Spring naar bijdragen

Credible bijbelpuzzel


Aanbevolen berichten

Raad de schriftplaats.

Post je omschrijving van hetgeen je in de Bijbel wil opsporen. Vraag omschrijft wat je wil aan duiden en een ander moet aangeven waar het in de Bijbel te vinden is. Bij het juiste antwoord is degene die het juist geraden aan de beurt voor de bijbelpuzzel.

Om te beginnen:

Hier wordt beschreven dat pasen en pinksteren op een dag vallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Joh 20:19-23?

Als het dan avond was, op denzelven eersten dag der week, en als de deuren gesloten waren, waar de discipelen vergaderd waren om de vreze der Joden, kwam Jezus en stond in het midden, en zeide tot hen: Vrede zij ulieden!

En dit gezegd hebbende, toonde Hij hun Zijn handen en Zijn zijde. De discipelen dan werden verblijd, als zij den Heere zagen.

Jezus dan zeide wederom tot hen: Vrede zij ulieden, gelijkerwijs Mij de Vader gezonden heeft, zende Ik ook ulieden.

En als Hij dit gezegd had, blies Hij op hen, en zeide tot hen: Ontvangt den Heiligen Geest.

Zo gij iemands zonden vergeeft, dien worden zij vergeven; zo gij iemands zonden houdt, dien zijn zij gehouden.

Bron: http://www.online-bijbel.nl/bijbelboek/Johannes/20/

Link naar bericht
Deel via andere websites

Cool en dat voor een niet-christen ;)

Okee, waar zegt Jezus dat we geloof moeten hebben gelijk een kind, waarna hij de kinderen zegent? OF is het tijdens het zegenen van de kinderen?

@joon.

Ik begrijp de tekst als volgt:

Deze versen geven aan dat hij aan zijn Apostelen de Heilige Geest gaf (Pinksteren) op (of kort na) Pasen (de opstanding), dus zelfs nog voor Hemelvaart. Dus vallen Pasen en Pinksteren op 1 dag voor de Apostelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Okee, waar zegt Jezus dat we geloof moeten hebben gelijk een kind, waarna hij de kinderen zegent? OF is het tijdens het zegenen van de kinderen?

Mattheüs 19: 13-15:

13 Daarop brachten de mensen kinderen bij hem, ze wilden dat hij hun de handen zou opleggen en zou bidden. Toen de leerlingen hen berispten, 14 zei Jezus: ‘Laat de kinderen ongemoeid, belet ze niet bij mij te komen, want het koninkrijk van de hemel behoort toe aan wie is zoals zij.’ 15 En nadat hij hun de handen had opgelegd, trok hij weer verder.

Nieuwe vraag: deze strijder had aan één dag niet genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik wilde koning worden, maar mijn lange haren gooide roet in het eten.

Absalom bleef met zijn lange haren in de takken van een boom hangen en werd vervolgens door Joab aan een speer gespietst.

Mijn eerstgeborene liet nogal lang op zich wachten dus verwekte ik een zoon bij haar slavin. Kreeg toch nog een zoon van mijn vrouw en na haar overlijden bij een andere vrouw nog een paar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ander raadsel dan maar: de eerste zelfmoordterrorist in de bijbel.

(het antwoord op de vorige staat trouwens in Numeri 7)

volgens mij zijn er twee;

Judas Iskarioth Matth. 27:3-5 en Koning Saul 1 Sam.31:4.

dan is koning Saul de eerste?

vraag[als mijn antwoord goed is}

welke persoon was 21 jaar oud toen hij koning werd en 11 jaar regeerde te Jeruzalem en wat was de naam van zijn moeder en van wie was zijn moeder een dochter?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is niet het correcte antwoord. Een zelfmoordterrorist beneemt zichzelf het leven voor een hogere zaak en probeert daarin zoveel mogelijk mensen mee te sleuren. Er is een bijbelse held die met zijn zelfmoord aan dat criterium voldoet. Wie?

oké

Simson?

die stierf met duizenden Filistijnen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik kom dan hier uit :)

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:18 Zedekia was een en twintig jaren oud, als hij koning werd, en hij regeerde elf jaren te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Hamutal, een dochter van Jeremia, van Libna.

Klopt dat?

Chapeau!!! *:}

edit: jij mag [moet] de volgende vraag stellen.. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wie trok na de dood van Jozua er als eerste op uit om te strijden tegen Kanaanieten?

Niemand?

ik Doelde op:

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:1 En het geschiedde na den dood van Jozua, dat de kinderen Israels den Heere vraagden, zeggende: Wie zal onder ons het eerst optrekken naar de Kanaanieten, om tegen hen te krijgen?

2 En de Heere zeide: Juda zal optrekken; ziet, Ik heb dat land in zijn hand gegeven.

3 Toen zeide Juda tot zijn broeder Simeon: Trek met mij op in mijn lot, en laat ons tegen de Kanaanieten krijgen, zo zal ik ook met u optrekken in uw lot. Alzo toog Simeon op met hem.

4 En Juda toog op, en de Heere gaf de Kanaanieten en de Ferezieten in hun hand; en zij sloegen hen bij Bezek, tien duizend man.

Okee even eem andere dan.

Moest 4 maal worden geroepen. 3 maal daarvan vergiste hij zich en dacht dat Eli hem gegoepen had.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Druid Donagh schreef:

Moest 4 maal worden geroepen. 3 maal daarvan vergiste hij zich en dacht dat Eli hem geroepen had.

Samuel.

1 Samuël 3

De jonge Samuël diende dus de HEER, onder de hoede van Eli. Er klonken in die tijd zelden woorden van de HEER en er braken geen visioenen door. 2 Op zekere nacht lag Eli op zijn slaapplaats. Zijn ogen waren dof geworden, hij kon bijna niet meer zien. 3 Samuël lag te slapen in het heiligdom van de HEER, bij de ark van God. De godslamp was bijna uitgedoofd. 4 Toen riep de HEER Samuël. ‘Ja,’ antwoordde Samuël. 5 Hij liep snel naar Eli toe en zei: ‘Hier ben ik. U hebt me toch geroepen?’ Maar Eli antwoordde: ‘Ik heb je niet geroepen. Ga maar slapen.

nieuwe vraag:

wie werd er koning van Juda toen hij 25 jaar was?

en regeerde vervolgens 29 jaar in Jeruzalem?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid