Spring naar bijdragen

Spijkenisse krijgt kerk groter dan Luxor


Aanbevolen berichten

[preview]In Spijkenisse is symbolisch de eerste paal geslagen voor de bouw van de grootste multiculturele kerk van Europa. De kerk biedt plaats aan 2500 mensen.[/preview] Daarmee wordt de kerkzaal een stuk groter dan bijvoorbeeld het Nieuwe Luxor theater in Rotterdam. Het gebouw wordt neergezet door kerkgenootschap De Levende Steen. Het huidige onderkomen in Hoogvliet is te klein, omdat er de afgelopen jaren steeds meer leden zijn bijgekomen. Grenzend aan het Baljuwplein en de Groene Kruisweg in Spijkenisse zal een rond gebouw van 18 meter hoog worden neergezet. Architect Han de Kluijver heeft een ultramodern gebouw ontworpen wat qua uiterlijke vormgeving veel meer lijkt op een trendy theater dan op een kerk. Het pand gaat plaats bieden aan meer dan 2.000 bezoekers per samenkomst. De gemeenteleden gaan er vanuit dat men kerst 2012 in het nieuwe pand kan vieren

De Levende Steen Gemeente is een sterk groeiende multiculturele kerk met meer dan 2.000 leden. Elke zaterdag zijn ze op SBS6 te zien tussen 09.30 en 10.00 uur. Er zijn meerdere grote kerken in Europa, maar nergens is de diversiteit tussen de verschillende oorspronkelijke nationaliteiten zo divers als binnen De Levende Steen. Pastor Edgar Holder komt van oorsprong uit Suriname, zijn vrouw Irma uit Nederland. Geel, blank, bruin en zwart gaan in harmonie met elkaar om.

Bron: CIP.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Architect Han de Kluijver heeft een ultramodern gebouw ontworpen wat qua uiterlijke vormgeving veel meer lijkt op een trendy theater dan op een kerk.

Als de afbeelding klopt dan vind ik het eerlijk op een gruwelijk lelijk modernistisch bouwwerk lijken. Zo'n ding wat over 50 jaar platgegooid wordt door de volgende generatie omdat het gewoon te lelijk is. (Zo hebben we hier in de stad ook enkele moderne panden staan die men liever ziet afbranden ivm landschapsvervuiling)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zaterdag 02 juli 2011 10:23:29 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Als de afbeelding klopt dan vind ik het eerlijk op een gruwelijk lelijk modernistisch bouwwerk lijken. Zo'n ding wat over 50 jaar platgegooid wordt door de volgende generatie omdat het gewoon te lelijk is. (Zo hebben we hier in de stad ook enkele moderne panden staan die men liever ziet afbranden ivm landschapsvervuiling)

Zou je dat ook zeggen als het om een katholieke kerk ging? knipoog_dicht.gif
Link naar bericht
Deel via andere websites

Op maandag 04 juli 2011 08:45:51 schreef Bonaventura het volgende:

[...]Zou je dat ook zeggen als het om een katholieke kerk ging? knipoog_dicht.gif

Ja hoor. Ik heb jarenlang gekerkt in zo'n gruwelijk modern gedrocht. Gebouwd in 1990 geloof ik en ik betwijfel of het 2090 haalt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op vrijdag 08 juli 2011 07:52:19 schreef RobertF het volgende:

Zie ik het nu niet goed, of is er nergens op het gebouw een duidelijk christelijk symbool te zien? Dus bijvoorbeeld, ik noem maar wat, een kruis?

Ik neem aan dat dat later wordt toegevoegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid