Spring naar bijdragen

De slang ruikt met zijn tong (algemeen logica topic)


Aanbevolen berichten

I: A is alleen waar als C ook waar is

II: Als A, dan B

------

III: Als C, dan B

toch?

Ik heb altijd geleerd om met een mooi schema te werken:

A B C A-C, A>B, B>C, A>B&C

1 1 1 1 1 1 1

1 1 0 0 1 0 0

1 0 1 1 0 1 0

0 1 1 0 1 1 1

1 0 0 0 0 0 0

0 1 0 1 1 0 0

0 0 1 0 0 1 0

0 0 0 1 1 1 1

Op basis hiervan durf ik te beweren dat de redenering niet correct is. Immers, zoals zichtbaar in de vierde regel, kan de conclusie waar zijn terwijl A onwaar is. Wel dan, schiet mij lek. Ik heb waarschijnlijk een domme four gemaakt :#

EDIt: ik heb even met de opmaak zitten klooien, maar ik kan er geen extra spaties tussen krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ook zo grappig en ironisch:

Een adhd'er die ritalin gebruikt, weet dat hij dit om de 3 à 4 uur moet gebruiken om overzicht te kunnen behouden. Wat dus inhoud dat je per dag op gezette tjden, structureel, ergens aan moet denken.

Mwuahaha, hoe ironisch om dat te verwachten van een adhd'er :D

maar dat is toch gewoon om de adhd-er nog enigsins wat structuur te geven in zijn / haar leven. want als deze persoon dat iedere dag doet op de gezette tijd. heeft deze persoon al iets meer structuur... wat resulteert in een voor de desbetreffende persoon een gestructureerder leven waardoor deze persoon het makkelijkker krijgt om zijn/haar leven verder te structureren.

(trouwens je hebt ook andere middelen die je maar 1 keer per dag hoeft in te nemen dat geeft dan een iets minder gestructureerd effect natuurlijk :P )

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Mijn dank is groot. Nog inhoudelijk commentaar?

ja, jullie beweren dat de slang met zijn tong ruikt. maar mijns inziens ruikt de slag met zijn reukorgaan wat in zijn bek zit. omdat dit orgaan zelf niet bij de geuren buiten kan ruiken wordt de tong hiervoor gebruikt.

dus wil ik er nog een steling bijgooien:

de slang ruikt met zijn reukorgaan alles wat voor hem te ruiken is in zijn omgeving.

(srry ls dit al is gezegd)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn dank is groot. Nog inhoudelijk commentaar?

ja, jullie beweren dat de slang met zijn tong ruikt. maar mijns inziens ruikt de slag met zijn reukorgaan wat in zijn bek zit. omdat dit orgaan zelf niet bij de geuren buiten kan ruiken wordt de tong hiervoor gebruikt.

Het was inderdaad al gezegd, niet dat dat uitmaakt overigens, de slang was niet de 'issue'.

Daarnaast, hij ruikt ook niet met zijn reukorgaan, maar met zijn hersenen ;) Je kunt alles reduceren tot de hersenpan, dat wil niet zeggen dat de bovenliggende zaken niet waar zijn. Dát is wel weer een boeiend onderwerp, wat zelfs in dit topic misschien te bespreken is. Zal er binnenkort een voorzetje voor schrijven.

Tot dan het volgende probleem, wat ik soms wel soms niet snap. Soms denk te begrijpen, soms uitroep 'maar toch is het grote onzin!'

"Stel je doet mee aan een spelprogramma en je mag kiezen uit drie deuren: achter een van de deuren staat een auto, achter de andere staan geiten. Je kiest een deur, zeg nr. 1, en de presentator, die weet wat er achter de deuren staat, opent een andere deur, zeg nr. 3, met een geit erachter. Hij zegt dan tegen je: "Zou je deur nr. 2 willen kiezen?" Is het in je voordeel om van deur te wisselen? "

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee. Pas wanneer je weet dat presentator wilt dat je wint of juist verliest.

A: presentator wilt dat je wint en probeert je vertrouwen te winnen door te laten zien dat hij je helpt

B: presentator wilt dat je verliest. Hij weet dat 1 de juiste is en probeert je er van af te houden.

C: presentator maakt het niets uit maar wilt wat spanning in het spel brengen.

Uiteindelijk heb je er dus niks aan zolang je de intenties niet weet. Je weet alleen dat je nu 50% kans hebt ipv 33,3%. Maar daar heb je weinig aan, aangezien je toch al niet van plan was deur 3 te kiezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid