Spring naar bijdragen

Hij roept je bij jouw naam..


Aanbevolen berichten

Als kandidaat priester krijg ik vaak de vraag: wat is roeping? Ik zeg altijd dat God niet roept, maar fluistert en dat zo zacht dat je het alleen maar kan horen in de stilte van je hart en je hebt de vrije keuze: erop ingaan of zeggen : neen bedankt! God, ik ga mijn eigen weg , ik zoek achter een lief meisje en koop een huisje waar we samen gelukkig kunnen zijn.En toch, ondanks alle kritiek die men krijgt als men zijn keuze kenbaar maakt, de grote meerderheid kent Gods naam en roepstem,zelf sta ik mensen bij die dierbaren hebben die ernstig ziek zijn en ik hoor pakkende verhalen met enorme diepgang en dat geeft mij hoop: ik mag een go-between zijn tussen God en de mensen en dat sterkt mij en geeft mij vreugde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Prachtig de saint.je moet doen waar jij je goed bij voeld en de Vader weet wat goed voor jou is.er zijn vele vormen om Hem te dienen.ik ben geen echte spreker maar kan wel aardig schrijven.misschien wil God wel dat ik de mensen tot geloof breng door het schrijven van boeken.luister naar de stilte in je hart,en vertrouw op Jezus want hij zal je leiden naar de juiste paden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • 3 months later...

God wijst mensen de weg en zegt hen die te volgen, tot hun eeuwige voordeel.....

(Jesaja 30:20, 21) . . .toch zal uw Grootse Onderwijzer zich niet langer verbergen, en uw ogen moeten [ogen] worden die uw Grootse Onderwijzer zien. 21 En uw eigen oren zullen een woord achter u horen, dat luidt: „Dit is de weg. Wandelt daaropâ€, ingeval gijlieden rechts of ingeval GIJ links zoudt gaan.

Hij kent de naam van een ieder die van Hem is en redding komt door Zijn Heilige Naam aan te roepen.....

(Romeinen 10:12, 13) . . . Want er is geen onderscheid tussen jood en Griek, want over allen is een en dezelfde Heer, die rijk is jegens allen die hem aanroepen. 13 Want „een ieder die de naam van Jehovah aanroept, zal gered wordenâ€.

Link naar bericht
Deel via andere websites
God wijst mensen de weg en zegt hen die te volgen, tot hun eeuwige voordeel.....

(Jesaja 30:20, 21) . . .toch zal uw Grootse Onderwijzer zich niet langer verbergen, en uw ogen moeten [ogen] worden die uw Grootse Onderwijzer zien. 21 En uw eigen oren zullen een woord achter u horen, dat luidt: „Dit is de weg. Wandelt daaropâ€, ingeval gijlieden rechts of ingeval GIJ links zoudt gaan...

En dat is nu precies wat TS doet. Gehoor geven aan de oproep van God en wandelen op de weg die Hij hem wijst. Hulde! :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als kandidaat priester krijg ik vaak de vraag: wat is roeping? Ik zeg altijd dat God niet roept, maar fluistert en dat zo zacht dat je het alleen maar kan horen in de stilte van je hart en je hebt de vrije keuze: erop ingaan of zeggen : neen bedankt! God, ik ga mijn eigen weg , ik zoek achter een lief meisje en koop een huisje waar we samen gelukkig kunnen zijn.En toch, ondanks alle kritiek die men krijgt als men zijn keuze kenbaar maakt, de grote meerderheid kent Gods naam en roepstem,zelf sta ik mensen bij die dierbaren hebben die ernstig ziek zijn en ik hoor pakkende verhalen met enorme diepgang en dat geeft mij hoop: ik mag een go-between zijn tussen God en de mensen en dat sterkt mij en geeft mij vreugde.

U spreekt van een roeping, Wat betekent dit voor u en in wat onderscheid u zich dan van elke Christen - gelovige die Petrus in zijn brief beschrijft als ;

En komt tot Hem, de levende steen, door de mensen wel verworpen, maar bij God uitverkoren en kostbaar, 5 en laat u ook zelf als levende stenen gebruiken voor de bouw van een geestelijk huis, om een heilig priesterschap te vormen, tot het brengen van geestelijke offers, die Gode welgevallig zijn door Jezus Christus. 6 Daarom staat er in een schriftwoord:

Zie, Ik leg in Sion een uitverkoren en kostbare hoeksteen, en wie op hem zijn geloof bouwt, zal niet beschaamd uitkomen.

7 U dan, die gelooft, geldt dit kostbare, maar voor de ongelovigen geldt: De steen, die de bouwlieden afgekeurd hadden, die is geworden tot een hoeksteen en een steen des aanstoots en een rots der ergernis, 8 voor hen, die zich daaraan, in hun ongehoorzaamheid aan het woord, stoten, waartoe zij ook bestemd zijn. 9 Gij echter zijt een uitverkoren geslacht, een koninklijk priesterschap, een heilige natie, een volk (Gode) ten eigendom, om de grote daden te verkondigen van Hem, die u uit de duisternis geroepen heeft tot zijn wonderbaar licht: 10 u, eens niet zijn volk, nu echter Gods volk, eens zonder ontferming, nu in zijn ontferming aangenomen.

( 1 Petrus 2:4-10 )

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als kandidaat priester krijg ik vaak de vraag: wat is roeping? Ik zeg altijd dat God niet roept, maar fluistert en dat zo zacht dat je het alleen maar kan horen in de stilte van je hart en je hebt de vrije keuze: erop ingaan of zeggen : neen bedankt! God, ik ga mijn eigen weg , ik zoek achter een lief meisje en koop een huisje waar we samen gelukkig kunnen zijn.En toch, ondanks alle kritiek die men krijgt als men zijn keuze kenbaar maakt, de grote meerderheid kent Gods naam en roepstem,zelf sta ik mensen bij die dierbaren hebben die ernstig ziek zijn en ik hoor pakkende verhalen met enorme diepgang en dat geeft mij hoop: ik mag een go-between zijn tussen God en de mensen en dat sterkt mij en geeft mij vreugde.

U spreekt van een roeping, Wat betekent dit voor u en in wat onderscheid u zich dan van elke Christen - gelovige die Petrus in zijn brief beschrijft als ;

En komt tot Hem, de levende steen, door de mensen wel verworpen, maar bij God uitverkoren en kostbaar, 5 en laat u ook zelf als levende stenen gebruiken voor de bouw van een geestelijk huis, om een heilig priesterschap te vormen, tot het brengen van geestelijke offers, die Gode welgevallig zijn door Jezus Christus. 6 Daarom staat er in een schriftwoord:

Zie, Ik leg in Sion een uitverkoren en kostbare hoeksteen, en wie op hem zijn geloof bouwt, zal niet beschaamd uitkomen.

7 U dan, die gelooft, geldt dit kostbare, maar voor de ongelovigen geldt: De steen, die de bouwlieden afgekeurd hadden, die is geworden tot een hoeksteen en een steen des aanstoots en een rots der ergernis, 8 voor hen, die zich daaraan, in hun ongehoorzaamheid aan het woord, stoten, waartoe zij ook bestemd zijn. 9 Gij echter zijt een uitverkoren geslacht, een koninklijk priesterschap, een heilige natie, een volk (Gode) ten eigendom, om de grote daden te verkondigen van Hem, die u uit de duisternis geroepen heeft tot zijn wonderbaar licht: 10 u, eens niet zijn volk, nu echter Gods volk, eens zonder ontferming, nu in zijn ontferming aangenomen. ( 1 Petrus 2:4-10

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alle christenen zijn priesters (iereis, ev: iereus in het Grieks) in de zin dat ze iedere dag zichzelf offeren. Sommigen worden gewijd tot Presbyteros, en dat is een roeping die TS voelt. De taak van de Presbyteros is het voorgaan in de eredienst en dus het consecreren van de Eucharistie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wie wijdt hen

De Episkopos, de bisschop.

en op wiens gezag?

"Zorg goed voor uzelf en voor heel de kudde waarover de Heilige Geest u als episkopos (bisschop) heeft aangesteld om de Kerk van God te weiden, die Hij door het bloed van zijn eigen Zoon heeft verworven. (Handelingen 20:28)"

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wie wijdt hen

De Episkopos, de bisschop.

en op wiens gezag?

"Zorg goed voor uzelf en voor heel de kudde waarover de Heilige Geest u als episkopos (bisschop) heeft aangesteld om de Kerk van God te weiden, die Hij door het bloed van zijn eigen Zoon heeft verworven. (Handelingen 20:28)"

Ik wist niet dat de oudsten van Efeze allen bisschoppen waren en toen al mensen afzonderden om de transubstantiatie te kunnen uitvoeren.

Toon mij even de Bijbelse passages die dat kunnen bevestigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid