Spring naar bijdragen

Al meer dan $400,000 opgehaald voor gepeste vrouw


Aanbevolen berichten

Eergisteren werd dit filmpje geupload, waarin te zien is hoe de 68-jarige Karen Klein tijdens haar werk als bus opzichter werd gepest door een groepje middelbare scholieren.

Het is te gek voor woorden dat deze schooiers denken anderen zo te kunnen behandelen. Het lachen zal ze alleen snel vergaan, want een paar uur later was alles te zien op de nationale TV:

Iemand kwam op het idee om wat geld voor haar op te halen als troost, voor een welverdiende vakantie, en om wat geld opzij te leggen voor een pensioen. Op deze site kunnen mensen een kleine bijdrage leveren http://www.indiegogo.com/loveforkarenhklein

Maar nog geen paar uur later was er al meer dan $100,000 opgehaald. Het filmpje verspreidde zich enorm snel door sites als reddit.com en 4chan.org, en de controversie groeide. Ondertussen is er al meer dan $400,000 opgehaald, en dat al binnen 1 dag. Met nog 29 dagen te gaan zal dit nog zeker niet het einde zijn. Het is in elk geval wel duidelijk dat Karen niet langer in bussen hoeft te zitten om op onbeschofte kinderen te passen.

Wat er zal gebeuren met de scholieren qua sancties is nog niet duidelijk. De vader van 1 van de daders heeft zich in tranen uitgelaten over de schaamte die hij voelt voor zijn zoon, en hij zei erbij dat hij hem niet zo had opgevoed.

Dit is een enorm voorbeeld van hoe het internet de handen ineen kan slaan om dit soort incidenten in de kiem te smoren. Helaas zit er ook een donkere kant aan, want het duurde niet lang voor het internet om uit te vinden wie de kinderen in de video zijn en waar ze wonen. Het schijnt dat de doodsbedreigingen zich al opstapelen. Het is hoe dan ook een erg strenge en duidelijke les voor pestkoppen die denken grappig te zijn door ouderen te pesten en filmpjes ervan online te zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een trieste boel daar in die bus.

Hoe erop gereageerd wordt in de VS vind ik dan wel weer prachtig. Een ouder bied publiekelijk zijn excuses aan en de gemeenschap probeert een oplossing te verzinnen voor het probleem. Dat geeft hoop en laat wat mij betreft een hele mooie kant zien van een Amerikaanse gemeenschap en de samenleving aldaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga het filmpje niet kijken, ik weet al dat ik dan ontzettend giftig word en het liefst die rotjong uit de bus zou trekken en even flink op hun smoelen klappen. En ik wéét dat dat geen oplossing zou zijn, maar voor zulk tuig mogen ze lijfstraffen weer invoeren if you ask me.

Prachtig dat die mevrouw nu merkt dat zoveel mensen met haar meeleven. Ik vind het echt zo rot voor haar dat ze zo voor paal is gezet door die snotkokkers.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bijzonder, dat soort sites. Ik zag het ook al bij Matthew Inman (aka 'The Oatmeal'), die vermeld had op zijn site dat een humorwebsite materiaal van hem gejat had maar dat hij er niks aan ging doen. Vervolgens ging die site hem aanklagen wegens laster, voor $ 20.000,- Hij had een petitie op datzelfde indiegogo gezet om dat bedrag op te halen voor het goede doel. Binnen ongeveer een uur was het bedrag binnen en nu is het er al ruim overheen. Keerzijde: de advocaat van de aanklager is overstelpt met een internet-bombardement van hatemails, scheldpartijen, bedreigingen.

http://www.indiegogo.com/bearlovegood?c=activity

Ik kan ook naar de site van Inman verwijzen, maar Sie is soms wat grof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad...maar het dubbele gevoel komt niet van het wel of niet waar zijn van dit verhaal. Ik denk dat deze vrouw echt enorm is gepest. Maar ze verdiende 15k per jaar. Daar kwam ze mee rond. Ze heeft nu in 1 klap 30 keer zoveel gekregen, en het getal blijft stijgen (in 9 uur is het met 25k gestegen). Meer dan genoeg om elk jaar een droomvakantie te nemen en nooit meer te hoeven werken. Ik begrijp dat mensen liever doneren aan een persoon die er direct beter van word, in plaats van doneren aan gezichtsloze organisaties, maar Karen heeft niet nog meer geld nodig, en er zijn nog zo veel andere mensen die het geld ook enorm goed kunnen gebruiken. Maar mensen blijven maar doneren :P Misschien is het gevoel van herkenning een drijfveer voor mensen om geld te blijven geven omdat ze zelf vroeger gepest werden, of is het een extra klap in het gezicht van die kleine kutkoters die zeiden dat ze arm was en erom lachten en dat men nu zoiets heeft van, laten we haar rijk maken, of misschien is het zelfs gewoon een spelletje geworden om het getal steeds groter te maken. Ik denk hoe dan ook dat het beter zou zijn als men naar andere hulpbehoevende mensen zou kijken om daar te helpen, waar hun hulp echt een verschil zou maken. Of karen nu 450k krijgt of 600k, veel verschil zal het voor haar niet maar maken..ze hoeft in beide gevallen nooit meer te werken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid