Spring naar bijdragen

Dominee levert in bij Crystal Cathedral


Aanbevolen berichten

De 83-jarige dominee Robert H. Schuller van de Amerikaanse Crystal Cathedral - bekend van de Hour of Powerdiensten - levert de komende twee maanden vrijwillig de helft van zijn salaris in.

Zijn vrouw, kinderen en de echtgenoten van zijn kinderen doen hetzelfde, met als doel de kerk uit de schulden te helpen. Hoeveel de leden van de familie Schuller verdienen, is niet bekend. Andere werknemers van de kerk kunnen een loonsverlaging van vijf tot tien procent tegemoet zien, afhankelijk van hun inkomen. In een e-mail aan de staf van de kerk vorige week maakte de familie Schuller de maatregel bekend.

De megakerk zag haar inkomsten sinds de economische crisis flink afnemen en moest afgelopen jaar tientallen mensen ontslaan en enkele gebouwen verkopen. Ook schrapte de kerk dit jaar voor het eerst in 27 jaar de jaarlijkse paasviering 'Glory of Easter'.

Maar vanaf nu zal het weer beter gaan, denkt Schullers dochter, de 59-jarige Sheila Schuller Coleman, die samen met haar vader de kerk leidt. ,,We kunnen nu goede stappen zetten in het afbetalen van onze schulden. Deze storm gaat voorbij. Het zal goed met ons gaan en we kunnen weer beginnen te groeien'', zo verzekert ze de gemeenteleden.

Vader Schuller leidt Crystal Cathedral met zijn dochter weer sinds 2008, toen zoon Robert A. Schuller afstand deed van zijn positie als hoofdvoorganger.

Bron: Nederlands dagblad.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op dinsdag 17 augustus 2010 09:04:26 schreef Jipperd het volgende:

Als ze dus de helft van hun salaris in kunnen leveren, dan zegt dat oook genoeg. mondhouden.gif

Tja, volgens mijn pap zijn die mensen multi multi multi miljonair. Zal wel iets aan af te dingen zijn maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het die Amerikaanse pastors vaak aan absoluut niets ontbreekt. Kijk ook maar naar Benny Hinn en consorten.. En die gasten van dat grote gebouw in Den Haag met die televisie diensten. Ik denk dat jij wel weet wie ik bedoel, ze hebben altijd een vlag op het dak wapperen 'God Loves You'. Zijn volgens mij ook allemaal de armste niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op dinsdag 17 augustus 2010 09:04:26 schreef Jipperd het volgende:

Als ze dus de helft van hun salaris in kunnen leveren, dan zegt dat oook genoeg. mondhouden.gif

Mooi toch? Er zijn ook mensen die niet rijk genoeg zijn om hun gemeente door roerige tijden te loodsen. Het is mooi als je financiële armslag hebt wat je kan inzetten voor Gods koninkrijk.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zaterdag 21 augustus 2010 12:19:40 schreef Eulogía het volgende:

[...]Mooi toch? Er zijn ook mensen die niet rijk genoeg zijn om hun gemeente door roerige tijden te loodsen. Het is mooi als je financiële armslag hebt wat je kan inzetten voor Gods koninkrijk.

Het privé-vermogen van ee Multimiljonair-voorganger heeft geen ene moer te maken met 'financiele armslag hebben dat je kunt inzetten voor Gods koninkrijk'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zaterdag 21 augustus 2010 12:19:40 schreef Eulogía het volgende:

[...]Mooi toch? Er zijn ook mensen die niet rijk genoeg zijn om hun gemeente door roerige tijden te loodsen. Het is mooi als je financiële armslag hebt wat je kan inzetten voor Gods koninkrijk.

Het is jammer dat er eerst tientallen mensen ontslagen moesten worden voor ze door kregen dat ze dat geld daar voor konden inzetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op maandag 23 augustus 2010 02:50:56 schreef Machiavelli het volgende:

Het is jammer dat er eerst tientallen mensen ontslagen moesten worden voor ze door kregen dat ze dat geld daar voor konden inzetten.

Ze hoeven niet voor sinterklaas te spelen. Op veel plekken in de wereld werd ingekrompen en zijn mensen ontslagen. Bill Gates zal waarschijnlijk ook niet gauw zijn privévermogen gebruiken als Microsoft overeind moet worden gehouden.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Op dinsdag 24 augustus 2010 12:37:37 schreef Eulogía het volgende:

[...]Ze hoeven niet voor sinterklaas te spelen.

Waarom niet?

Op dinsdag 24 augustus 2010 12:37:37 schreef Eulogía het volgende:Op veel plekken in de wereld werd ingekrompen en zijn mensen ontslagen.

Dat klopt. En de Schullers hebben dat al even door, maar vonden het een beter idee om anderen hun levensonderhoud te ontnemen dan om hun eigen vermogen aan te tasten. Tot ook dat niet meer kon.

Op dinsdag 24 augustus 2010 12:37:37 schreef Eulogía het volgende:Bill Gates zal waarschijnlijk ook niet gauw zijn privévermogen gebruiken als Microsoft overeind moet worden gehouden.

Ah, de kerk is gewoon een bedrijf? En voor Christenen geldt geen hogere standaard?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op dinsdag 24 augustus 2010 01:19:40 schreef Machiavelli het volgende:

Omdat een Rolls-Royce niets te doen heeft met het Koninkrijk Gods. Ik snap dat met een ezel rondrijden wellicht té arrogant is, maar een Rolls-Royce is ietwat overdone.

Een Rolls-Royce heeft alles met het koninkrijk van God te maken. In Gods koninrijk zijn de straten van goud en zijn de poorten van edelstenen. De wijzen uit het oosten brachten dure geschenken en Jezus droeg een duur gewaad waar de Romeinen om wilden dobbelen.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Op dinsdag 24 augustus 2010 01:23:45 schreef Machiavelli het volgende:

Ah, de kerk is gewoon een bedrijf? En voor Christenen geldt geen hogere standaard?

De kerk is geen bedrijf. Een vergelijking houdt in dat het niet hetzelfde is, maar wel bepaalde overeenkomsten heeft.

Voor christenen geldt de hoogste standaard.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op woensdag 25 augustus 2010 03:00:35 schreef Eulogía het volgende:

[...]Een Rolls-Royce heeft alles met het koninkrijk van God te maken. In Gods koninrijk zijn de straten van goud en zijn de poorten van edelstenen. De wijzen uit het oosten brachten dure geschenken en Jezus droeg een duur gewaad waar de Romeinen om wilden dobbelen.

De wijzen uit het oosten brachten symbolische geschenken.

Ik vind je materialistische visie op de hemel eigenlijk tamelijk vulgair. Een Rolls-Royce voor een tv dominee heeft helemaal niets met het koninkrijk van God te maken, tenzij je het welvaartsevangelie aanhangt. Dat de man veel reist en daarvoor een zakenauto nodig heeft, dat snappen mensen nog wel. Maar een patserige Rolls-Royce is gewoon zelfverheerlijking. En nee, ik ben niet jaloers, ik zou voor geen goud willen ruilen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom denk je dat het symbolische geschenken waren? De dominee van Chrystal Catherdral is volgens mij geen aanhanger van een 'welvaartsevangelie'. Ik hoop dat je God niet vulgair vindt, want God doet niet moeilijk over rijkdommen.

In het paradijs waren al rijkdommen:

Gen. 2

10 Er ontsprong in Eden een rivier om de hof te bevochtigen, en daar splitste zij zich in vier stromen. 11 De naam van de eerste is Pison; deze stroomt om het gehele land Chawila, waar het goud is; 12 en het goud van dat land is goed; daar is de balsemhars en de steen chrysopraas.

Mar. 14

3 En toen Hij te Betanië was in het huis van Simon de melaatse, kwam, terwijl Hij aan tafel aanlag, een vrouw met een albasten kruik vol echte, kostbare nardusmirre; en zij brak de albasten kruik en goot (de mirre) over zijn hoofd. 4 En sommigen spraken verontwaardigd tot elkander: Waartoe dient die verkwisting der mirre? 5 Want deze mirre had voor meer dan driehonderd schellingen verkocht en aan de armen gegeven kunnen worden. En zij waren zeer verstoord tegen haar. 6 Maar Jezus zeide: Laat haar begaan; waarom valt gij haar lastig? Zij heeft een goede daad aan Mij verricht.

Deze 'verkwisting' was voor Judas de directe aanleiding (vs. 10) om naar de overpriesters te gaan en Jezus over te leveren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik citeer alleen maar Gods woord.

Op 21,21

En de twaalf poorten waren twaalf paarlen: iedere poort afzonderlijk was uit één parel, en de straat der stad was zuiver goud, gelijk doorschijnend glas.

En Salomo was ook niet vies van rijkdommen.

1 Kon. 10

14 Het gewicht van het goud dat in één jaar voor Salomo binnenkwam, bedroeg zeshonderd zesenzestig talenten goud, 15 behalve wat er inkwam van de handelslieden en van de winst der kramers en van alle koningen van Arabië en van de stadhouders des lands.

16 Tweehonderd grote schilden maakte koning Salomo van geslagen goud, zeshonderd eenheden goud gebruikte hij voor één groot schild; 17 eveneens driehonderd kleine schilden van geslagen goud, drie minen goud gebruikte hij voor één klein schild. De koning plaatste ze in het huis: Woud van de Libanon.

18 Voorts maakte de koning een grote ivoren troon, die hij overtrok met gelouterd goud. 19 De troon had zes treden, en een ronde kop was van achteren aan de troon, en leuningen aan weerszijden van de zitplaats, en twee leeuwen stonden naast de leuningen; 20 en twaalf leeuwen stonden aan weerszijden op de zes treden; nooit was zo iets voor enig koninkrijk gemaakt.

21 Al het drinkgerei van koning Salomo was van goud, en al het gerei van het huis: Woud van de Libanon, was van gedegen goud; er was geen zilver bij; dat werd in de dagen van Salomo niet van waarde geacht. 22 Want de koning had een Tarsisvloot in zee met de vloot van Chiram; en eens in de drie jaar kwam de Tarsisvloot binnen, beladen met goud en zilver, ivoor, apen en pauwen. 23 Koning Salomo overtrof alle koningen der aarde in rijkdom en wijsheid. 24 De gehele aarde verlangde Salomo te zien om de wijsheid te horen, die God in zijn hart gelegd had. 25 Ieder van hen bracht zijn geschenk: zilveren en gouden voorwerpen, klederen, wapenen, specerijen, paarden en muildieren, jaar op jaar.

26 Voorts bracht Salomo wagens en ruiters bijeen, zodat hij veertienhonderd wagens had en twaalfduizend ruiters, en hij legde ze in de wagensteden en bij de koning te Jeruzalem.

27 En de koning maakte het zilver in Jeruzalem overvloedig als stenen, en de ceders als moerbeivijgen die in menigte in de Laagte groeien.

28 De levering van de paarden die voor Salomo bestemd waren, geschiedde uit Misraïm en uit Kewe; de handelaars van de koning haalden ze tegen marktprijs uit Kewe. 29 Een wagen uit Misraïm stelden zij echter bij levering op zeshonderd, en een paard op honderd vijftig eenheden zilver; evenzo voerde men ze door hun bemiddeling uit naar alle koningen der Hethieten en naar de koningen van Aram.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zaterdag 28 augustus 2010 04:30:10 schreef Eulogía het volgende:

[...]Daarom heeft het geen waarde wat Mach schreef over de ezel, bedoel je?

Je weet heel goed dat ik jouw bijdragen bedoel waarin je naar believen knipt en plakt uit de Bijbel. Ik ben immers met jou in gesprek en niet met Mach.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zondag 29 augustus 2010 02:30:25 schreef Thorgrem het volgende:

Je weet heel goed dat ik jouw bijdragen bedoel waarin je naar believen knipt en plakt uit de Bijbel. Ik ben immers met jou in gesprek en niet met Mach.

Dat bedoelde ik onder meer met mijn topic over \"Met twee maten meten\". Alle katholieken en gereformeerden kunnen naar hartelust uit de Bijbel knippen en plakken om hun boodschap van de vloek van armoede naar voren te brengen (in tegenstelling tot Jezus' boodschap van de zegen van voorspoed) - zie Deut. 28 -, maar zodra het evangelie wordt verkondigd -waar voorspoed deel van uitmaakt- wordt dat door traditionelen veroordeeld. Terwijl de boodschap van voorspoed wel degelijk in de Bijbel staat.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zondag 29 augustus 2010 02:49:48 schreef Jipperd het volgende:

@eulogia en de beloning van de priesters?

Voor mij gevoel klopt het ook niet, daar niet van. Een kerk leeft op de giften van mensen, dan mag je er van uitgaan dat de gift die je geeft gebruikt wordt voor het koninkrijk van God, en niet voor de nieuwe auto van de voorgnger mondhouden.gif

Wat bedoel je met 'en de beloning van de priesters?'

Inderdaad zijn giften belangrijk voor de kerk. Daarom zou het mooi zijn als alle christenen tienden en giften zouden geven voor Gods koninkrijk, maar helaas doen maar weinig christenen dat.

Ik weet ook niet hoe de voorganger de auto heeft betaald en er wordt geschreven over een Rolls Royce, maar ik weet helemaal niet of die voorganger een Rolls Royce heeft. Ik weet niet eens of hij een auto heeft. Misschien heeft hij ook wel een heel klein autootje - ik heb geen idee.

Overigens behoort deze prediker niet tot mijn stroming en ik weet te weinig van hem. Ik voel mij dan ook niet geroepen om hem te verdedigen. Ik gun hem alle voorspoed, zoals ik alle gelovigen voorspoed gun, evenals ik het Vaticaan alle voorspoed gun. Volgens mij is daar ook meer dan genoeg voorspoed en ik gun het Vaticaan dat van harte.

Predikers van het evangelie en ambtsdragers horen in alles financieel overvloedig te zijn en horen geen zorgen te hebben om hun levensonderhoud.

2 Tim. 2

3 Lijd met de anderen als een goed soldaat van Christus Jezus. 4 Tijdens de veldtocht wordt geen soldaat gemoeid in de zorg voor zijn onderhoud; hij heeft (slechts) hem te voldoen, door wie hij aangeworven is.

1 Tim. 5

17 De oudsten, die goede leiding geven, komt dubbel eerbewijs toe, vooral hun, die zich belasten met prediking en onderricht. 18 Immers, de Schrift zegt: Gij zult een dorsende os niet muilbanden, en: De arbeider is zijn loon waard.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zondag 29 augustus 2010 07:51:45 schreef Eulogía het volgende:

[...]Dat bedoelde ik onder meer met mijn topic over \"Met twee maten meten\". Alle katholieken en gereformeerden kunnen naar hartelust uit de Bijbel knippen en plakken om hun boodschap van de vloek van armoede naar voren te brengen (in tegenstelling tot Jezus' boodschap van de zegen van voorspoed) - zie Deut. 28 -, maar zodra het evangelie wordt verkondigd -waar voorspoed deel van uitmaakt- wordt dat door traditionelen veroordeeld. Terwijl de boodschap van voorspoed wel degelijk in de Bijbel staat.

Ik zal zelden enkele losse citaten knippen en plakken om een punt te maken. Evengoed zie je dat bij anderen die jij bedoelt in veel en veel mindere mate dan bij oa jou.

En ja, op mensen waar je het niet mee eens bent reageer je sneller, anders wordt een forum ook erg saai met steeds van die bevestigende reacties.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zondag 29 augustus 2010 08:00:44 schreef Thorgrem het volgende:

Ik zal zelden enkele losse citaten knippen en plakken om een punt te maken. Evengoed zie je dat bij anderen die jij bedoelt in veel en veel mindere mate dan bij oa jou.

En ja, op mensen waar je het niet mee eens bent reageer je sneller, anders wordt een forum ook erg saai met steeds van die bevestigende reacties.

Prima, je bent altijd welkom om op mij te reageren.

Anderen zijn veel minder gauw geneigd om de Bijbel te citeren, omdat ze minder direct met de Bijbel leven en vaak redeneren vanuit hun eigen menselijke inzichten in plaats van Gods inzichten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zondag 29 augustus 2010 08:03:24 schreef Eulogía het volgende:

Anderen zijn veel minder gauw geneigd om de Bijbel te citeren, omdat ze minder direct met de Bijbel leven en vaak redeneren vanuit hun eigen menselijke inzichten in plaats van Gods inzichten.

Als die gedachten jou een beter gevoel geven over jezelf dan moet je jezelf vooral zo'n beeld voorhouden. Met de waarheid zal het echter weinig van doen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid