Spring naar bijdragen

Tekstduiding 2 Korintiërs 8 vers 9


Aanbevolen berichten

Hoi allen,

kan iemand mij duiden wat er bedoelt wordt met de zin van 2 kor 8:9?

Ik kwam deze tegen in het leesrooster van vandaag en begreep er niet zoveel van.

Dank je!

Groetjes,

tjerk

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

hej,

bijbel:

9 Want gij weet de genade van onzen Heere Jezus Christus, dat Hij om uwentwil is arm geworden19, daar Hij rijk was,20 opdat gij door Zijn armoede zoudt rijk worden.21

kantekeningen:

19) is arm geworden

Namelijk toen Hij zichzelven heeft vernietigd, de gedaante eens dienstknechts aannemende; Filipp. 2:5, enz.

20) daar Hij rijk was,

Namelijk een heer van alle dingen. Zie Hebr. 1:2.

21) rijk worden.

Dat is, al zijn geestelijke en hemelse goederen deelachtig worden; 1 Cor. 1:30.

misschien kan je hier wat mee?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kantekeningen |P|P Dank je. Dacht al in die richting maar snapte het toen nog ff niet.

Test 1-2-3:

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:9 Want gij weet de genade van onzen Heere Jezus Christus, dat Hij om uwentwil is arm geworden, daar Hij rijk was, opdat gij door Zijn armoede zoudt rijk worden.

Werkt... Thanks michiel:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoi allen,

kan iemand mij duiden wat er bedoelt wordt met de zin van 2 kor 8:9?

Ik kwam deze tegen in het leesrooster van vandaag en begreep er niet zoveel van.

Dank je!

Groetjes,

tjerk

Jezus was bij de Vader en had alles, Hij heeft echter zijn heerlijkheid afgelegd om als mens naar de aarde te komen en stierf uiteindelijk arm en zonder bezittingen aan het kruis. Hij nam onze plaats in zodat wij zijn plaats zouden krijgen, Hij werd arm zodat wij rijk konden worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid