zoon 0 Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 Het is me opgevallen dat er in de bijbel heel vaak iets gebeurt met het getal 7 of 7.7 of 7000 of enz. Weet iemand er iets meer vanaf? Of is dit gewoon toeval? Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 Getallen hebben inderdaad vaak een symbolische betekenis in de bijbel. Een korte samenvatting vind je hier. Link naar bericht Deel via andere websites
dennis1986 0 Geplaatst 4 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2012 Ik weet niet zoveel van getallen af Link naar bericht Deel via andere websites
maran 0 Geplaatst 4 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2012 Ik weet niet zoveel van getallen af een mens is nooit te oud om te leren. dus wat let je om je er eens in te verdiepen? dat zal je wellicht ook meer inzicht in de bijbel geven. veel [ de meeste] getallen in de bijbel zijn n.l. symbolisch Link naar bericht Deel via andere websites
Selahrocks 1 Geplaatst 4 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2012 Getallen hebben inderdaad vaak een symbolische betekenis in de bijbel. Een korte samenvatting vind je hier. Helaas is deze site erg slecht leesbaar door de lap tekst die niet goed in lay-out ligt. Link naar bericht Deel via andere websites
eclammers 0 Geplaatst 22 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2012 Het getal zeven duidt op volledigheid vanuit Gods standpunt bezien. De boodschap aan „de zeven gemeenten†geldt daarom uiteindelijk voor heel Gods volk, dat wereldwijd in ruim honderdduizend gemeenten is bijeengebracht (Openb. 1:11, 20). Omdat er heilige geest wordt gegeven naar wat de werking ervan tot stand moet brengen, duidt de uitdrukking „de zeven geesten†op de volheid van die werking bij het schenken van inzicht en zegeningen aan degenen die acht slaan op de profetie. Het boek Openbaring lijkt opgebouwd volgens een reeks zeventallen. Het getal zeven staat hier voor volledigheid en het boek gaat dan ook over het „tot een einde†of voltooiing brengen van „het heilige geheim van God†(Openb. 10:7). groet Ed Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten