Spring naar bijdragen

Wat is belangrijk in het geloof?


Aanbevolen berichten

Waarom geloof je en wat is in het geloof belangrijk voor je?

Het lijkt me een zeer wezenlijke vraag, die iedere gelovige zichzelf mag of moet stellen. Waarom geloof je wat je gelooft? Vaak komt deze vraag echter aan de orde in gesprekken met niet-gelovigen, die ideeën kunnen hebben over de redenen waarom jij gelooft. Omdat het zo lekker voelt, of dat het een verklaring en een antwoord geeft op levensvragen, om er bij te horen... om zulke vragen te kunnen beantwoorden is het goed om het antwoord ook voor jezelf duidelijk te hebben.

Ik geloof omdat God me naar zich toe blijft trekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Pas geleden kreeg ik een vraag, zomaar in een gesprek, over geloven en waarom ik geloofde. Het was een vraag waar ik niet geheel op bedacht was, maar wel een mooie vraag. Waarom geloof je en wat is in het geloof belangrijk voor je?

Zeker een goede vraag om over na te denken! Als ik naar de prachtige schepping kijk, dan geloof ik dat er een intelligente, wijze en lieve God bestaat! Door bijbellezen en bijbelstudie heb ik antwoorden gekregen op vragen over God; wie hij is, wat zijn voornemen is en waarom hij lijden toelaat bijvoorbeeld.

Omdat Jezus voor ons is gestorven, is vergeving van zonde mogelijk en is er hoop. Mijn geloof geeft mij nu al een doel in mijn leven en geeft mij hoop voor de toekomst. Ik kijk uit naar de tijd dat Jezus over de aarde gaat regeren. Hij zal een einde maken aan al de problemen waar we nu nog mee te maken hebben.

Psalm 37:11: "De zachtmoedigen zullen de aarde bezitten en zij zullen inderdaad hun heerlijke verrukking vinden in de overvloed van vrede."

Psalm 37:29: "De rechtvaardingen, die zullen de aarde bezitten en zij zullen er eeuwig op verblijven."

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid