Spring naar bijdragen

De stem van God


Aanbevolen berichten

Ik vind het doodeng als mensen zo enorm op hun gevoel vertrouwen..

ik krijg soms fijne warme gevoelens van dingen/gedachtes waar ik helemaal geen fijne warme gevoelens bij zou moeten hebben.. En ik kan soms jaloers/boos zijn terwijl ik juist blij voor een ander zou moeten zijn..

daarom: ratio boven gevoel!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind het doodeng als mensen zo enorm op hun gevoel vertrouwen..

ik krijg soms fijne warme gevoelens van dingen/gedachtes waar ik helemaal geen fijne warme gevoelens bij zou moeten hebben.. En ik kan soms jaloers/boos zijn terwijl ik juist blij voor een ander zou moeten zijn..

daarom: ratio boven gevoel!

Je moet dan ook kunnen onderscheiden welke gevoelens uit jezelf komen en welke uit de Geest. Als ik slechte muziek luister geeft dat mij ook een goed gevoel want ik krijg een kick van die lekkere beats enzo, maar dat is niet het gevoel dat ik bedoel. Voordat ik begin met luisteren en achteraf krijg ik een waarschuwend gevoel, alsof iets je waarschuwt, dat is dan de Heilige Geest.

Dat gevoel heb ik zelf dus niet opgeroepen want ik wist niet dat die muziek verkeerd voor mij was (dat leerde ik later pas) en ik was nog niks aan het luisteren.

Zo is het ook met bepaalde boeken voordat ik begin bidde ik dan eerst en als het een verkeerd boek was kreeg ik er een heel duister gevoel bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Als God tegen je spreekt, dan zal je het weten.

En Hij zal zich bekend maken. Ik neem een voorbeeld uit de bijbel

Voorts geschiedde het, als Jozua bij Jericho was, dat hij zijn ogen ophief, en zag toe, en ziet, er stond een Man tegenover hem, Die een uitgetogen zwaard in Zijn hand had. En Jozua ging tot Hem, en zeide tot Hem: Zijt Gij van ons, of van onze vijanden?

En Hij zeide: Neen, maar Ik ben de Vorst van het heir des Heeren: Ik ben nu gekomen! Toen viel Jozua op zijn aangezicht ter aarde en aanbad, en zeide tot Hem: Wat spreekt mijn Heere tot Zijn knecht?

Jozua wist niet wie die man was, Jozua wist niet dat God het was die voor hem stond. Maar hij maakte zich bekend en Jozua wist het gelijksmile.gif

Vraag je niet langer af of je tekenen heb gezien, of dat je die graag zou willen zien. De schriftgeleerden vroegen ook een teken

Toen antwoordden Hem enige der schriftgeleerden en Farizeeën en zeiden: Meester, wij zouden wel een teken van U willen zien. 39 Maar Hij antwoordde hun en zeide: Een boos en overspelig geslacht verlangt een teken, maar het zal geen teken ontvangen dan het teken van Jona, de profeet.

Houd dit in dat je dan nooit tekenen kan zien? Of dat God nooit iets van zich zou laten zien? Nee zeker niet, maar de schriftgeleerden vroegen om de verkeerde redenen een teken. Want zie Gideon kreeg meerdere tekenensmile.gif Zou je zeggen verdiep je daar is. Waarom vraag jij een teken?

Misschien dat je denkt waarom al die teksten, maar ik zie de bijbel als een richtsnoer in dit leven knipoog_dicht.gif

Hoop dat je er iets aan heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid