Spring naar bijdragen

Van een autistische jongen tot een Koninklijk kind van Jezus


Aanbevolen berichten

Hallo lieve vrienden,

Ik zag deze categorie staan en dacht; misschien is het leuk om Godswonder met jullie te delen. En jullie hebben ook het recht gekregen om van Zijn wonderen te horen.

Ik ben dus Sjouke en kom uit Friesland, ben 26 jaar oud, geboren en getogen in Zwagerbosch.

In 2003 ben ik eigenlijks tot bekering gekomen. Daarvoor hield ik me bezig met het occulte, zoals magie en dat soort troep. Ik heb diep in die troep gezeten, maar aangezien dat, dat mijn oude leven is ga ik er niet dieper op in. Mensen vinden het soms geweldig om te getuigen over hun oude leven, maar mijn mening is dat je daarmede meer je oude ermee eert dan je nieuwe ik.

In 2003 kwam ik tot bekering en liet me dopen bij de bethel gemeente te drachten. Het was voor mij een hele ommedraai, toen ik mijn leven gaf aan Jezus mijn Heiland. Voor mijn bekering en doop was ik een autistisch jongetje, die onzeker en zich gauw onveilig voelde bij vreemden. Ik had mijn eigen wereldje waarin ik leefde. En zo heb ik jaren geleefd vanaf mijn jonge leeftijd van 4 a 5 jaar al, zover ik dat weet van mijn ouders zelf. Maar hier kwam al snel verandering in. Ik ben na mijn bekering niet verlost van mijn autisme, het zat er nog steeds. Maar, er kwam een hele ommezwaai in mijn leven, ik merkte dat echt aan alles, maar hoe en wat, wist ik niet.

Op de dag dat ik me nog steeds kan herinneren als de dag van gisteren, 28 maart 2003, dat was de mooiste dag van mijn leven, dat ik me liet dopen der onderdompeling. En vanaf dat moment, vanaf die onderdompeling gebeurde het, ik ging een kopje onder en stond op als een nieuw mens, maar ik was werkelijk een nieuw mens geworden. Spontaan liep ik op heel veel vreemde mensen af, gaf ze een hand of een knuffel, wat ik daarvoor niet eens durfde. Ik durfde op niemand af te gaan, dat was een onderdeel en kenmerk van autisme. Maar ik was werkelijk verlost. Vanaf die tijd begon ik te leren zelfstandiger te worden, en tot op de dag van vandaag ben ik die nieuwe mens. Op medisch gebied sta ik nog steeds aangeschreven als een autistisch jongetje, maar God heeft me verlost. Mijn Heiland heeft me door de jaren heen stukje bij beetje meer genezen. En wat de wereld zegt is niet van waarde, maar wat God in mij heeft gedaan is pas de waarde waar ik me nog steeds aan vast houd. Ik heb ook geleerd dat God niet altijd in één keer geneest, soms doet Hij het in stappen. Waarom? Zodat we in die proces een levenswandel met Hem oprichten waarin wij Hem beter leren kennen en meer naar Hem toeleven. Dat is wat Hij zo graag wil, dat we in de levenswandel, oftewel, de wetloop, Hem beter leren kennen in wie Hij is en hoe Hij is. Jezus genas me geleidelijk aan zodat ik in die wandel Hem beter leerde kennen, zowel Zijn werkwijze als Zijn liefde voor mij. Maar de liefde is niet gebaseerd op lief leuk en aardig. Zijn liefde is dagelijks de terechtwijzingen dat Hij ook bij mij deed. Hij bestraft ons om ons te beschermen van het kwade, zo groot is Zijn liefde!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken een jongen die totaal niet gelooft en zo autistisch was als een malle. Hij is atheïst, stemt D66 en heeft niets op met religie.

Artsen dachten dat hij altijd zwaar autist zou blijven op een manier die ervoor zou zorgen dat hij niets zou kunnen ondernemen en hem geen kans zou geven zichzelf te ontwikkelen tot iemand die echt deelneemt aan de samenleving.

Op pure wilskracht heeft hij een ongelooflijk traject afgelegd: school voor moeilijk lerende kinderen, mavo, mbo, hbo, master aan de universiteit en nu nog een universitaire studie. Het zou me niets verwonderen als hij ook nog gaat promoveren.

Dat kan dus ook. ;)

Maar goed voor je dat je je levensdoel gevonden hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

als ik alleen maar een leerstelling mag verkondigen dat de oren kietelt, dan laat ik me liever nog verwijderen. Als de beheerders als moeite hebben met wat ik zeg, deugt het niet, gaat het om de orde van het forum of om de orde van wat de Bijbel ons geeft? Gaan we liever uit van wat de algemene leerstelling ons leert, of gaan we uit van wat de Bijbel ons leert? Het valt me zeerdanig af dat credible topics verwijderd. Een kerk is niet bedoeld om zoveel mogelijk zielen te winnen maar om de israel boodschap te verkondigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
als ik alleen maar een leerstelling mag verkondigen dat de oren kietelt, dan laat ik me liever nog verwijderen.

Je mag volgens mij zo'n beetje alle leerstellingen verkondigen die je maar kan bedenken, als je het maar op het goede plaatsje doet en er een duidelijke openingspost bijzet die tot discussie verleid.

Als de beheerders als moeite hebben met wat ik zeg, deugt het niet, gaat het om de orde van het forum of om de orde van wat de Bijbel ons geeft?

Het gaat erom wat God ons geeft en het zou fijn zijn als dat past binnen de context van dit forum.

Gaan we liever uit van wat de algemene leerstelling ons leert, of gaan we uit van wat de Bijbel ons leert?

Dat hoeft geen tegenstelling te zijn.

Het valt me zeerdanig af dat credible topics verwijderd.

Altijd met gegronde reden die ook vermeld staat aan het einde van het gesloten topic.

Een kerk is niet bedoeld om zoveel mogelijk zielen te winnen maar om de israel boodschap te verkondigen.

Credible is geen kerk maar een forum.

Voor de rest zie ik je probleem niet zo, deze getuigenis staat toch nog en je andere topic kwam niet tot zijn recht onder andere door je eigen openingspost. Wat zelfreflectie mag ook wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
warningM.pngAdmod note:
Kritiek op getuigenis en reactie daarop verplaats naar dit topic. Het is niet de bedoeling getuigenissen in het topic zelf kritisch te bespreken. Zie ook de FAQ Getuigenissen. Daarnaast offtopic post en reactie daarop verwijderd.


warningM.pngAdmod note:
Kritische discussie verwijderd. Thorgrem, je weet dat dit niet de plaats is voor kritische opmerkingen over de OP. Verdere offtopic berichten worden zonder waarschuwing verwijderd.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel bijzonder verhaal. Gaarne zou ik een diagnostisch rapport willen zien waaruit blijkt dat jij aan een autistische stoornis lijd (of geleden hebt) en daarna zou ik een diagnostisch rapport willen zien dat jij daarvan genezen bent. Want eerlijk gezegd denk ik dat je hier de goedgelovige christenen voor het lapje houd gezien de reacties die je zoal produceert.

Edit: persoonsgegevens mogen natuurlijk afgebalkt worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Want eerlijk gezegd denk ik dat je hier de goedgelovige christenen voor het lapje houd gezien de reacties die je zoal produceert.

Waaruit leidt je dat af?

Dat staat er.

gezien de reacties die je zoal produceert

Waar leid ik dat dus aan af? Aan de reacties die hij produceert. Zo moeilijk is begrijpend lezen toch niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Want eerlijk gezegd denk ik dat je hier de goedgelovige christenen voor het lapje houd gezien de reacties die je zoal produceert.

Waaruit leidt je dat af?

Dat staat er.

gezien de reacties die je zoal produceert

Waar leid ik dat dus aan af? Aan de reacties die hij produceert. Zo moeilijk is begrijpend lezen toch niet?

Wélke reacties?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid