Spring naar bijdragen

Heeft God een naam?


Aanbevolen berichten

God heeft een naam, namelijk Jezus.

Jezus =YHWH redt ;).. en Hij is de ego eimi..

Ik zie het zo, God maakt zich onder verschillende namen bekend in de bijbel. Als voorziener, als geneesheer, als redder, als herder, als rechter, als Vader etc. Dit zijn allemaal onderdelen van zijn wezen. Het is hoe Hij zich bekend maakt aan de mens. Bij Jezus zie je ook namen zoal Messias, Heer, Emmanuel, Christus etc. Uiteindelijk is het meer voor ons dan voor God, wij leren God in zijn veelzijdigheid kennen hoe Hij zich kenbaar maakt aan de mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie het zo, God maakt zich onder verschillende namen bekend in de bijbel. Als voorziener, als geneesheer, als redder, als herder, als rechter, als Vader etc.

Namen of titels? Mijn vader heet ook geen vader en dat ik mijn huisarts dokter noem heeft niets te maken met de naam waarmee zijn ouders hem aangegeven hebben bij de burgerlijke stand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie het zo, God maakt zich onder verschillende namen bekend in de bijbel. Als voorziener, als geneesheer, als redder, als herder, als rechter, als Vader etc.

Namen of titels? Mijn vader heet ook geen vader en dat ik mijn huisarts dokter noem heeft niets te maken met de naam waarmee zijn ouders hem aangegeven hebben bij de burgerlijke stand.

Volgens mij staat het antwoord in het tweede gedeelte van mijn tekst. Jij spreekt je vader neem ik aan ook wel eens met vader aan, daarmee duidt je op een eigenschap die hij voor jou is. Zo is het ook met de namen van God, Hij maakt zich onder verschillende namen bekend, elk laten een eigenschap zien van wie Hij is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid