Spring naar bijdragen

Slaapervaringen en dromen


Heb jij vergelijkbare ervaringen?  

13 leden hebben gestemd

  1. 1. Heb jij vergelijkbare ervaringen?

    • Ja
      14
    • Nee
      4


Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Ik heb niet alles gelezen... dat is best wel veel.

Maar mijn mannetje heeft ook vaak van die hele rare dromen. Maar mijn dromen zijn meer herbelevingen van vroeger.

Dus dat is dan minder. :(

Het raarste is nu dat als kind (toen ik juist in problemen zat zeg maar) juist mooie en fijne dromen had.

Dan droomde ik in mijn lieve tante was. En dat ik in een mooi land was. En alleen maar vrolijke mensen waren waar ik lekkere dingen van kreeg en daar mocht wonen.

En dan was wakker worden echt heel naar om zo in de realiteit te komen.

En nu dat ik veilig ben geen contact heb met mensen die me veel leed hebben aangebracht.

Nu krijg ik vaak nachtmerries.

Toch wel raar he? :|

Groetjes, Mariforce

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • Antwoorden 320
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Vannacht was ik een held.

Ik was in een groot gebouw, misschien een school, maar die hebben meestal geen restaurant. Afijn, er was dus een man met een bom, zo´n leuke zelfmoordterrorist. Iedereen vluchtte het gebouw uit maar er waren nog een hoop mensen die achter bleven, omdat ze niet wisten dat er een wacko aanwezig was. Samen met nog een paar anderen werd ik aangesteld om het gebouw weer in te gaan en de mensen via een veilige route naar buiten te brengen.

Wat wel vreemd was, de mensen -of in dit geval kinderen- zaten gewoon rustig buiten te spelen alsof er niks aan de hand was. Buiten was trouwens het schoolplein van mijn basisschool.

Anywho, ik ging terug het gebouw in en voelde totaal geen angst voor de dude die iedereen wou vermoorden met zijn bom.

Ooh, ik droeg opeens een Clark Kent bril.

Onderweg kwam ik verschillende mensen tegen, waaronder een jongen die het klaslokaal niet wou verlaten omdat ze “er zo les zouden hebbenâ€. Ja, niet dus. Meekomen jij. Ook waren er mensen die versteend waren, geen idee hoe dat kwam… Met een grote groep mensen achter me liep ik de trappen af naar de uitgang.

Bij de uitgang zag ik een hele groep mensen waaronder een meisje die ik ken, die opeens een zuster was, weer naar binnen komen. Dus ik als een echte agent roepen dat ze weer naar buiten moesten, maar nee hoor.

Daarna ging ik samen met nog wat andere helden de school door om de zelfmoordterrorist in de val te lokken, maar toen werd ik wakker.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De tweede nacht dat ik thuis was, werd ik minstens drie keer wakker denkend dat ik in Noord-Korea ben.

Het rare is trouwens dat ik daar geen last had van het tijdverschil (in China is het 6 uur verder en in Korea 7). Daar maakte mijn moeder zich zorgen om voor de reis.

Maar nu ik thuis ben, heb ik er wel last van. Ik kwam terug om een uur of 8 's avonds, ging een paar uur dingen vertellen en cadeautjes uitpakken enzo en ging om een uur of 11 slapen van uitputting.

Maar de dag daarna ging ik om een uur of 6 's avonds slapen en werd ik om 3 uur wakker en kon ik daarna niet meer in slaap vallen. Logisch, want toen ik op reis was, was het een uur of 9-10 in de ochtend.

Wat heeft dit te betekenen, dat ik meer daar hoor dan hier? _O- Maar ja, eigenlijk is dat wel zo... Ik voelde me wel op mijn plek... In Noord-Korea...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vannacht droomde ik dat ik samen met twee vrienden bij een huis in aanbouw was. Er stonden verschillende bouwinstrumenten, waaronder een soort strijkijzer die stukken krachtiger en heter was dan een normale strijkijzer. Plotseling was er een antagonist, want een droom is niet compleet als er niet iemand is om te bevechten. Dus ik gebruikte de strijkijzer om hem, telkens als hij opdook, vol in zijn gezicht te meppen. Toen hij verslagen was zat ik met de twee vrienden te ongeinen en één van hen wou dat ik de strijkijzer tegen zijn gezicht aanhield. Waarom weet ik niet. Maar afijn, als een goede vriend deed ik wat mij gevraagd werd en hield ik de strijkijzer tegen zijn gezicht. Toen hij zei dat ik op moest houden ging ik door en hij stierf. Met een half verbrand gezicht viel hij dood neer en ik en de andere vriend besloten hem te gaan begraven en gingen toen naar huis.

Doodsbang dat de ouders van die vriend zouden bellen ging ik naar mijn kamer. Op msn sprak ik met die andere vriend, maar die hield het al snel voor gezien.

Even later zat ik met die vriend in de bus en de moeder van vriend drie stapte in. Wij waren bang dat ze ons ging beschuldigen, maar ze ging voor ons zitten en vertelde aan een andere vrouw dat ze haar kind hadden begraven. Het bleek dat ze zijn lichaam hadden gevonden, zijn verbrande gezicht hadden gerestaureerd en hem een echte begrafenis hadden gegeven. Ze had zelfs foto’s bij zich waarop ze samen met de overleden vriend stond. Hij had zijn ogen open en lachte naar de camera. What? Het was gelukkig maar een droom, maar het gevoel van berouw zal ik nooit vergeten. Vreselijk. :|

Een andere droom speelde zich af op een treinstation. De trein stopte, deuren gingen open, ik liet mijn tas op de grond vallen, pakte mijn tas weer op, stapte in, liep helemaal naar de achterkant van de trein die er vanbinnen uitzag als een tram-metro, bleef onderweg twee keer met mijn tas haken aan de armleuning van een stoel, ging zitten en at een liga koekje. (Vanille-aardbei 8-) )

Droom drie was in een soort woestijn. Antagonist zat op een paard en had een pistool. Ik droeg een Batman-achtig harnas en had een lange dolk. Achterop de motor van mijn partner-in-crime scheurden we langs hem terwijl ik met mijn dolk hem probeerde neer te steken. Twee keer wist hij mij te raken met zijn pistool. Dankzij slow-motion zag ik de meeste kogels op me af komen, maar ik was niet snel genoeg om ze allemaal te ontwijken. Deze droom noem ik de CowboyBatmanMatrix-droom.

Als laatste was ik op een soort zomerse barbecue. Geen zin om er veel over te vertellen, maar wat wel vreemd is dat er weer een herdershond in mijn droom zat, deze keer rende hij niet achter mij aan maar aaide ik hem en zorgde ervoor dat hij geen eenden ging jagen.

Oh wacht, er was nog een droom. In mijn eigen huis liep een groepje hamsters rond. Einde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vannacht was het lekker rustig, afgezien van een oorlogje. Ik had een pijl en boog en moest daarmee iemand neerschieten. De setting was de ruine van een kasteel en het was alsof ik me in een Prince of Persia / Tomb Raider game bevondt. Rennen, springen en bij muren omhoog klimmen. Het boogschieten ging helaas minder goed en ik miste steeds, daarom ging ik steeds dichter naar mijn vijand toe en uiteindelijk raakte ik hem in zijn buik. Woei! 8-)

Even later was ik thuis, het was avond en door het raam zag ik de zwaailichten van een politiewagen. Bang dat ze voor mij kwamen ging ik onder het raam van de woonkamer liggen zodat ze me niet konden zien. Daar ga ik altijd liggen in een droom waarin iemand voor mij aan de deur komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik ging een paar dagen terug een dutje doen om een uur of 5 's avonds, toen ik wakker werd was ik alle begrip van tijd kwijt en dacht dat het misschien ochtend is. Maar het ergste is dat ik droomde dat ik uit Korea allemaal diertjes in mijn tas had meegenomen en vergeten, en dat ze dus al 3 weken in mijn tas lagen te stomen. Echt zo'n schuldgevoel van, "Sh*t, ik heb allemaal lieve onschuldige diertjes vermoord, NEE NEE NEE NEE NEE!". Dus ik stond op en ging ze zoeken. Ik voelde me net een moordenares. Wat ik in een zekere zin ook ben, maar oké.

Nou ja, ik had in elk geval wel door dat ik weer thuis ben. Dat is al een hele vooruitgang.

We moeten een Credible dromenregister maken :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben dus zo iemand die nooit weet wat hij gedroomd heeft, of heel af en toe weet ik nog net een heel klein stukje, niet meer dan 'ongeveer 5 minuten als je het 'in het echt' zou beleven.'

Het zijn dan wel dingen waar ik de dag ervoor mee bezig was, in zoverre dus heel normaal. Ook wel eens verborgen wensen denk ik. Dan ontmoet ik iemand in mijn droom van school vroeger, die ik al heel lang niet gezien heb. Misschien is dat een signaal dat ik daar contact mee wil zoeken of zo.

Maar zo'n verhalende droom die ik de volgende dag nog weet.... snif snif... die heb ik dus nooit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik droomde vannacht over seks met captain Jack Sparrow... What the bleep?

Verder over een vroegere vriendin waar ik iets mee ging doen, dat Bart er een ander op na hield, mijn broer die helemaal de weg kwijt was en op werd genomen, iets over het ggz iemand die naast me zat en me smste en ik wist niet hoe hij aan mijn nummer kwam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb vannacht voor de verandering weer eens gedroomd.

Ik had een toets gemaakt, de herkansing die ik afgelopen woensdag had gemaakt en die lag in onze oven(!!) en mijn oven die stond aan (de toets verbrandde niet ofzo) en was mijn toets aan het nakijken. Ik was dus doodzenuwachtig en wachtte tot mijn toets nagekeken was. Toen gaf de oven een 'ting!' en was die dus klaar en ging er een lampje brandde. Dat betekende dat ik mijn toets gehaald had! De oven vertelde niet welk cijfer ik had, alleen of ik het gehaald was of niet en toen ging ik snel op internet kijken voor het cijfer.

Beetje maffe droom, maar ik hoop wel dat het een voorspellende droom is en dat ik mijn toets inderdaad gehaald heb!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik droomde vannacht dat ik bij een ander gezin inwoonde.. We woonden in opa en oma hun huis.. volgens mij of we waren daar op visite..Of zo iets.. Was nogal vaag.

Der gebeurde een heleboel dingen. Der waren 4 kinderen. En 2 paar ouders :S

Op een gegeven moment kon ik niks anders meer dan huilen. Ik liep te huilen toen ik het zwembad moest schoon maken, k was aant huilen toen ik de kinderen moest duwen op de schommels.. Ik huilde toen ik de trampoline moest verzetten. Maar niemand vroeg eens waarom ik huilde. En zelfs daarom moest ik huilen, omdat niemand vroeg waarom.

Op een gegeven moment was ik het zo beu dat niemand eens zag dat ik aan het huilen was dat ik naar boven rende, naar mn kamer. En toen kwam ik op mn kamer, en op de plek waar in het echt mn bed stond.. Lag nu een matras op de vloer met het beddengoed van mn broertje. Daarnaast lagen nog 2 matrassen en in het raamkozijn lag een dikke deken met beddengoed erop. En toen moest ik dus nog harder huilen omdat ik niet eens in mn bed kon gaan liggen. Dat was zo vaag.. Toen ben ik naar het raamkozijn gelopen, heb ik alles eraf gehaald, op 'mn broertje zn bed' gegooid.. heb ik een badhanddoek uit de gangkast gepakt.. Die neergelegd.. Ben ik daarop gaan liggen en ineens kwam er iemand naar boven lopen. Dus ik pak een deken en trek die over me heen. Ineens merk ik dat het raam open word gedaan, dus ik duw de deken van me af en wil kijken wat er gebeurd. Maar voor ik ook maar in de gaten had wat er gebeurde werd ik ineens uit het raam geduwd.. Toen viel ik voor de deur van de serre op de mat.. En daarna was het vaag. Ik had het gevoel dat ik ook echt pijn had. Ik weet nog dat ik in een ambulance lag.. En af en toe zag ik iets.. En toen werd ik uit de ambulance gehaald en werd ik wakker.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vannacht was ik op bezoek bij twee vrienden. We zaten laat in de avond tv te kijken toen ik plotseling de munchies kreeg. Dus ik ging naar de dichtstbijzijnde AH, die toevallig nog open was op dat tijdstip. Ik nam een fles sinas en yogho en toen wou ik ook ijs, dus ik vroeg aan een werknemer waar ik Ben & Jerry's kon vinden maar die verkochten ze niet. Maar in mijn droom wist ik dat ze het wel verkochten aangezien ik laatst B&J heb besteld bij de thuisbezorgservice.

Toen wist die werknemer me ook nog een vuurpijl van 47,95 aan te smeren en ik vind vuurwerk de grootste geldverspilling die er bestaat.

Daarna zat ik in de klas en werd eruit gestuurd, samen met nog een jongen. Maar ik deed helemaal niets! :(

En toen was een vriend plotseling een mug en vloog hij in een vol blikje cola. Ik pakte een laserpen en ging in de cola schijnen zodat het meteen begon te borrelen.

Oohja, als laatste zat ik bij de basisschool-brandweerbrigade. Dit betekent dus dat ik vanuit het basisschool gebouw met een brandslang naar een brand toe moest rennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

lol @ die vuurpijl.

Ik heb nog iets ontdekt, ik kan dromen alleen een beetje onthouden als ik licht slaap. Voorbeeld. vandaag was ik om 07:30 wakker, maar ik was duidelijk nog moe dus ik wilde wel doorslapen. Maar ik ben even opgestaan, toilet, was binnenhalen, die de hele nacht buiten had gehangen (er zou een buitje komen over 48 minuten volgens buienradar) Vervolgens ben ik weer gaan liggen, heb nog even wat liggen surfen met mijn telefoon, en van 09:00 tot 12:00 heb ik nog heerlijk geslapen (ik had blijkbaar echt een slaaptekort) Van die uurtjes weet ik nog wel het een en ander, alhoewel vooral toen ik net wakker werd. Nu 2 uur later is het al weer flink weggezakt. In elk geval kwam er een fietstocht in voor door Italie (klopt want ik kijk naar de Giro) en tijdens het fietsen een overstroming (Mississippi?) Er kwamen ook andere mensen in voor, maar ik ben al weer vergeten wie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat hebben jullie crediblers rare dromen zeg :P Ik droom tenminste gewoon dat ik één of ander 30 cm lang rond pluizig felgekleurd beest ben dat moet ontsnappen uit een laboratorium ofzo. En ik was bevriend met een muis die me erbij hielp :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik lees een boek over Noord-Korea en er staat dat uit het raam springen daar de meest voorkomende zelfmoordmethode is. Ik moest denken aan hoe ik droomde dat ik in Noord-Korea uit het raam sprong. Zie je, je ziel weet echt heel wat 8-)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

ik heb deze week een vreemde droom gehad:

Ik zat met mijn familie (zussen/zwagers/hun kiddo's/ouders) aan een tafel in een of ander gebouw.

Er zat daar ook een man bij, ik ken hem niet en de rest leek hem niet in de gaten te hebben of zagen hem niet. De man keek me telkens aan, wat ik zelf zeer irritant vond. Bij een aantal familieleden kwam er een ruzie, waar het overging weet ik niet. Maar door de ruzie werd ik boos/teleurgesteld en liep ik snel het gebouw uit. Tot mijn verbazing zag ik dat die man, mij achter na liep. In mijn droom stopte, en wachtte net zo lang tot hij naast me stond. Hij sloeg een arm om mij heen en het enigste wat hij zei was "Je kent me wel, we hebben deze weg eerder bewandeld".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik me nog herinner van vannacht - er gebeurde immers zoveel - is dat ik in een huis was met allemaal mensen. Volgens mij waren het vampiers. Ik had een afgebroken tafelpoot en gebruikte die als staak om de leider mee te doorboren. Daarna was er ook een vrouw, either Monica Belushi of Angelina Jolie, maar die deed zich voor als verleidelijke vampierdame. Dus pakte ik een biljartstok en joeg haar weg. Ook bevond zich in dat huis mijn eigen kamer en als ik daar was, konden er geen vampiers binnen komen.

De droom daarna speelde zich af in een Londen achtig stadje. Het was avond en ik ging samen met een vriend en twee vriendinnen na een avondje uit over straat rennen. Toen kwamen we een mysterieuze man tegen, hij veranderde eerst mijn ene vriendin in een beest, ik weet niet meer wat voor. Toen was de andere vriendin aan de beurt. De man deed zijn magie en ik zag hoe ze veranderde in een reusachtige groenzwarte kikker. Juch. Ze kreeg de opdracht om mij om te brengen dus ik maakte dat ik weg kwam. Ik gebruikte mijn free-running skills a la Assassin's Creed om haar voor te blijven. Ik had een kleine map in het scherm, alsof het echt een game was, waarin ik mij als klein rood stipje zag en haar als wit stipje.

Uiteindelijk vluchtte ik een restaurant binnen waar mijn andere vriend en vriendin zaten. Kikker sprong ook naar binnen en toen had ik plotseling een spreuk op een papiertje waarmee ze weer een mens kon worden. Het was iets als; "Ja, stop, nu moet je ophouden!"

Ze veranderde weer terug en toen bleek dat een soort entiteit haar had laten transformeren in een kikker. De entiteit kwam uit haar en een voice-over zei dat het ontsnapt was door in een afvoerputje te kruipen. Niet dat er in het restaurant een afvoerputje in de buurt was, maar goed. De wereld is weer veilig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Eerst droomde ik dat ik met een meisje me in had laten sluiten in de AH... We zopen ons helemaal klem ^_^. Maar toen kwam de nachtploeg schoonmaken (WTF?) en toen pakten we een bezem, en bewogen ons al vegend naar de uitgang xD.

Okay, daarna stond ik ergens in de Schotse Hooglanden, met een hele groep in een vallei.

Opeens kwamen er Segways aanvliegen (met hetzelfde meisje weer, zij vloog) (W t FF?) en die kwamen ons redden (Wat? Ik wil niet gered worden! Ik loop wel!)...

Dat vond ik heel knap, want er gingen 3 personen op 1 Segway.. Maar toen ik wakker werd vroeg ik mezelf af HOE je een VLIEGENDE SEGWAY kan besturen als er 2 mensen aan je handen hangen...

Zzzz...

Was wel een van de leukere dromen de laatste tijd :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik droomde dat mijn twee mannetjescavia's samen kinders produceerden. Om de een of andere reden waren het zowel cavia's als konijnen. Fokken als konijnen konden ze in ieder geval wel!!! Binnen de kortste keren zaten mijn beide kooien en het kattenmandje vol. En er bleven maar bij komen. Natuurlijk vond er ook nog een ontsnapping plaats.

In mijn droom dacht ik nog: ik droomde laatst al dat pluisje (1 van mijn cavia's) zwanger was... moet je nu zien!!!

Verder weer die droom over dat ik ontdekte dat onze vliering door liep naar die van de buurvrouw, zodat wij haar huis binnen konden en zij de onze. Ik hoopte dat zij dat nog niet ontdekt had.

Enigszins irrealistisch, onze buurvrouw is hoogbejaard, slecht ter been en de vliering is bereikbaar middels een vlizotrap :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Net terug van een avontuur.

Het begon toen ik met mijn auto naar de kerk ging. Ik zocht een parkeerplaatsje dus liep ik de straat door. Daar zag ik iemand in zijn auto stappen om weg te rijden, dus ik deed de deur van mijn auto open. Mijn auto was wel onzichtbaar, maar dat mag de pret niet drukken. Achter me zei iemand dat ik een mooi auto'tje had. Het was een man en hij vertelde dat hij autoverkoper was en dat ik wel een testritje mocht maken. We liepen naar zijn auto toe, het was een soort busje en je zat er heel hoog in.

De man floot en de deur schoof automatisch open. Ik stapte in en nam plaats achter het stuur. Er waren geen gordels. Ik trok het stuur, een plastic rood hart, naar me toe en meteen begon de auto te rijden. Ik stuurde om de kerkgangers heen en voelde met mijn voet naar de pedalen. De man had gezegd dat het een automaat was, maar er waren drie pedalen aanwezig. Dat maakte verder niet uit want er was toch geen koppelingpook aanwezig.

Ik scheurde door de straten en toen reden we een winkelcentrum in en was de auto een speelgoedauto geworden. We reden door winkels heen en onderweg stootte ik nog wat rekken met BH's om. Uiteindelijk kwamen we in een kantoor terecht en ik zei dat we hier niet mochten zijn. Ik tilde de auto op en wou wegrennen toen er plotseling twee schoonmaaksters binnen kwamen. De auto was veranderd in een leafblower achtig ding dus ik deed net alsof ik aan het stofzuigen was en fluisterde tegen de autoverkoper dat hij moest doen alsof hij aan het afstoffen was.

Long story short: schoonmaaksters belden de bazen. Vier mannen kwamen binnen, ze bedreigden de autoverkoper. Toen pakten ze revolvers tevoorschijn en zeiden dat ik over een week naar een hoorzitting moest komen en een boel geld moest betalen. Ik wilde niet doodgeschoten worden dus deed ik mijn handen in de lucht en knikte. De autoverkoper vroeg me waarom ik deed wat ze zeiden. Ik realiseerde me dat het een droom was en dacht; "Dromen horen goed af te lopen."

Ik sloeg revolverman 1 tegen zijn hoofd en autoverkoper greep zijn wapen. Revolverman 2 gaf zich over. Als wraak sloeg ik revolvermanzonderrevolver 1 nog een paar keer.

Einde.

Ook droomde ik over het weerwolf spel, er waren drie users aangewezen als weerwolf. Jeej!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid