Minifan 0 Geplaatst 3 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2010 Zaterdag sprak waarnemend CDA-partijvoorzitter Henk Bleker op het druk bezochte CDA-congres in Arnhem. Hij haalde in zijn toespraak een preek van kerkvader Augustinus aan, maar liet in het citaat het woord 'God' wegvallen. "Waarom teleurgesteld zijn, waarom mopperen?" sprak Bleker richting de CDA-critici. Maar Bleker haalt op deze manier het citaat uit haar verband. Het volledige citaat van Augustinus is namelijk: "Waarom teleurgesteld zijn, waarom mopperen op God?" Bleker wil met zijn citaat de critici in zijn partij aanspreken, terwijl Augustinus' woorden een veel bredere lading hebben: de 4e eeuwse kerkvader sprak ze uit in eveneens moeilijke tijden. Hij bedoelde er mee te zeggen dat de wereld niet slecht is, maar dat slechte mensen de wereld slecht maken. We moeten dus niet mopperen op God. Bron: Kerknieuws Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 3 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2010 Waarom verbaast me dit nou weer niet? Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 6 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2010 Op zondag 03 oktober 2010 04:31:19 schreef Olorin het volgende: Waarom verbaast me dit nou weer niet? Voor de context begrijp ik wel dat hij het citaat een beetje versleuteld heeft. Maar eigenlijk klopt het inderdaad niet. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten