Spring naar bijdragen

Christelijke organisatie ?


Aanbevolen berichten

Haaaaaaaaaaj!

t is al zo lang geleden dat ik hier iets gepost heb maar ik zit met een vraag en ik kan het NERGENS vinden *ik zoek me te een ongeluk puh2.gif*

Ik ben op zoek naar: een organisatie in Nederland die helpt om met een groepje mensen anderen te helpen smile.gif klink logisch he?

Ik wil met een paar vrienden mensen in de buurt gaan helpen, bv als ze iets willen schilderen en ze hebben of iets moet opgeknapt worden etc.

Weet iemand hoe die organisatie heet? Ik weet dat ze bestaat maar ik vind ze gewoon niet....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lichtje zoekt naar een specifieke organisatie waarvan ze niet op de naam kan komen, als ik haar post goed begrijp, en ze zal zich wel herinneren dat die christelijk was. Enfin, in Limburg zul je in ieder geval niet zoveel protestantse organisaties tegenkomen. En bij katholieke organisaties zie je het meestal alleen in de naam, of zelfs dat niet. De kans dat daar bijvoorbeeld samen gebeden wordt, is nihil, of het moet via één van de nieuwe katholieke bewegingen zijn. Maar als je mensen wilt helpen, kun je mensen helpen - zulke organisaties zijn namelijk overal in het land wel te vinden. Bij de vrijwilligerscentrale of de gemeente waar je woont, zullen ze je wel kunnen verwijzen, lijkt me smile.gif Er zijn ook systemen met een soort lokale ruilvaluta, waarbij je mensen kunt helpen met dingen die jij goed kunt, en daarmee 'geld' verdienen waarmee je jezelf weer kunt laten helpen met dingen die jij niet kunt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haaj hongerige wolf.

Ten 1ste uber leuker naam knipoog_dicht.gif

Goede vraag waarom ik voor een organisatie zoek die christelijk is. Eigenlijk omdat ik geen problemen wil als mensen mij naar me beweegredenen vragen. Ik doe het vanuit mijn geloof in Christus en je ziet vaak bij andere organisaties dat je dit niet zomaar kan delen. Vandaar smile.gif en naja dat is toch mijn drijfsveer. Ik hoop ook gewoon te laten zien dat ik hart heb voor de mens ermee smile.gif

@ wat een gedoe. Het klopt wat je zegt. Ik heb ooit iets gevonden en ik kan me helemaaal niet meer herinneren hoe het heette not_happy.gif maar ik ga misschien wel eens bij de gemeente vragen ja smile.gif mocht iemand nog iets weten, dan hoor ik het graag!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Haaj hongerige wolf.

Ten 1ste uber leuker naam
knipoog_dicht.gif

Goede vraag waarom ik voor een organisatie zoek die christelijk is. Eigenlijk omdat ik geen problemen wil als mensen mij naar me beweegredenen vragen. Ik doe het vanuit mijn geloof in Christus en je ziet vaak bij andere organisaties dat je dit niet zomaar kan delen.

Dank voor het compliment. Ik ben er zelf ook behoorlijk blij mee.

Oké, begrijpelijk. In de praktijk vinden seculiere mensen het juist vaak wel tof als je als christen met naastenliefde bezig bent vanwege je geloof. Tenminste dat is mijn ervaring, maar ik kan begrijpen dat het ook weleens minder enthousiast ontvangen wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Haaj hongerige wolf.

Ten 1ste uber leuker naam
knipoog_dicht.gif

Goede vraag waarom ik voor een organisatie zoek die christelijk is. Eigenlijk omdat ik geen problemen wil als mensen mij naar me beweegredenen vragen. Ik doe het vanuit mijn geloof in Christus en je ziet vaak bij andere organisaties dat je dit niet zomaar kan delen. Vandaar
smile.gif
en naja dat is toch mijn drijfsveer. Ik hoop ook gewoon te laten zien dat ik hart heb voor de mens ermee
smile.gif

Als je met vrienden gaat doen, kun je het toch ook met hen delen? Verder zou het wel verfrissend zijn voor katholieke Limbo's om medechristenen tegen te komen die zo expliciet vanuit geloof vrijwilligerswerk verrichten smile.gif Het is, in Nederland althans, in katholieke kringen helemaal niet zo gewoon om over geloof te praten en veel mensen zijn op dat gebied dan ook 'met stomheid geslagen'. Door er wél het gesprek over aan te gaan (verwacht vooral niet al te veel theologische en bijbelse beslagenheid bij je gesprekspartner en snij het daarom voorzichtig aan!), kun je misschien ook op dat gebied wat betekenen.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

In de praktijk vinden seculiere mensen het juist vaak wel tof als je als christen met naastenliefde bezig bent vanwege je geloof. Tenminste dat is mijn ervaring, maar ik kan begrijpen dat het ook weleens minder enthousiast ontvangen wordt.

Och, er wordt ook wel eens wat neerbuigend gedaan, zo van 'je plaatsje in de hemel verdienen', maar dat moet je van je af laten glijden. Tenminste, dat is het beste voor je eigen gemoedsrust; het heeft toch geen zin daar veel energie in te steken. Maar de meesten zullen gewoon positief reageren, zeker als je als jongere vrijwilligerswerk doet. En het is wel een feit dat in Nederland de kerkelijke mensen veel meer vrijwilligerswerk doen dan niet-kerkelijken (gemiddeld genomen, natuurlijk!). Juist in vrijwilligerswerk zul je dus ook veel christenen tegenkomen, ook al zullen ze misschien niet zo veel of gemakkelijk over hun geloof praten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En het is wel een feit dat in Nederland de kerkelijke mensen veel meer vrijwilligerswerk doen dan niet-kerkelijken (gemiddeld genomen, natuurlijk!). Juist in vrijwilligerswerk zul je dus ook veel christenen tegenkomen, ook al zullen ze misschien niet zo veel of gemakkelijk over hun geloof praten.

Maar wordt daar ook het vrijwilligerswerk onder gerekend dat kerkelijken voor de kerk doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid