Spring naar bijdragen

Wie is de god?


Aanbevolen berichten

Op mijn school wordt er elk jaar een gymnasium-avond georganiseerd voor de gymnasiumleerlingen. Elke klas moet een stukje opvoeren en ik heb aangeboden voor mijn klas iets te schrijven.

Na een stemming is het onderwerp 'wie is de god' geworden. Wie is de mol, maar dan met een klassiek tintje.

Leuk hoor, maar ik loop nu nogal vast.

Ik heb niet echt inspiratie, en ik heb ook nog nooit wie is de mol gekeken.

Dus, als jullie ideeën hebben, hoor ik ze graag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het idee van Wie is de mol? is dat de deelnemers iedere aflevering bepaalde opdrachten moeten doen, waarin ze vaak van elkaar afhankelijk zijn. De mol uit zich dan door 'mollenstreken' de anderen dwars te zitten, maar probeert dat zo subtiel te doen dat ze niet doorhebben dat hij/zij de mol is. Alle deelnemers zijn verdacht, en kunnen ook elkaar verdacht maken. Achteraf blijkt uit allerlei vergezochte subtiliteiten wie aldoor de mol is geweest.

Wat je met het thema 'wie is de god' zou kunnen doen is een parade presenteren van allerlei talentvolle mensen: de één is sterk, de ander mooi, slim, handig en ga zo maar door. Maar ze zijn van zichzelf vervuld en willen niks voor een ander doen, hoe 'goddelijk' ze mogen zijn. De 'god' is misschien niet de meest indrukwekkende persoon maar heeft wel wat voor een ander over.

Of is dat te christelijk? big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien kun je iets doen met verhalen uit de Oudheid over goden in mensengedaanten? Er zijn er genoeg van.

Bijvoorbeeld: Athena, die in de gedaante van Hektors broer hem aanspoort te vechten met Achilles. Daar kun je een prachtig mooi dramatisch verhaaltje omheen bedenken lijkt me smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het script is af! party.gif

Vandaag hebben we de rollen verdeeld.

Nu heb ik nog een vraagje:

Een paar mensen, waaronder ik, spelen schim. Hoe moeten we ons verkleden? Een wit laken is niet echt een idee, omdat veel mensen een toga aan hebben. Ik zat dus te denken aan iets zwarts.. of donker grijs. Iemand ideeën?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid