Spring naar bijdragen

Originele brief van Luther ontdekt


Aanbevolen berichten

WITTENBERG – De Duitse Stichting Luthergedenkplaatsen heeft een zeldzame brief van de reformator Maarten Luther aangekocht. De brief uit het jaar 1517 werd ontdekt in een Zwitserse veilingcatalogus.

Dat berichtte een woordvoerder van de stichting dinsdag in Wittenberg. Het bestaan van de brief was tot nu toe niet bekend. Op 4 mei wordt hij in Wittenberg gepresenteerd in aanwezigheid van onder anderen de minister van Culturele Zaken van de deelstaat Sachsen-Anhalt.

De brief dateert van 28 maart 1517 en is dus van voor de 95 stellingen uit oktober 1517. Het schrijven is gericht aan Luthers vriend en ordebroeder Johannes Lang (ca. 1487-1548), die een aantal jaar professor in Wittenberg was. Volgens de Lutherstichting is de brief de twaalfde bewaard gebleven brief van Luther uit 1517. Nog eens elf brieven zijn bewaard gebleven in kopie.

De brief zal naar verwachting in een expositie van het Lutherhuis voor het brede publiek toegankelijk gemaakt worden.

Bron: refdag.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op maandag 03 mei 2010 01:43:13 schreef Minifan het volgende:

Leuk dat die brief nu nog wordt ontdekt smile.gif

Is er ook wat bekend over wat er instaat?

Niet dat ik weet, stond verder ook niks over in het artikel. Het artikel zoals het er hier staat is het volledige artikel. Misschien wordt er nog iets over bekend maar ik zou natuurlijk niet weten waar en/of wanneer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op dinsdag 04 mei 2010 09:04:33 schreef annzie het volgende:

[...]

Niet dat ik weet, stond verder ook niks over in het artikel. Het artikel zoals het er hier staat is het volledige artikel. Misschien wordt er nog iets over bekend maar ik zou natuurlijk niet weten waar en/of wanneer.

Oke, misschien dat het later nog ergens opduikt smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op woensdag 05 mei 2010 10:39:19 schreef Olorin het volgende:

[...]

Inhoud? Ach. dat zijn natuurlijk maar onbelangrijke details. puh2.gif

Oja, het gaat erom dat er een brief is met handtekening van Luther, dat erin staat dat coca cola toch echt de beste is onder de cola's is niet belangrijk puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid