Spring naar bijdragen

Een bijbelvers op een cadeaukaart


Aanbevolen berichten

Ik wist echt niet in welk subforum ik dit moest neerzetten..

Mijn zusje is voor drie weken met world servants naar de dominicaanse republiek geweest.Nu had ik een heel mooi kaartje bij oxfam novib besteld en ik wou er een kort maar krachtige vers opzetten.Iets in de trand van help de armen o.i.d.puh2.gif

Er zijn er vast veel te vinden maar ik ken ze niet zo uit het hoofd dus alle suggesties zijn welkom!

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik moest hier aan denken

het is vrij lang maar dat is ook voor de context, misschien heb je er iets aan, of geeft het je inspiratie...

34 Dan zal de koning tegen de groep rechts van zich zeggen: “Jullie zijn door mijn Vader gezegend, kom en neem deel aan het koninkrijk dat al sinds de grondvesting van de wereld voor jullie bestemd is. 35 Want ik had honger en jullie gaven mij te eten, ik had dorst en jullie gaven mij te drinken. Ik was een vreemdeling, en jullie namen mij op, 36 ik was naakt, en jullie kleedden mij. Ik was ziek en jullie bezochten mij, ik zat gevangen en jullie kwamen naar mij toe.†37 Dan zullen de rechtvaardigen hem antwoorden: “Heer, wanneer hebben wij u hongerig gezien en te eten gegeven, of dorstig en u te drinken gegeven? 38 Wanneer hebben wij u als vreemdeling gezien en opgenomen, u naakt gezien en gekleed? 39 Wanneer hebben wij gezien dat u ziek was of in de gevangenis zat en zijn we naar u toe gekomen?â€

40 En de koning zal hun antwoorden: “Ik verzeker jullie: alles wat jullie gedaan hebben voor een van de onaanzienlijksten van mijn broeders of zusters, dat hebben jullie voor mij gedaan.â€

NBV

------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------- ----

40 Dan zal de Koning antwoorden: Ik verzeker u: al wat u gedaan hebt voor een van mijn broeders hier, hoe onbelangrijk hij ook was, dat hebt u voor mij gedaan!

Groot Nieuws Bijbel

Matteüs 25

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet zoveel van die missie, maar wat ik bijvoorbeeld voor mensen die voor en met kinderen werken altijd een mooie vind:

Uit het evangelie volgens Lucas Hoofdstuk 9

46 Ze begonnen onderling te redetwisten over wie van hen de belangrijkste was. 47 Jezus merkte wat hen bezighield en hij nam een kind bij zich, dat hij naast zich neerzette. 48 Hij zei tegen hen: ‘Wie dit kind in mijn naam bij zich opneemt, neemt mij op; en wie mij opneemt, neemt hem op die mij gezonden heeft. Want wie de kleinste onder jullie allen is, die is werkelijk groot.’

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid