb (je moet er nooit meer dan twee kijken). De zorgkosten lopen uit de hand, steeds meer mensen vragen zorg en ik ben daar één van.

Ik woon immers begeleid, ontvang een Wajong-uitkering en het traject naar werk dat ik volg duurt nog zo lang, dat ik die tijd maar opvul met een beetje vrijwilligerswerk binnen mijn parochie. Begraafplaats schoffelen, de doordeweekse Mis dienen, dat soort werk. De politiek, vooral de VVD, zal dus niet erg blij met mij zijn. Ik ben niet zo dynamisch, flexibel, zelfredzaam en onvermoeibaar als de hardwerkende Nederlander.

Of de politiek nu links of rechts gaat, uiteindelijk ben ik toch wel het bokje. Want ik ben een kostenpost, er valt aan mij niet zoveel te verdienen. Het scheelt gelukkig wel dat ik moeite heb om voor mijzelf op te komen, zodat men gemakkelijker maatregelen kan nemen om het mij net wat lastiger te maken. En misschien moet dat ook wel, ben ik gewoon te lui. Maar veel mensen om mij heen weerspreken dat nu juist.

Ik zou ook graag best een hardwerkende, succesvolle Nederlander willen zijn. Het komt echter maar niet van de grond. Ik zal daarom waarschijnlijk wel nooit een beloning of bemoediging ontvangen van het kabinet, maar zal altijd weer extra met de bezuinigingen geconfronteerd blijven worden. Laat ik daarover echter niet te cynisch of te bitter worden. Het is zoals het is en voor zover het er naar uitziet, blijf ik vooral geld kosten.

Daarvoor bied ik dan ook mijn uiterst nederige excuses aan. Excuses voor het feit dat ik maar weinig bijdraag aan politiek en samenleving, dat de mooiste voornemens en ideeën bij mij altijd weer botsen tegen het kruis dat ik met moeite draag. Ooit hoop ik toch iets van werk te mogen vinden, zodat jullie weer blij met mij zijn en mij zelfs die duizend euro willen geven. Tot die tijd hoop ik dat God deze arme, arme zondaar genadig is.

Robert

Link naar bericht
Deel via andere websites

@RobertF,

Wanneer je ziek bent, oud of werkeloos dan let je op dingen waarvan een ander denkt: 'het is gewoon veel geld, maar niet teveel'. Het is nooit teveel wanneer je een samenleving gekozen hebt waar we samen de lasten dragen. En ik geloof dat dat in Nederland ook nog steeds zo is. Toen mr Drees de A.O.W instelde had mijn opa er nooit aan betaald maar hij genoot er wel van. Schuldgevoel niet doen hoor, het vrijwilligers werk dat je doet is even waardevol. Ik maak me wel eens zorgen over het vrijwilligerswerk in de zorg, wanneer dat wegvalt door al die werkende mensen kunnen er heel veel leuke dingen niet meer voor mensen die zorg nodig hebben.

Dingo verwoord het kort :) ik ben het er helemaal mee eens. Veel wat jij doet is niet in geld uit te drukken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zorg kost geld, het kan anders georganiseerd worden, waarbij het voor iedereen prettig is. In dit land is er gekozen voor een solidair stelsel, dan moeten we daar ook de lasten voor dragen. Het is te triest voor woorden dat mensen die gebruik (moeten) maken van het systeem zich als kostenpost gaan beschouwen.

Robert, laat je niet gek maken door Den-Haag. Wat je doet is waardevoller voor de gemeenschap, dan menig goed betaalde medelander doet. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid