Spring naar bijdragen

Predikant wil 'Verbrand de Koran'-dag


Aanbevolen berichten

[preview]Een predikant uit het Amerikaanse Florida heeft controversiële plannen voor de negende verjaardag van de al-Qaida-aanslagen op 11 september.[/preview] Zijn kerk zal die dag de 'Internationale verbrand-de-Koran-dag' organiseren.

Het Dove World Outreach Center, waar predikant Terry Jones de scepter zwaait, is berucht om zijn anti-moslimhouding. Op het grasperk voor het gebouw prijkt een bord met de woorden 'De islam is des duivels', en de aanhangers noemen de islam 'een gewelddadig en verdrukkend geloof', schrijft de Miami New Times.

Volgens Terry Jones hebben aanhangers van het plan al massaal exemplaren van de Koran naar de kerk gestuurd. De congregatie bouwde al een bijzonder controversiële reputatie op als het op conservatieve acties aankomt. Zo voerde ze ook al verschillende acties tegen de verkiezing van een homoseksuele burgemeester in Gainesville.

Bron: hln.be

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zaterdag 31 juli 2010 01:00:13 schreef RaiN het volgende:

deze man zal nu ook wel op de dodenlijst staan...

en degene die beweert dat ie dat zelf schuld is, is van de ratten besnuffeld...

Het verbranden/vernielen van datgene wat anderen heilig achten is natuurlijk niet netjes. Dan kan je een tegenreactie verwachten. Maar goed, ik ben nu van de ratten besnuffeld?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Op zaterdag 31 juli 2010 04:21:14 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Het verbranden/vernielen van datgene wat anderen heilig achten is natuurlijk niet netjes. Dan kan je een tegenreactie verwachten. Maar goed, ik ben nu van de ratten besnuffeld?

als jij vindt dat iemand die een koran verbrandt vermoord mag worden, ben je inderdaad van de ratten besnuffeld ja...

het is maar een boek...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op maandag 09 augustus 2010 01:03:00 schreef RaiN het volgende:

[...]

als jij vindt dat iemand die een koran verbrandt vermoord mag worden, ben je inderdaad van de ratten besnuffeld ja...

het is maar een boek...

Voor islamieten is het zoveel meer dan slechts een boek zoals andere boeken. Ik zeg niet dat je daar mensen voor moet vermoorden, maar het moge duidelijk zijn dat je een heleboel mensen zwaar beledigt (waarvan vele van een cultuur waar zoiets als eer nog daadwerkelijk betekenis heeft).

Verschillende mensen reageren op verschillende manieren op zware beledigingen. Als ik tijdens het uitgaan iemand zwaar beledig dan kan ik ook een pak rammel verwachten. Zo simpel is het nou eenmaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op maandag 09 augustus 2010 01:45:59 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Voor islamieten is het zoveel meer dan slechts een boek zoals andere boeken. Ik zeg niet dat je daar mensen voor moet vermoorden, maar het moge duidelijk zijn dat je een heleboel mensen zwaar beledigt (waarvan vele van een cultuur waar zoiets als eer nog daadwerkelijk betekenis heeft).

Verschillende mensen reageren op verschillende manieren op zware beledigingen. Als ik tijdens het uitgaan iemand zwaar beledig dan kan ik ook een pak rammel verwachten. Zo simpel is het nou eenmaal.

dat je dat pak rammel kunt verwachten, maakt dat dan dat het mishandelen of zelfs vermoorden van mensen die je beledigen normaal en acceptabel is?

dat die lui zo dol worden van een dergelijke actie, ligt mijns inziens meer aan hun zieke geest dan aan de provocatie...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op maandag 09 augustus 2010 02:20:53 schreef RaiN het volgende:

[...]

dat je dat pak rammel kunt verwachten, maakt dat dan dat het mishandelen of zelfs vermoorden van mensen die je beledigen normaal en acceptabel is?

Nee.

dat die lui zo dol worden van een dergelijke actie, ligt mijns inziens meer aan hun zieke geest dan aan de provocatie...

Maar goed, we moeten het doen met datgene wat we hebben/weten. 1+1=2 zo simpel is het en dat kun je ontkennen of heel stom vinden dat verandert er helemaal niets aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op maandag 09 augustus 2010 02:44:10 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Nee.

[...]

Maar goed, we moeten het doen met datgene wat we hebben/weten. 1+1=2 zo simpel is het en dat kun je ontkennen of heel stom vinden dat verandert er helemaal niets aan.

het geeft eens te meer aan dat deze religie actief bestreden moet worden, immers, wordt deze beledigd, vallen er doden....

dus is het een gevaarlijke club...

alternatief is dat wij dhimmi's op eieren gaan lopen, zodat wij (voorlopig) veilig zijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid