Spring naar bijdragen

Het oude /nieuwe testament ?


Aanbevolen berichten

Zelf ben ik begonnen met de vier evangelieën in het Nieuwe Testament. Vervolgens ben allerlei stukken die ik wilde lezen gewoon gaan lezen, maar bij catechese hebben we daarna de Handelingen van de Apostelen (NT) en vervolgens de eerste vijf boeken in het OT en daarna volgens mij de brieven van Paulus gelezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nieuwe-Oude-Nieuwe.
knipoog_dicht.gif

Zoals anderen ook al aangeven, kun je het beste beginnen in het NT bij de evangeliën. Vanuit die evangeliën is het dan heel goed om terug te keren naar het begin van het OT en dan gewoon de geschiedenislijn te volgen, waardoor je vanzelf in het NT terechtkomt...

Het christendom draait vooral om het werk van Jezus. Zodoende het begin bij het leven van Hem als mens. Zo leer je Jezus kennen en weet je waarvoor Hij gekomen is. Daarna is het heel mooi om terug te keren naar het begin om te zien hoe het begonnen is en hoe het zover heeft kunnen komen dat Jezus nodig werd! En zo kun je dan de geschiedenis gewoon gaan volgen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het NT is wat toegankelijker, in het OT staan erg mooie stukken maar ook langdradige stukken vol regels en geslachtslijsten enzo. Maar bedenk sowieso wel dat de Bijbel geen eenvoudig boek is, het is geschreven in een heel andere tijd, door een hele hoop verschillende auteurs, en er zitten hier en daar best vage stukken in, het sluit ook helemaal niet altijd mooi op elkaar aan. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar wees je ervan bewust, verwacht geen modern boek met een duidelijke verhaallijn die je van begin tot einde kan volgen. En als je vragen over iets hebt, stel ze dan gerust op credible. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid