Spring naar bijdragen

Meer aandacht voor singles


Aanbevolen berichten

Singles hebben het moeilijk in de kerk. Het gemeenteleven draait om kinderen, jongeren, gezinnen en ouderen. Alleenstaanden lijken tussen wal en schip te vallen. De Waarheidsvriend, weekblad van de Gereformeerde Bond in de Protestantse Kerk in Nederland, besteedt deze week met een themanummer aandacht aan singles in de kerk.

Het agenderen van de positie van deze gemeenteleden is op zich al een signaal, stelt hoofdredacteur drs. P. J. Vergunst woensdag. Mogelijk laat de christelijke gemeente in haar betrokkenheid steken vallen, suggereert hij vragenderwijs. „Onlangs mailde ik even met een vrouw die een nieuw evenwicht in haar leven moet vinden, nu ze gescheiden is. Haar man ging met een andere partner verder. Wat schreef ze? „Ik merk dat onze gemeente heel erg gezinsgericht en daarna ouden van dagen gericht is. Misschien is dat wel de reden dat veel gescheiden mensen na verloop van de tijd de gemeente/kerk verlaten, zoals mijn indruk is.â€â€

Het nummer dat donderdag uitkomt, gaat in op de plaats van alleenstaanden in de christelijke gemeente. Ook komt aan de orde wat de Bijbel daarover te zeggen heeft. Het blad geeft verder praktische adviezen.

Op de website van het blad zijn al een aantal artikelen over singles te lezen.

Bron: Refdag

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid