Spring naar bijdragen

Managementboek op basis van de Bijbel


Aanbevolen berichten

persaldo200.jpgVVD-prominent Hans Wiegel neemt dinsdag het eerste exemplaar van het boek 'Per Saldo, een komma verschil', in ontvangst uit handen van Johan Koskamp. Het betreft een persoonlijk managementboek op basis van de Bijbel. Koskamp is succesvol groothandelaar in automaterialen, banden, gereedschappen en oliën.

Met dit boek wil de hervormde Koskamp bovenal het taboe doorbreken in het zakenleven waarbij er niet of nauwelijks meer wordt gesproken over inhoudelijke standaarden zoals normen, waarden en geloof. Er dient volgens de automotive ondernemer meer transparantie en reflectie te komen over de waarden bij het zakendoen.

In het boek wordt beschreven hoe Johan Koskamp dagelijks probeert te leven en ondernemen met als leidraad de Bijbel. Vooral de Bijbelboeken 'Spreuken' en 'Prediker' komen in het boek prominent naar voren. Hoe ver gaan de ondernemer Johan Koskamp en zijn opvolgers Liesbeth en Bram Teun Koskamp als het gaat om de combinatie van het geloof met de dagelijkse aansturing van het familiebedrijf?

En is de inhoud van de Bijbelboeken 'Spreuken' en 'Prediker' überhaupt te rijmen met een florerend bedrijf dat continu op overnamepad is? Wt merken de mensen in de nabije omgeving van de sterke geloofsovertuiging van de ondernemer? Dit zijn vragen die centraal staan in het boek dat op initiatief van Koskamp is geschreven door Gwen Jansen en uitgegeven door JansenJager.

Meer informatie over het boek is te vinden op www.eenkommaverschil.nl

Bron: IKON/JansenJager

Bron: Kerknieuws.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites
wijs te besteden aan hen die het nodig hebben.

Degene die het nodig hebben, kan je zelf zijn.

Laatst heb ik twee Bijbels gekocht om weg te geven aan niet-christenen.

Geef ik weinig Bijbels weg, dan heb ik weinig geld nodig. Geef ik veel Bijbels weg, heb ik veel rijkdom nodig. Als ik wereldwijd miljoenen Bijbels weg wil geven, heb ik daarvoor miljoenen euro's nodig.

Ook geeft de Bijbel aan dat God je rijkdom geeft, onder meer om ervan te genieten. (1 Tim. 6:17)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat heeft dat te maken met management boeken, en aarde rijkdommen die niet te maken hebben met het weggeven van Bijbels?

En trouwens, ik denk dat de vraag meer is, of de Bijbel er achter staat dat mensen aarde rijkdommen vergaren, miljoenen euro's, soms ten koste van anderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat heeft dat te maken met management boeken, en aarde rijkdommen die niet te maken hebben met het weggeven van Bijbels?

En trouwens, ik denk dat de vraag meer is, of de Bijbel er achter staat dat mensen aarde rijkdommen vergaren, miljoenen euro's, soms ten koste van anderen.

Volgens mij hebben managementboeken / aardse/hemelse rijkdommen, het weggeven van Bijbels, genieten, enz. alles met elkaar te maken.

Uiteraard veroordeelt de Bijbel het wanneer rijkdommen worden vergaard ten koste van anderen.

Rijkdommen voor christenen zijn bedoeld als zegen voor anderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja?

Het kapitalisme vindt haar oorsprong in het vroegmoderne West-Europa, waar het ontstond uit het feodale systeem in de Late Middeleeuwen. De arbeidsverdeling zette in deze periode steeds verder door, wat een proces van individualisering in gang zette, versterkt door de overgang van een agrarische naar een stedelijke samenleving.

Dat wat Wikipedia stelt is mij des tijds zo ook uitgelegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid