peewee 0 Geplaatst 9 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2011 Hallo allemaal! Ik zat laatst even na te denken & toen vroeg ik me het volgende af: als je in de hemel komt, herken je dan de mensen met wie je nu leeft?dus bijvoorbeeld je ouders, vrienden etc.? Of zouden we allemaal rondzweven zonder door te hebben dat je oma naast je loopt? Ben benieuwd wat jullie denken! Groetjes! Link naar bericht Deel via andere websites
FlyAway 0 Geplaatst 9 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2011 Ik heb een boek gelezen: '90 minuten in de hemel' die man had een ongeluk gehad en is 90 minuten dood geweest. Hij herkende wel mensen. Ik denk ook wel dat je mensen herkent.. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 9 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2011 Ik heb werkelijk geen flauw idee. Maar 't is vast goed. Link naar bericht Deel via andere websites
peewee 0 Geplaatst 9 februari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 februari 2011 Quote: Op woensdag 09 februari 2011 20:23:19 schreef FlyAway het volgende: Ik heb een boek gelezen: '90 minuten in de hemel' die man had een ongeluk gehad en is 90 minuten dood geweest. Hij herkende wel mensen. Ik denk ook wel dat je mensen herkent.. oke! dankjewel voor je reactie! Link naar bericht Deel via andere websites
Computoon 0 Geplaatst 9 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2011 Quote: Op woensdag 09 februari 2011 20:20:32 schreef peewee het volgende: Hallo allemaal! Ik zat laatst even na te denken & toen vroeg ik me het volgende af: als je in de hemel komt, herken je dan de mensen met wie je nu leeft?dus bijvoorbeeld je ouders, vrienden etc.? Of zouden we allemaal rondzweven zonder door te hebben dat je oma naast je loopt? Ben benieuwd wat jullie denken! Groetjes! In de hemel -als we er althans komen- verblijven we vooralsnog als zielen. Toch denk ik dat 'we' elkaar daar wel herkennen maar op een totaal andere manier. Het meest bijzonder zal toch zijn, dat we God zelf kunnen zien zoals Hij is, 'van aangezicht tot aangezicht'. Link naar bericht Deel via andere websites
peewee 0 Geplaatst 10 februari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 februari 2011 Quote: Op woensdag 09 februari 2011 23:22:43 schreef Computoon het volgende: [...] In de hemel -als we er althans komen- verblijven we vooralsnog als zielen. Toch denk ik dat 'we' elkaar daar wel herkennen maar op een totaal andere manier. Op welke manier denk je dan? Het meest bijzonder zal toch zijn, dat we God zelf kunnen zien zoals Hij is, 'van aangezicht tot aangezicht'. Dat is het mooiste van de hemel denk ik! Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 10 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2011 Admod note: Verzet TH >> GA Link naar bericht Deel via andere websites
Miepje18 0 Geplaatst 10 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2011 Stel dat er herkenning is, hoe zit dat dan met mensen die niet in de hemel zijn? Als er herkenning in de hemel is, dan moet er toch ook gemis zijn, en dus verdriet? En de hemel is zonder verdriet, toch? En natuurlijk, het allermooiste en belangrijkste is dat we God kunnen zien, maar dat neemt niet weg dat ik graag samen met alle mensen waar ik hier op aarde van houd, God aanbid, in Zijn hemel (of, de nieuwe aarde als je dat wilt ) Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 10 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2011 Dat geldt daar niet meer denk ik.. Link naar bericht Deel via andere websites
Hendrika 0 Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Mensen die zeggen dat we elkaar herkennen baseren dat vaak op de tekst in Lucas 16 en lucas 9. Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Dat lijkt me, in de context van de schrift, een wat simpele weergave om herkenning daarop te baseren. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 20 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2011 Misschien handig om, als je teksten aanhaalt, het desbetreffende stuk even te plaatsen? Discussieert iets fijner imo Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten