Spring naar bijdragen

hoe kom ik er achter wat Gods plan is met mij?


Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

ik zou me eerst even voorstellen, ik ben Bert en ben 18 jaar.

en ik zit ergens mee, ik heb een soort gelijke vraag al indirect eerder gesteld. dus misschien dat iemand nu denkt: hee over die jongen heb ik al eens gelezen op deze manier.

Ik wil heel graag Gods plan voor mijn leven weten. Het probleem is, dat ik denk dat ik Gods plan voor mijn leven al meer of minder doe.

Ik zou het vertellen: ik ben al vanaf mijn 1e verjaardag (toen ik een speelgoedautotje kreeg) helemaal gek van auto's. ik speelde toen ik iets ouder was uren achter het stuur van het oude suzuki'tje van mijn moeder. Toen ik 6 was kon ik eigenlijk al alle merken opnoemen. Toen ik in groep 7 zat, wou ik heel graag al zoveel mogelijk over auto's weten. ik kocht steeds de autoweek. en ging ook op internet zoeken naar de techniek van auto's al was dat toen soms nog moeilijk om te begrijpen maar ik wou het wel. Nu ben ik 18 jaar en volg op het mbo autotechniek niveau 4. ik leer nu dus voor automonteur. ik had altijd al een goed technisch inzicht, dus dat talent had ik wel. en die ben ik nu dus verder aan het ontwikkelen, zodat ik dingen leer repareren.

Ik heb weleens gehoord, dat als iets niet Gods plan is. dat God dan deuren voor je zal openen of sluiten. Tot nu toe gaan er bij mij eigenlijk alleen maar deuren open. Ik werk vanaf mijn 13e al bij een autobedrijfje waar ik dus al heel vroeg heb leren sleutelen, en waardoor ik al meer sleutelervaring heb dan mijn medestudenten. Ik hoor bij de 4 gelukkige studenten in mijn opleiding die in april stage mogen lopen bij Ferrari, in Italie:)

ik haal heel goede cijfers. en krijg veel complimenten van docenten en monteurs op mijn stage.

na het mbo, wil ik mij misschien nog verder ontwikkelen binnen de autotechniek, op het hbo. Mijn droom is om binnen de autotechniek mensen te helpen.

dus mijn talenten liggen in de autotechniek, mijn interesse liggen in de autotechniek. en je moet je talenten gebruiken in Gods plan. En andere interesse heb ik eerlijk gezegd niet echt. tenminste niet zo als ik met autotechniek heb.

dus ik vraag mij af of ik Gods plan al volg? al weet niemand dat natuurlijk maar wat denken jullie? ik ben iemand die graag vooruit kijkt, en graag weet waar hij aan toe is. ik vind het vervelend om te moeten denken, ow misschien is dit het allemaal niet, en heeft God iets heel anders voor mij in peto. Mijn dromen liggen in de autotechniek.

ik zelf denk dat ik Gods plan al uitvoer. alleen ik heb weleens gehoord dat, het vinden van Gods plan altijd moeilijk verloopt. maar bij mij gaat het eigenlijk allemaal zo makkelijk. Doe ik het fout, of ben ik gewoon gezegend met dit geluk?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen? ik heb God zelf al vaak gevraagd of ik zijn wil (plan) doe, maar ik heb nog nooit antwoord gehad. Ik heb weleens negatieve gedachten gehad over mijn studie, die zijn wel weer weggetrokken. dan maakte ik mezelf wijs dat dit het niet was voor mij. maar die gedachtens trokken vanzelf weer weg. dat was gewoon 1 van die ups en downs. of het kwam van de duivel die mij van Gods plan af wilde hebben.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast heel erg bedankt:)!!!!

groeten,

Bert

Link naar bericht
Deel via andere websites
alleen ik heb weleens gehoord dat, het vinden van Gods plan altijd moeilijk verloopt. maar bij mij gaat het eigenlijk allemaal zo makkelijk. Doe ik het fout, of ben ik gewoon gezegend met dit geluk?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen? ik heb God zelf al vaak gevraagd of ik zijn wil (plan) doe, maar ik heb nog nooit antwoord gehad. Ik heb weleens negatieve gedachten gehad over mijn studie, die zijn wel weer weggetrokken. dan maakte ik mezelf wijs dat dit het niet was voor mij. maar die gedachtens trokken vanzelf weer weg. dat was gewoon 1 van die ups en downs. of het kwam van de duivel die mij van Gods plan af wilde hebben.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast heel erg bedankt:)!!!!

groeten,

Bert

Wat je hoort van mensen, is van minder belang dan wat in de Bijbel staat. Belangrijk is wat de Bijbel zegt. Als ik jou was, zou ik dagelijks de Bijbel lezen. Op die manier zal je weg voorspoedig zijn en zal je niet beschaamd uitkomen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bid ervoor. Doe waar je goed in bent, wat je leuk vindt, luister naar andere mensen. God heeft alles van de grootste sterren tot de kleinste moleculen onder controle, dus Hij krijgt jou wel waar Hij wil hebben. Verwacht alleen geen briefje uit de hemel. En ik denk dat je wel antwoord hebt gekregen van God. Al die positieve reacties, de goede resultaten en de kansen. Dat zou ik zien als Gods antwoord aan jou, voor nu in ieder geval. Als je dat met een oprecht geweten doet en je hebt geen duidelijke aanwijzing dat je niet goed zit kan God denk weinig reden vinden om daarop af te rekenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

God wil inderdaad dat je je talenten gebruikt en waar je talenten liggen daar liggen normaliter ook je interesses, gelukkig. Hij laat jou de volgende stap zien wanneer je die moet zetten, daar kun je op vertrouwen. Zo hoef je ook niet over de toekomst te tobben. (En ja, dat is soms wat makkelijker gezegd dan gedaan.)

Bij mij komen dingen vaak in een opwelling. Zowel mijn studiekeuze als de keuze om op kamers te gaan waren voorstellen van anderen op de manier van; 'hee, is dit niet wat voor jou?' Dat zijn dan ideeën die me wel aanstaan en waar ik ook even de tijd voor neem om het te overdenken en in te laten zinken. In beide gevallen is het dus echt mijn eigen keuze geweest. Maar had je me één of twee jaar geleden verteld dat ik nu op kamers zou zitten had ik je niet geloofd en ook had ik al een baan in Utrecht voordat ik enig idee had dat ik misschien op kamers zou gaan. Dat noem ik nog eens vooruit denken van God :)

En het leuke is dat ik achteraf altijd snap waarom dingen zijn gegaan zoals ze zijn gegaan. Dat bied mij vertrouwen voor de toekomst want die is bij God al bekend.

Mijn tip is dus, blijf lekker doen wat je aan het doen bent, maar houd je ogen en oren open voor aanwijzingen van God. Als Hij een deur sluit is daar een reden voor en zal er weer een nieuwe open gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn droom is om binnen de autotechniek mensen te helpen.

Wat ik mooi vind aan wat je schrijft, is dat je met je talenten mensen wilt helpen. Ik denk beslist dat je Gods hart verheugt met zo'n positieve instelling.

Wat God nog meer belangrijk vind, lezen we ook in de Bijbel. Paulus schrijft aan Timotheüs in 1 Tim.2:3,4: "Want dit is goed en aangenaam voor God, onze Zaligmaker (Redder), welke wil dat alle mensen zalig worden en tot kennis der waarheid komen."

God ziet dus ook graag dat we Hem en zijn voornemen leren kennen en ook wat hij precies van ons vraagt om gered te worden. Dat vraagt ook inspanning op dit gebied. Maar uiteraard wil God ons daarbij helpen. Het is dus goed dat je God hierbij om zijn leiding vraagt. Hij zal beslist luisteren en helpen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Berthuis, zoals ik je bericht lees, zie ik eerlijk gezegd weinig problemen. Je hebt enkele duidelijke talenten en kunt daarmee blijkbaar een goede baan vinden om zo voor jezelf te zorgen en iets bij te dragen aan de samenleving. Mijns inziens is er dan niet zoveel redenen om te twijfelen of je wel de goede weg gaat. Beter kun je je dan altijd afvragen of je je echt ten volle inzet tijdens je werk, een goede, betrouwbare en behulpzame collega bent en of je je niet al te gek laat maken door al die mooie auto's.

Zelf geloof ik niet dat God één of ander plan helemaal voor je uitstippelt dat je dan wel of niet moet volgen. Nee, Hij zet je op aarde zoals je bent en wil enkel dat je Hem en je naasten liefhebt door actief deel te nemen aan het maatschappelijk leven indien dat mogelijk is en je biddend tot Hem te richten. Het maakt Hem niet uit welk werk je doet, als je je werk maar goed doet en geen werk verricht dat strijdig is met de normen en waarden van het christelijk geloof en met je eigen geweten.

Laat je daarbij ook niet teveel leiden door successen of tegenslagen, want die zeggen maar weinig over of je op de goede weg zou zijn of niet. Iedereen kent daarbij ook mooie en nare gebeurtenissen, of men nu christelijk is of niet. Hoe je ermee omgaat zegt al veel meer. Elke situatie, aangenaam of vervelend, kan je dichter bij God brengen of je van Hem verwijderen, afhankelijk van wat je ermee doet, hoe je daar instaat. Richt je liever daarop als het gaat om het ontdekken van wat God van je wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik haal even een stukje aan van Bert: ik zelf denk dat ik Gods plan al uitvoer. alleen ik heb weleens gehoord dat, het vinden van Gods plan altijd moeilijk verloopt. maar bij mij gaat het eigenlijk allemaal zo makkelijk. Doe ik het fout, of ben ik gewoon gezegend met dit geluk?

Hoe het precies voor jou zit, weet ik niet. Maar er is misschien ook de mogelijkheid dat God pas later echt met jou een plan heeft. Dat de opleiding en de goede commentaren maar een "aanloopje" is op Zijn uiteindelijk plan voor jou. Het kan binnen de automechaniekwereld zijn, maar miscchien niet.

Maar zoals iedereen hier zegt: blijf bidden, Bijbel lezen, God zoeken en dan ga je vanzelf wel merken wat Gods plan is. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik haal even een stukje aan van Bert: ik zelf denk dat ik Gods plan al uitvoer. alleen ik heb weleens gehoord dat, het vinden van Gods plan altijd moeilijk verloopt. maar bij mij gaat het eigenlijk allemaal zo makkelijk. Doe ik het fout, of ben ik gewoon gezegend met dit geluk?

Hoe het precies voor jou zit, weet ik niet. Maar er is misschien ook de mogelijkheid dat God pas later echt met jou een plan heeft. Dat de opleiding en de goede commentaren maar een "aanloopje" is op Zijn uiteindelijk plan voor jou. Het kan binnen de automechaniekwereld zijn, maar miscchien niet.

Maar zoals iedereen hier zegt: blijf bidden, Bijbel lezen, God zoeken en dan ga je vanzelf wel merken wat Gods plan is. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

tuurlijk kan dat. alleen denk ik dat ik mezelf kennende daar geen voldoening uithaal. dat haal door met mijn passie bezig te zijn of iets wat daar me te maken heeft. ik heb er nog over nagedacht vandaag, en ik denk dat God mij de interesse voor auto's en techniek en mijn talenten mij niet voor niks heeft gegeven. :)

dankjewel!

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja op die manier, wil ik het ook wel zien. dat ben ik met je eens, dat je gedachten zo om kunnen slaan. ik denk dat ik het ook niet zo moeilijk voor mezelf moet maken. ik moet idd lekker door leven, in mijn vaste routine. en lekker doe wat ik nu doe en ervan genieten. en dan komt het allemaal wel goed. Ik geloof nu dus dat Gods plan met mij iets is, waar ik zelf ook vrolijk van word.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat God je zelfs iets op je hart kan geven wat je minder leuk vindt, maar wat uiteindelijk wel belangrijk is voor Zijn plan met jouw leven.

Belangrijk is dus dat je niet zo vasthoud aan je passie dat je alles wat voor pleit ziet als plan van God, en alles wat negatief is als actie van de duivel. Je zult alles biddend en bijbellezend mogen onderzoeken om er achter te komen wat God wil.

En verder nu gewoon genieten van je passie en hoe goed alles loopt en hoeveel plezier je er in hebt. Niemand op aarde weet hoe het voor jou gaat lopen. Vertrouw gewoon op God. Want ookal is wat van jou gevraagd wordt niet je passie op doe gebied, het is wel je passie op geestelijk gebied denk ik, omdat het een plan van God is. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

God brengt ons ter wereld met talenten en een hart.

Hij heeft een plan met beide, en op een bepaald moment komen die samen.

De talenten worden vaak in de schooltijd ontdekt en benut. Het bepaalt dan de richting van je opleiding. Daarna volgt de maatschappij die je dan instapt met je talenten.

Ondertussen werkt God ook in je hart, als je Hem de ruimte in je leven geeft. Omdat Hij groeit in je hart krijg je meer en meer Zijn geaardheid. Deze geaardheid is ‘vreemd’ in de wereld omdat de wereld God niet kent (beter, niet wil kennen).

Dan komt het bijzondere, God heeft door je talenten jou een persoon van aanzien en respect gemaakt. Dat wordt gezien door mensen. Hierdoor worden ook bijzondere contacten opgebouwd. Vervolgens gebruikt God (in zeer positieve zin van het woord) deze wegen om mensen te bereiken met Zijn hartslag, dankzij jouw benutte talenten.

Dit ging zo in mijn leven, en ik denk dat je dit (misschien pas na loop van tijd) zal herkennen. God heeft echt perfecte plannen met ons. Je zult zien dat niets zomaar is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid