Spring naar bijdragen

Wat bedoelt Jezus met de waarheid zal je bevrijden?


Aanbevolen berichten

Vrij vertaald betekend het, 'kijk om je heen', alles wat je ziet is de waarheid, wat je ziet is het leven, het leven is God. Ontken 'het leven' en je zult de waarheid niet vinden.

Overigens heb ik niet de illusie dat je begrijpt wat ik zeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het kan ook te maken hebben met bevrijding van de zonde.Het volgen van Jezus houdt in dat je je moet afkeren van de zonde.Je bent bevrijd van het "oude" leven vol valse beloften die je voor waar aannam,of het halsstarrig vasthouden aan oude,onware idealen bijvoorbeeld.Als je de waarheid van Jezus aanvaardt heb je die valse zorgen niet meer- en hoef je daar geen energie meer in te steken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank je voor jullie bedenkingen. Ik heb persoonlijk mijn idee van wat Jezus daarmee bedoelt, maar vind het toch nuttig om eerst eens te horen wat jullie ervan denken. Ik vind het altijd goed om andere argumenten of andere vsiies te horen omdat je daarmee je igen visie verfijnt, bijstelt of precieser kunt weergeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eens met Venetiaanse Leeuw. Het blijkt ook uit de context:

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:30 Toen hij deze dingen zei, kwamen velen tot geloof in hem. 31 En tegen de Joden die in hem geloofden zei Jezus: ‘Wanneer u bij mijn woord blijft, bent u werkelijk mijn leerlingen. 32 U zult de waarheid kennen, en de waarheid zal u bevrijden.’ 33 Ze zeiden: ‘Wij zijn nakomelingen van Abraham en we zijn nooit iemands slaaf geweest – hoe kunt u dan zeggen dat wij bevrijd zullen worden?’ 34 Jezus antwoordde: ‘Waarachtig, ik verzeker u: iedereen die zondigt is een slaaf van de zonde. 35 Nu blijft een slaaf niet voor eeuwig in huis, maar de Zoon blijft wel voor eeuwig. 36 Dus wanneer de Zoon u vrij zal maken, zult u werkelijk vrij zijn.

(NBV)

De waarheid kennen is ook de waarheid over jezelf inzien: het maakt niet uit wat je positie is of waar je geboren bent; je bent een slaaf van de zonde. Door die waarheid en de verlossing van Jezus te accepteren wordt je vrij. Meer dan een slaaf, een kind, een vriend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan mij goed terugvinden in de antwoorden die door jullie werden gebracht. Ook wat Ursa zegt, kan ik volledig beamen dat wij ook de waarheid over onself moeten inzien om te ebseffen dat we inderdaad op een aantal punten niet goed bezig zijn . Vaak is het zo dat zonde zo in ons geworteld dat het een deel van onze identiteit is geworden en dat ze het dan zelfs niet meer zien dat we slecht bezig zin. Ik zou zelf durven stellen dat we zelf een stap verder moeten gaan en naast de waarheid in onszelf te zien, we ook de waarheid in onze familie, ja zelfs in nze maatschappij moeten durven zien. Hoevaak worden we niet verblind dat bepaalde zaken nu eenmaal gangbaar geworden zijn en daarom dus niet meer zondig zijn,

Ura, hoe vind jij de waarheid in jezelf, ik bedoel hoe doe je dat concreet, vooral mede in gedachte houdend wat ik hierboven over ingewortelde zonde schreef.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof dat hoe meer kennis je hebt van de waarheid van Gods woord en hoe meer je weet over de Geest der waarheid, je meer vrij zal zijn.

De duivel werkt door leugens en brengt mensen daardoor in gebondenheid. Hoe meer je onderscheid weet te maken (door de Heilige Geest, kennis van Gods woord en openbaring) tussen de leugens van de duivel en de waarheid van Gods woord en de status die God gelovigen heeft gegeven in Christus ten opzichte van de duivel, hoe vrijer je wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid