Spring naar bijdragen

Vuurspugen in kerk


Aanbevolen berichten

vuurspuwer.jpgDoorgaans verwacht de kerkganger niet dat de priester of dominee in zijn kerk plots vuur begint te spuwen, maar dat is toch precies wat de kerkgangers te zien kregen van hun voorganger. "Nu hoorde ik veel ooh's en aah's, iets wat nooit gebeurt tijdens mijn preek."

Voor de 44-jarige Nick Davies uit Gloucestershire was Pinksteren de ideale gelegenheid om zijn hobby toe te passen in zijn werk. De dominee is een fervente vuurspuwer en vuur is het symbool van Pinksteren.

"Deze dag herinnert ons eraan dat God is zoals een open haard die warmte de wereld instuurt", aldus Davies die vuur leerde spuwen om tijdens barbecues zijn vrienden en familieleden te entertainen.

De 150 kerkgangers waren alleszins onder de indruk van het vuur van Davies. "Zoveel belangstelling valt mij tijdens een preek nooit te beurt", aldus de dominee. Uit voorzorg werden alle houten banken in de kerk verplaatst, zodat het vuur zich alleen maar kon beperken tot de act van de voorganger.

Bron: Raarmaarwaar

Bron: Kerknieuws.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zich is het natuurlijk wel spektakel, maar voor mij zou zoiets echt niet hoeven tijdens de dienst. Een goedgebrachte en interessante preek die me echt raakt vanbinnen en liefst geen poespas daarrond, dat heb ik persoonlijk liever :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Geweldige actie van die dominee om op zo'n manier de vergelijking met het vuur van de Heilige Geest te maken. Zoiets beklijfd wel even.

Uit voorzorg werden alle houten banken in de kerk verplaatst, zodat het vuur zich alleen maar kon beperken tot de act van de voorganger.

:#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nergens heb ik gesteld dat ze geen 'aantrekkelijk, levend-brengend evangelie' zouden brengen. Ik vroeg mij alleen af waarom mensen denken spektakel te moeten brengen. Ik denk dat in mijn kerk nooit spektakel komt. Ik denk dat nogal wat mensen menen dat in mijn gemeente spektakel is, maar in mijn gemeente is het heel sober. Het enige spektakel dat er is, komt van de Heilige Geest en daar hebben we geen invloed op.

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan. 6 Wat uit het vlees geboren is, is vlees, en wat uit de Geest geboren is, is geest. 7 Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden. 8 De wind blaast, waarheen hij wil, en gij hoort zijn geluid, maar gij weet niet, vanwaar hij komt of waar hij heengaat; zó is een ieder, die uit de Geest geboren is.
Link naar bericht
Deel via andere websites

De kerk is geen kermisattractie en geen entertainment van kinderen. Kinderen zullen er zeker worden 'geëntertaind', door het werk van de Heilige Geest, maar niet door platte, wereldse ongeestelijke vormen. De kerk zoekt ook niet naar 'zoveel mogelijk bezoekers', maar heeft als doel dat zoveel mogelijk mensen worden gered.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja..een kind van 4 vind het veel leuker om in de kerk te zitten luisteren naar een preek over de heilige geest...Er zijn meer manieren om over God te vertellen. Een preek van een half uur met bijbelstudie tussendoor werkt misschien voor volwassenen, maar als je kinderen over God wilt vertellen moet je dat doen met knutselwerkjes, toneelstukjes, boeken met plaatjes, enzovoorts.

Trouwens, denk je nou echt dat ze dit wekelijks doen? Gewoon eenmalig iets leuks doen in de kerk voor de kinderen kan toch geen kwaad? De ene gemeente voert zo nu en dan een toneelstukje op. De andere gemeente stelt een christelijk bandje samen dat zo nu en dan optreed, en deze gemeente heeft toevallig een voorganger die kan vuurspugen. Dan is het toch leuk om dat een keer bij je preek te betrekken...? Ach en wee, stel je voor dat mensen wat extra plezier beleven tijdens een preek..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja..een kind van 4 vind het veel leuker om in de kerk te zitten luisteren naar een preek over de heilige geest...Er zijn meer manieren om over God te vertellen. Een preek van een half uur met bijbelstudie tussendoor werkt misschien voor volwassenen, maar als je kinderen over God wilt vertellen moet je dat doen met knutselwerkjes, toneelstukjes, boeken met plaatjes, enzovoorts.

Trouwens, denk je nou echt dat ze dit wekelijks doen? Gewoon eenmalig iets leuks doen in de kerk voor de kinderen kan toch geen kwaad? De ene gemeente voert zo nu en dan een toneelstukje op. De andere gemeente stelt een christelijk bandje samen dat zo nu en dan optreed, en deze gemeente heeft toevallig een voorganger die kan vuurspugen. Dan is het toch leuk om dat een keer bij je preek te betrekken...? Ach en wee, stel je voor dat mensen wat extra plezier beleven tijdens een preek..

Er is niets mis met plezier tijdens een preek. In onze kerk is altijd plezier. In mijn kerk is plezier toegespitst op volwassenen en plezier toegespitst op kinderen. Waaruit maak je op dat het vuurspuwen speciaal bedoeld zou zijn voor kinderen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waaruit maak je op dat het vuurspuwen speciaal bedoeld zou zijn voor kinderen?

Waarom moet ALLES met jou een discussie zijn...Waarom is het nooit eens 'ja, dat zou ook kunnen'. Maar goed, het was een gok. Ik zie dat de kinderen voor in de kerk verzameld zijn om het goed te kunnen zien. En zelfs als het niet speciaal voor de kinderen zou zijn, zou je het dan wel erg vinden dat deze man een keertje zijn act betrekt in de preek om zijn woorden wat kracht bij te zetten? Inderdaad, het hoeft niet op die manier, maar het kan wel, en het is leuk om te zien voor een keertje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
De kerk is geen kermisattractie en geen entertainment van kinderen. Kinderen zullen er zeker worden 'geëntertaind', door het werk van de Heilige Geest, maar niet door platte, wereldse ongeestelijke vormen. De kerk zoekt ook niet naar 'zoveel mogelijk bezoekers', maar heeft als doel dat zoveel mogelijk mensen worden gered.

Waarom mag er in de kerk geen vermaak zijn? Het is jammer dat jij zoiets meteen als "plat", "werelds" en "ongeestelijk" bestempeld, terwijl de predikant er hele zuivere bedoelingen mee had. Het is echt niet zo dat deze predikant deze kunsten iedere keer doet, dan zou ik de vergelijking van kerk als kermisattractie nog enigszins kunnen begrijpen. Vanwege Pinksteren wilde hij de boodschap waarschijnlijk letterlijk extra vurig brengen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eulogia, ik denk wel dat als een kerk door een beetje spektakel "zoveel mogelijk bezoekers" krijgt, dat er sowieso meer mensen in aanraken komen met het evangelie. Met als gevolg dat er toch een grote mogelijkheid is dat meer mensen tot geloof komen. Als een beetje vuurspugerij uiteindelijk tot redding van mensen kan leiden omdat ze in aanraking komen met het geloof, zoveel te beter, toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites
De kerk is geen kermisattractie en geen entertainment van kinderen. Kinderen zullen er zeker worden 'geëntertaind', door het werk van de Heilige Geest, maar niet door platte, wereldse ongeestelijke vormen. De kerk zoekt ook niet naar 'zoveel mogelijk bezoekers', maar heeft als doel dat zoveel mogelijk mensen worden gered.
Tsja, misschien was deze man wel vol van de Heilige Geest toen hij dit deed. En waar ligt 'de' grens voor platte, wereldse, ongeestelijke vormen? Moeten ook maar muziek afschaffen? Of iig elektrische gitaren? En powerpoint? En de 2-jaarlijkse dans act van onze kleine kinderen?
Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid