Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Het vertrouwen is geschonden door intiem te zijn met een ander. Dat is zo veel vreemdgaan als je wilt hebben. Wat zou jij er van vinden als je man terug kwam uit de kroeg. 'Hoe was het?' 'Ja goed, ik heb ook nog gezoend met X., was fijn'.

Wat is voor jou dan vreemdgaan? Sex met een ander?

maar ik zou dan zeggen [hangt af van ik hoe sterk ik me voel] : en ja: was het lekker? nou geniet er dan maar van....fijn voor je.

:D

die enkele zoen zegt ook niets over intiem zijn met een ander....ik zie het als een uiting van....je voelt je begrepen- er is een klik- en je zoent elkaar b.v.

daar kan het dan ook bij blijven.

maar ik weet niet hoe het in het geval van Pebbels is gegaan.

Iintiem zijn met een ander kan ook betekenen dat er een sterke emotionele band is met iemand buiten je relatie.

en dat komt ook vaak voor - is dat ook vreemdgaan dan?

daar kun je ook jaloers op zijn of door in verwarring raken....of je als partner tekort geschoten voelen.

om op je laatste vraag te antwoorden:

Ja...

Ik sta wat versteld dat je vind dat zoenen mag met wie je maar wil ook al ben je getrouwd.

Volgens de Bijbel ga je vreemd zodra je aan ander begeert. Dus voor mij is zoenen duidelijk vreemd gaan. Als jij je man zou zien zoenen met een andere vrouw, zou jij daarin geen graten in zien dan?

Het is nie omddat je een emotionele band hebt met iemand dat je die persoon gaat kussen. Zou je als vrouw dan ook een vriendin kussen met wie je een emotionele band hebt, of je moeder of je vader?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het vertrouwen is geschonden door intiem te zijn met een ander. Dat is zo veel vreemdgaan als je wilt hebben. Wat zou jij er van vinden als je man terug kwam uit de kroeg. 'Hoe was het?' 'Ja goed, ik heb ook nog gezoend met X., was fijn'.

Wat is voor jou dan vreemdgaan? Sex met een ander?

maar ik zou dan zeggen [hangt af van ik hoe sterk ik me voel] : en ja: was het lekker? nou geniet er dan maar van....fijn voor je.

:D

die enkele zoen zegt ook niets over intiem zijn met een ander....ik zie het als een uiting van....je voelt je begrepen- er is een klik- en je zoent elkaar b.v.

daar kan het dan ook bij blijven.

maar ik weet niet hoe het in het geval van Pebbels is gegaan.

Iintiem zijn met een ander kan ook betekenen dat er een sterke emotionele band is met iemand buiten je relatie.

en dat komt ook vaak voor - is dat ook vreemdgaan dan?

daar kun je ook jaloers op zijn of door in verwarring raken....of je als partner tekort geschoten voelen.

om op je laatste vraag te antwoorden:

Ja...

je schreef:

***Ik sta wat versteld dat je vind dat zoenen mag met wie je maar wil ook al ben je getrouwd.

Volgens de Bijbel ga je vreemd zodra je aan ander begeert. Dus voor mij is zoenen duidelijk vreemd gaan. Als jij je man zou zien zoenen met een andere vrouw, zou jij daarin geen graten in zien dan?

Het is nie omddat je een emotionele band hebt met iemand dat je die persoon gaat kussen. Zou je als vrouw dan ook een vriendin kussen met wie je een emotionele band hebt, of je moeder of je vader?[/quote***

ik zeg niet dat je er maar op los moet gaan zoenen met iedereen, maar het kan een keer gebeuren, zoals ik heb uitgelegd: je praat met iemand, je voelt je begrepen - dus je voelt je weer compleet - en huppekee.

en als iedereen die een ander begeert al vreemdgaat volgens jou, dan is niemand meer monogaam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
en als iedereen die een ander begeert al vreemdgaat volgens jou, dan is niemand meer monogaam.

We zijn dan ook allemaal zondig. Het zevende gebod overtreden we net zo hard als de andere geboden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
en als iedereen die een ander begeert al vreemdgaat volgens jou, dan is niemand meer monogaam.

We zijn dan ook allemaal zondig. Het zevende gebod overtreden we net zo hard als de andere geboden.

ik maak er liever van: we zijn allemaal mensen. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
er wordt nog steeds gesproken over vreemdgaan hier, terwijl Pebbels later heeft aangegeven dat het alleen om zoenen ging.

nou, iedereen mag daar anders over denken, maar dat kan ik geen vreemdgaan noemen. (K)

Dat vind jij misschien niet maar een hoop mensen wel. Zelf vind ik het ook vreemdgaan en helemaal als je gevoelens voor die persoon hebt. Zoenen is iets wat je alleen met je partner doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
en als iedereen die een ander begeert al vreemdgaat volgens jou, dan is niemand meer monogaam.

We zijn dan ook allemaal zondig. Het zevende gebod overtreden we net zo hard als de andere geboden.

ik maak er liever van: we zijn allemaal mensen. ;)

Ik zal niet bestrijden dat het menselijk is om zonden te begaan. :#

Die uitspraak van Jezus is dan ook vooral om gebrekkigheid aan te tonen. We hebben Hem nodig om die zonde van ons af te wassen. Niet om het te bagatelliseren. Uit nabije ervaring weet ik hoe ingrijpend, hoe slopend vreemdgaan kan zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ursa schreef:

Uit nabije ervaring weet ik hoe ingrijpend, hoe slopend vreemdgaan kan zijn.

oh ja, dat ben ik zeker met je eens.

het kan een enorme impact hebben, die je niet een twee drie van je afschudt, dus ook nog lange tijd kan doorwerken.

maar het punt van Pebbels was dan ook dat het haar steeds voor de voeten werd gegooid bij elk misverstand [vaak bij gebrek aan argumenten] en dat is ook slopend - zoiets kan een relatie echt kapot maken.

het heeft tijd nodig om het vertrouwen weer terug te winnen, maar men moet elkaar die tijd ook eerlijk gunnen zonder elkaar verder onnodig te beschadigen.

diegene die vreemd gegaan is voelt zich vaak al schuldig genoeg en dat hoeft er niet keer op keer ingepeperd te worden; dat is zeer schadelijk.

zo kom je geen stap verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Absoluut. Daarom is het belangrijk dat de andere echtgenoot begrijpt en zijn bijdrage daarbij erkent , hoe het zover is kunnen komen dat zijn echtgenoot is vreemd gegaan.

Zijt er maar zeker van dat ook de 'trouwe' echtgenoot ook niet zonder zonde is. In het geval van Pebbels had haar echtgenoot meer oog voor zijn PC dan voor zijn vrouw. Uiteraard is het goed dat wederom ook Pebbels overweegt hoe het zo ver is kunnen komen dat haar echtgenoot liever tijd met de PC doorbracht dan met haar. Wat gaf zij hem niet of waarmee werkte ze haar man op de zenuwen.

Eigenlijk is zo'n situatie voor een koppel een kans om weer naar elkaar toe te groeien. Maar hiervoor is natuurlijk belangrijk dat beide partners inzien dat de dingen voor het vreemdgaan tussen hen niet goedliepen en deze dingen uit te praten en zien hoe de dingen beter kunnen lopen. En dat is niet makkelijk voor de meeste mensen zoeken om te erkennen in welke mate ze zelf bijgedragen hebben tot de situatie. Het is makkelijker om de oorzaak eerder bij een ander dan bij zichzelf zoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

We zijn dan ook allemaal zondig. Het zevende gebod overtreden we net zo hard als de andere geboden.

ik maak er liever van: we zijn allemaal mensen. ;)

Ik zal niet bestrijden dat het menselijk is om zonden te begaan. :#

Die uitspraak van Jezus is dan ook vooral om gebrekkigheid aan te tonen. We hebben Hem nodig om die zonde van ons af te wassen. Niet om het te bagatelliseren. Uit nabije ervaring weet ik hoe ingrijpend, hoe slopend vreemdgaan kan zijn.

Absoluut, zonde betekent in het Hebreeuws 'ver van God verwijderd'. Het is menselijk om te zondigen , maar als christen word je wel verwacht om daaruit te leren en je te bekeren, dit is je door God te laten veranderen naar het evenbeeld van Jesus. God vergeeft onze schulden, doch als we hervallen dan kan God gaan straffen. Vergiffenis door God is dus geen vrijgeleide om door te gaan met zondigen integendeel het verbindt je ertoe om je leven te veranderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid