Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Haha, ja ik. 11 kg afgevallen, 7 aangekomen en nu weer 5 afgevallen.. Ik heb nooit een ongezond bmi gehad o.i.d., wel een negatief en naar het schijnt ook vertekend zelfbeeld. Eten en ik zijn niet elkaars beste vrienden :P (maar aan mijn zelfbeeld ga ik werken in therapie hoor :) dus hopelijk verbetert het eten dan ook).

Verder, tips voor TS.. Ehm, ga idd even na of het wel echt gezond is. En verder zorg ervoor dat het niet je leven gaat beheersen, het moet wel 'leuk' blijven ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

3x sla bevat waarschijnlijk niet alle voedingsstoffen die je nodig hebt, terwijl men claimt dat die shakes dat wel hebben.

@ TS: ik studeer geneeskunde en ben nog láng niet afgestudeerd, maar ik kan je wel vertellen dat het niet gezond klinkt. Gokje: als je je huisarts gaat bellen, zegt die dat ook. Het is denk ik erg fijn om snel af te vallen: dan zie je tenminste resultaat. Maar ik hoop dat het je doel is om niet alleen af te vallen, maar ook op gezond gewicht te blijven. Enfin, er is al genoeg gezegd over het jojo-risico van een crash-dieet, en dit is zeker een crash-dieet: zodra je veel te weinig calorieën binnenkrijgt, mag je daarvan spreken.

Je kan beter proberen om met gezond eten (en dan exact wat Annzie zei) en sporten 1 kg/week af te vallen. Mocht je in de sportschool gaan sporten, ga dan niet maximaal, maar sub-maximaal (dus niet tot het gaatje); dan verbrand je juist vet. Ga wandelen ofzo. Met maximale inspanning verbrand je koolhydraten, krijg je honger, ga je eten en kom je juist aan.

In ieder geval: succes, maar let wel een beetje op jezelf!

Link naar bericht
Deel via andere websites

:). Natuurlijk neem ik dat niet helemaal letterlijk, maar blijft staan dat je bij gewoon weinig eten risico loopt op een heel eenzijdig dieet, waardoor je dus tekorten aan bepaalde voedingsstoffen krijgt. Nu doen die shakes dat ook wel; volgens mij is het dieet van Brabbeldasje koolhydraatarm, maar die dingen bevatten wel vitaminen/mineralen, voor zover ik weet. Maar je hebt zeker een punt, en ze zijn absurd duur.

Daarbij: van weinig eten krijg je honger en je moet erg sterk in je schoenen staan om dan geen vreetbui te krijgen en zo juist aan te komen van je dieet.

Trouwens: ik ben eigenlijk helemaal niet voor die shakes, maar ik denk wel dat het allemaal net iets gecompliceerder ligt. Vooral als mensen richting zwaar overgewicht/obesitas gaan, is de oplossing niet zomaar voor handen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daarvoor zijn er dan ook deskundige diëtisten, die niet aan bepaalde (commerciële) diëten verbonden zijn en die met een verwijzing van de huisarts graag op gezonde en persoonlijke wijze met jou een plan van aanpak opstellen. En volgens mij vaak nog vergoed door de verzekeraar ook nog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Daarvoor zijn er dan ook deskundige diëtisten, die niet aan bepaalde (commerciële) diëten verbonden zijn en die met een verwijzing van de huisarts graag op gezonde en persoonlijke wijze met jou een plan van aanpak opstellen. En volgens mij vaak nog vergoed door de verzekeraar ook nog.

x2

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid