Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Hola N92

Als ik het zo lees gaat eigenlijk iedereen er van uit dat zo'n visioen afkomstig moet zijn van God of van de duivel.

Dit kan natuurlijk, maar denk je niet dat de kans groter is dat dit visioen 'gewoon' veroorzaakt wordt door de afkeer die je moeder van je vriend lijkt te hebben? Hoe serieus de problemen die je moeder met je vriend heeft zijn weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat als zij continue negatief over hem denkt, deze gevoelens zich kunnen opstapelen en tot uiting komen in dromen/visioenen. Zeker omdat het gepaard gaat met liefde en bezorgdheid voor jou.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je mijn post goed had gelezen had je gezien dat ik niet denk dat zo'n visioen afkomstig moet zijn van God of de duivel. Ik geloof niet dat er een visioen is geweest.

Om even een advies van de heilige Franciscus van Assisi aan een van zijn medebroeders te citeren:

Als Christus aan je verschijnt is er maar een vraag die je hem moet stellen: "Heer doe je bek eens open want dan schijt ik erin".

smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Daar ga ik wel wat aan doen.. ik ga in september een alpha cursus doen en daar hoop ik op een ontmoeting met de heilige geest!

Ik heb ook al wel gebeden of hij duidelijkheid wilt geven over dat visioen, en toen voelde ik een soort van rust over me heen komen, maar ik zou niet weten wat dat moet betekenen......

N92, als God tot je spreekt via een visioen van je moeder, dan zal Hij duidelijk maken dat de boodschap van Hem komt. Zo is dat volgens mij ook in de Bijbel: iedere keer dat God mensen een droom geeft, is de droom duidelijk van Hem.

Dus als jij ervoor bidt, en je er geen zekerheid over krijgt dat die boodschap van God komt, dan zou ik er vanuit gaan dat die boodschap ook niet van Hem komt.

Ik zie ontzettend vaak gebeuren dat mensen denken dat ze een boodschap van God krijgen, terwijl die boodschap niet van Hem komt. Dat betekent niet dat die boodschap dan van de duivel komt. Soms komt het gewoon van mensen zelf. Dan willen ze iets zelf graag, dus dan denken ze dat ze een boodschap van God krijgen. Of ze zijn ergens bang voor, dus denken ze dat God ze een nachtmerrie geeft. Misschien is zoiets gebeurd met je moeder?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@skippy en kapitein andreas;

mijn moeder heeft vanaf het begin al een naar gevoel over hem, dus het zou best zo kunnen zijn dat haar angst op dat moment groot was en daardoor een 'visioen' kreeg en dacht dat het van god kwam om te waarschuwen voor hem, ik weet wel zeker dat hij mij nooit zou vermoorden, maar toch, ik vraag me wel af waarom zij dat heeft gehad.

Maar wat jullie zeggen klinkt wel logisch, door haar eigen angst krijgt ze rare beelden etc..

Nou iig bedankt voor de nuttige reactiessmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Om even een advies van de heilige Franciscus van Assisi aan een van zijn medebroeders te citeren:

Als Christus aan je verschijnt is er maar een vraag die je hem moet stellen: "############################".

smile.gif

Dit vind ik veel en veel te ver gaan boosrood.gifboosrood.gif

Jezus verscheen aan Johannes (Op. 1:12-19) en aan Saulus (Hand. 26:14-16).


Samengevoegd:

Het klopt inderdaad dat een beeld niet altijd van God of de duivel hoeft te zijn, maar het is ook niet uit te sluiten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Dit vind ik veel en veel te ver gaan
boosrood.gifboosrood.gif

De context:

De context is dat Franciscus in die tijd al wat bekender was en veel volgelingen had. Een van zijn volgelingen was nogal vroom en overijverig en die koos er voor om kluizenaar te worden in een grot en daar super ascetisch te leven. Op dag komt die kerel bij Sint Frans met het verhaal dat Jezus aan hem is verschenen. Dus dan zegt Franciscus precies datgene wat ik in dit topic citeerde.

Die broeder komt de volgende dag weer terug en vertelde aan Franciscus dat Jezus weer was verschenen en dat hij hem met grote tegenzin vertelde wat Franciscus hem had opgedragen. Nadat hij dat had gezegd was ging Jezus al vloekend en tierend in rook op. Het was Jezus helemaal niet maar een visioen dat hem was ingegeven door zijn eigen hoogmoed en dus van kwaadaardige oorsprong.

Link naar bericht
Deel via andere websites

O.k., maar dan is dat een uitspraak waar je heeel voorzichtig mee moet omgaan. Er zijn moslims in onze moderne tijd die een verschijning kregen van Christus en daarna christen werden.

In mijn stroming leer je ook heel voorzichtig om te gaan met eventuele verschijningen van engelen enz. en niet gelijk ervan uit te gaan dat een verschijning van God komt. Mensen moeten altijd beducht zijn op satan die als een engel van het licht komt (2 Kor. 11:14).

Zo'n uitspraak van Fransiscus zou ik zelf nooit gebruiken. Als bij mij een verschijning zou komen (wat ik overigens nog nooit heb gehad en wat ook helemaal niet gebruikelijk is, ook niet onder charismatischen) zou ik wel andere manieren gebruiken om de echtheid te toetsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid