JoostG 27 Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 "De Friese taal is een straf van God", aldus 'profetes' Sonja de Vries, die de beweging Uit de bron van Christus leidt. Godsdienstsocioloog Lammert Jansma van de Rijksuniversiteit Groningen heeft onderzoek gedaan naar de beweging. De Vries ziet het als haar opdracht om mensen terug te brengen naar het 'zuivere Christendom'. Friezen zouden destijds God niet hebben erkend, waardoor ze middels een eigen taal apart zijn gezet. Ze moeten reïncarneren, waarna ze een nieuwe kans krijgen om God te volgen. Jansma promoveert binnenkort aan de RuG op zijn onderzoek. Bron: RTV Noord Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Wat een onzin. Link naar bericht Deel via andere websites
Minifan 0 Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Ze woont anders zelf ook in Friesland Link naar bericht Deel via andere websites
Minifan 0 Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 En trouwens, het bericht klopt niet helemaal. Volgens die Sonja is Fries een straf van God omdat \"we\" in 754 de geestelijke houthakker Bonifatius hebben vermoord. bronbron2 Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Het zou wel die vreselijke taal verklaren . Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Op donderdag 29 april 2010 02:35:01 schreef Minifan het volgende: En trouwens, het bericht klopt niet helemaal. Volgens die Sonja is Fries een straf van God omdat \"we\" in 754 de geestelijke houthakker Bonifatius hebben vermoord. bronbron2 Dan worden ze wel heel zwaar gestraft hoor Link naar bericht Deel via andere websites
Minifan 0 Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Op donderdag 29 april 2010 02:57:33 schreef Machiavelli het volgende: [...] Dan worden ze wel heel zwaar gestraft hoor Helemaal niet, ik ben er trots op Fryslân boppe Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Op donderdag 29 april 2010 03:03:02 schreef Minifan het volgende: [...] Helemaal niet, ik ben er trots op Fryslân boppe Ik snap het wel hoor. Met een dergelijk zware straf kun je maar beter doen of het een zegen is. Dat maakt het wat dragelijker. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Ik wist het, ik wist het! Sterker nog, de hele cultuur is een vloek. Trouwens, was het 't lot dat ze 'de Vries' heet? Link naar bericht Deel via andere websites
Minifan 0 Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Wat heeft iedereen tegen Friezen? Je zou beter kunnen stellen: het is een straf voor alle niet-Friezen, die moeten het aanhoren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten