Gast Anon_phpbb Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Welke katholiek kent de methode CaFE? En als je die kent, zou je iets willen vertellen over je ervaringen? (voor wie het zich afvraagt: het is een soort vervolg op de alpha, geloofsverdieping dus, en puur voor katholieken) Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 13 december 2010 Rapport Share Geplaatst 13 december 2010 Ik heb er wel eens over gehoord. Maar ik moet toegeven dat het in mijn hoofd al snel terecht komt in het rijtje LifeTeen, TienerTime, Firedinges, Theology on Tap etc. Als ik die namen hoor rijd ik meestal een blokje om. Al heb ik daar geen rationele reden voor. Maar jij schijnt er goede ervaringen mee te hebben? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 13 december 2010 Rapport Share Geplaatst 13 december 2010 Nou, nog niet. Iknga de methode gebruiken, dus wil graag leren van mensen die er ervaring mee hebben Link naar bericht Deel via andere websites
zrmadeleine 0 Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 Ja, ik ken de methode CaFE, en ik heb hem ook gebruikt, hoewel niet helemaal volgens het model waarvoor het eigenlijk bedoeld was, maar in een andere setting. Ik heb er wel redelijk goede ervaringen mee - gebruikt bij 15-17 jarigen, ik denk eerlijk gezegd dat de methode niet iedereen zal aanspreken, het is erg flitsend en onrustig soms, maar de inhoud is beslist goed en discussies komen goed op gang. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 Goed te horen. Ik heb het materiaal bekeken, en dat is inderdaad vrij "modern", maar ik was wel benieuwd hoe het in de praktijk landt. Als het gesprek er mee op gang komt, vind ik het goed Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 15 december 2010 Rapport Share Geplaatst 15 december 2010 Ik ken de methode niet maar het valt me wel (positief) op dat de roomsen er weer in slagen om de onlosmakelijke band tussen de kroeg (en drank) en RK te bevestigen. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 15 december 2010 Rapport Share Geplaatst 15 december 2010 Aan sommige principes moet je vasthouden! Link naar bericht Deel via andere websites
Pewpewaliens 0 Geplaatst 24 december 2010 Rapport Share Geplaatst 24 december 2010 Ja, ik heb met CaFE meegedaan, ik vond het leuk en vaak goed gemaakt, en het zorgde voor discussie. Ik denk wel dat het voor de gemmidelde Nederlandse Katholieke jongere, die intens slecht is gecatechetiseerd, soms wel een beetje te ver gevorderd kan zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten