Dannyr 37 Geplaatst 20 december 2010 Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 Quote: Op maandag 20 december 2010 13:56:01 schreef Saint_Eve het volgende: [...] Joden of Israelieten? Was Abraham een Jood of een Israeliet? En geldt het Oude Testament dan niet voor hem? Beetje op je jargon letten pak me niet op een woord Israelieten dan!! Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 20 december 2010 Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 Amateur-etymologie levert vaak best grappige discussies op. Maar met "joden" wordt in Nederland niet bedoeld "afstammelingen van Juda", maar leden van een veronderstelde etnische groep en/of leden van een religieuze groep. Link naar bericht Deel via andere websites
Josephina 0 Geplaatst 20 december 2010 Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 Haha over wat men nu precies bedoelt met Joden/joden en vooral over wanneer je het nu wel of niet met een hoofdletter moet schrijven heb ik eens een flinke discussie gehad met mijn lerares Nederlands! Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 20 december 2010 Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 Ik heb van verschillende joden, en van enkele Israelieten, begrepen dat ze de voorkeur geven aan joden, zoals je ook andere groepen (christenen, moslims) met kleine letter schrijft. Omdat de hoofdletter te veel suggereert dat er sprake is van een joods ras. En dat is een waanidee dat al te veel slachtoffers heeft gemaakt. Link naar bericht Deel via andere websites
Josephina 0 Geplaatst 20 december 2010 Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 Daar kwam ik dus ook achter nadat ik joden braaf met een hoofdletter geschreven had (zoals me altijd geleerd is) De docente is overigens joods Samengevoegd: Oow ja en ze trok om die reden ook nog flink wat punten van mijn cijfer af Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 20 december 2010 Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 Quote: Op maandag 20 december 2010 17:01:53 schreef ...me... het volgende: Haha over wat men nu precies bedoelt met Joden/joden en vooral over wanneer je het nu wel of niet met een hoofdletter moet schrijven heb ik eens een flinke discussie gehad met mijn lerares Nederlands! Wat is dat toch op dit forum? Allemaal maar bakkeleien met mijn vakbroeders en -zusters. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 20 december 2010 Rapport Share Geplaatst 20 december 2010 Quote: Op maandag 20 december 2010 16:44:08 schreef Cornelius van Wijck het volgende: Amateur-etymologie levert vaak best grappige discussies op. Maar met "joden" wordt in Nederland niet bedoeld "afstammelingen van Juda", maar leden van een veronderstelde etnische groep en/of leden van een religieuze groep. En voor de volledigheid: Amsterdammers en fans van Ajax. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten