Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

heeii lieve mensen!

ik ken een jongen van afgelopen zomer. heb hem ontmoet op een zomerkamp. we zijn toen erg goede vrienden geworden, en flirtte ook erg veel met elkaar. daarna heb ik geen contact meer met hem gehad.

nou kwam een vriendin van mij met het idee om met een klein groepje naar opwekking te gaan. dus vroeg ik hem mee en kwam zo weer een beetje in contact.

nu kwam ik hem een week geleden heel toevallig tegen op festival 3-16. heb natuurlijk even met hem staan praten, en ik werd eigenlijk wel weer een beetje verliefd op hem. nou mijn vader stond er toen ook bij en later zei mijn vader dat die jongen mij wel echt leuk vond. en datzelfde hoor ik van veel mensen.

nou geloof ik graag dat hij mij leuk vind, ik vind hem eigenlijk ook wel leuk!

maar ik zat al na te denken; als we straks verkering krijgen, moet ik hem natuurlijk wel aan mijn familie laten zien. en ik weet niet of ik dat durf ! mijn familie is niet-christelijk, en is heel erg op uiterlijk gericht. al mijn neven hebben ook hele mooie meisjes.

en ja die jongen is niet echt de allerknapste.. ik ben gewoon heel erg bang voor hun reacties op hem..

dus wat moet ik doen ??

alvast heel erg bedankt !!

Liefs Jerina.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stel, jullie zijn hartstikke verliefd en jullie zouden een relatie willen beginnen... Overweeg je nou serieus om dat niet te doen omdat je je voor hem schaamt tegenover je familie?!

A vind ik dit erg sneu voor die jongen. Je vind hem wel leuk maar twijfelt omdat ie niet knap genoeg is.

B als je dit een probleem vind, hoe serieus kijk je dan tegen een relatie aan?

C jouw familie heeft er geen reet over te zeggen op dit gebied. Als die jongen nou op de een of andere manier niet goed voor je was a la. Maar als jíj voor hem kiest hebben zij m.i. niet het recht om hem af te keuren omdat ie toevallig niet super knap is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties! ik heb er zeker wel wat aan.

Jullie hebben helemaal gelijk hoor; alleen ik sta ongelooflijk onder druk van mijn familie; waarschijnlijk begrijpen jullie dat niet helemaal; maar toch nog heel erg bedankt !! =)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kun je het hier niet met je familie (degene(n) die erg belangrijk zijn voor jou tenminste) over hebben?

Vraag ze wat zij het belangrijkst vinden; dat jij gelukkig bent met een hele leuke jongen, of dat iemand erg knap is.

Vraag ze wat ze er van zouden vinden als jij een relatie kreeg met iemand waar je stapelgek op bent, die je leven mooier maakt, die goed voor jou is maar toevallig niet zo heel knap.

Link naar bericht
Deel via andere websites

heey jerina. het is me niet duidelijk uit je post, ben je zelf wel christen?

Zie namelijk nergens iets over wat de Bijbel er over zegt of wat God zou vinden etc etc.

Meer in de zin van ''wat zullen de mensen wel niet denken''.

Ben je geen christen dan heb ik niks gezegd. Dit topic en de reacties hadden even goed op een niet christelijk forum kunnen staan namelijk.

Zo ja, vind ik dat (recreatief) daten een modern werelds verschijnsel is, en zeker niet Bijbels. En hoe verkering anno 2011 beleefd word is ook niet echt Bijbels.

Paul washer heeft er een goede preek/Bijbelstudie over. of het boek ''i kissed dating goodbye''.

Dus ben je geen christen kan ik je weinig zeggen (1cor 5: 10). En hoop ik dat je tot geloof komt.

En noem je jezelf een christen zou ik kijken wat de Bijbelse weg is in relatie tot dating/verkering.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kun je het hier niet met je familie (degene(n) die erg belangrijk zijn voor jou tenminste) over hebben?

Vraag ze wat zij het belangrijkst vinden; dat jij gelukkig bent met een hele leuke jongen, of dat iemand erg knap is.

Vraag ze wat ze er van zouden vinden als jij een relatie kreeg met iemand waar je stapelgek op bent, die je leven mooier maakt, die goed voor jou is maar toevallig niet zo heel knap.

ooh dit vind ik wel een heel goed idee!! dank je wel =)

Link naar bericht
Deel via andere websites
heey jerina. het is me niet duidelijk uit je post, ben je zelf wel christen?

Zie namelijk nergens iets over wat de Bijbel er over zegt of wat God zou vinden etc etc.

Meer in de zin van ''wat zullen de mensen wel niet denken''.

Ben je geen christen dan heb ik niks gezegd. Dit topic en de reacties hadden even goed op een niet christelijk forum kunnen staan namelijk.

Zo ja, vind ik dat (recreatief) daten een modern werelds verschijnsel is, en zeker niet Bijbels. En hoe verkering anno 2011 beleefd word is ook niet echt Bijbels.

Paul washer heeft er een goede preek/Bijbelstudie over. of het boek ''i kissed dating goodbye''.

Dus ben je geen christen kan ik je weinig zeggen (1cor 5: 10). En hoop ik dat je tot geloof komt.

En noem je jezelf een christen zou ik kijken wat de Bijbelse weg is in relatie tot dating/verkering.

Ja ik ben wel christen,, maar vind het gewoon ongelooflijk moeilijk.. En ik weet niet hoe je bij dat daten komt,, maar dat heeft er echt niks mee te maken, hoor..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jerina, als de relatie die je dan zou hebben goed voelt voor jullie beiden, dan is het inderdaad helemaal niet een zaak van de familie om het goed te keuren. Het feit dat die familie vooral voor de uiterlijke schijn gaat, zegt al genoeg over hun armoede... Lekker genieten van je verliefdheid, samen! :D

En bovendien, toch hartstikke mooi dat je een christelijke jongen hebt getroffen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wellicht kun je die bijbelse weg even uiteenzetten? Ik ben wel benieuwd.

Weet op dit forum nooit of die vraag sarcastisch/retorisch is of gemeend.

Ga van het laatste uit. Kan wel een heel verhaal gaan typen, maar mijn visie op hoe ik denk dat de Bijbelse weg van verkering of/en dating is is zwaar oftopic op de vraagstelling van de topicstarter. Daarom gaf ik ook wat handvaten M.B.T die zijweg, en geen heel pleidooi of verhandeling.

Nog een handvat:

http://www.youtube.com/watch?v=LfyJMSeYUN0

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jerina, als de relatie die je dan zou hebben goed voelt voor jullie beiden, dan is het inderdaad helemaal niet een zaak van de familie om het goed te keuren. Het feit dat die familie vooral voor de uiterlijke schijn gaat, zegt al genoeg over hun armoede... Lekker genieten van je verliefdheid, samen! :D

En bovendien, toch hartstikke mooi dat je een christelijke jongen hebt getroffen?

Ja je hebt gelijk.. echt wel heel triest he,, alleen op het uiterlijk afgaan .. ;)

Ik ga met mn familie er wel ff over hebben denk ik ,, kijken. en het dan echt loslaten. Ik ben verliefd, en dat is geweldig, en als ik happy ben, dan heeft mijn familie daar niks over te zeggen !

iedereen heel erg bedankt =)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid