Spring naar bijdragen

The Remnant?? Info gevraagd!


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Binnenkort wordt er door de Remnant een soort van worship dienst ergens georganiseerd. The Remnant is een typische organisatie uit de evangelische/pinksterstroming. Ik zat erover te denken eventueel naar zo'n dienst/hoe je het wilt noemen/ te gaan maar er is vrij weinig info over hen bekend. Het is ook vrij onbekend bij de mensen die ik ken en een google levert vrij weinig op.

Hun website:

link

Normaal zou ik me niet druk maken en er gewoon heen gaan; valt het tegen (Sektuh! :-P ) dan maakt het niets uit, kom ik volgende keer gewoon niet en heb je weer een ervaring erbij ;-)

Nu is het echter zo dat je je moet registreren op hun website om er heen te kunnen. (of dit een vereiste is, is niet duidelijk op de website; als je mensen meeneemt kun je hun namen erbij zetten maar dat betekent dus dat zij géén registratie hoeven doen). Dan komen ze dus achter je naam, adres en e-mail.

En ik geef die gegevens liever niet zomaar door.

(Ook neem ik eventueel \"half-gelovige\" mensen mee wiens zieltjes ik liever niet bevuil met iets verkeerds; ik voel me dan wel verantwoordelijk over hun.)

Dus, mijn vraag; wie weet iets over die diensten van The Remnant of over de organisatie zelf? Alle info is welkom. 16 berichten van \"neh ik ken ze niet\" is echter niet zo nuttig :-P.

Het liefst mensen die eens naar zo'n dienst zijn geweest.

Edit: Registratie is dus vereist! Maar de mensen die je "meeneemt" kunnen aan registratie ontkomen omdat zij dan alleen hun naam hoeven bekend te maken doordat je die op de "ik neem mee" lijst zet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ken wel de sprekers David de Vos en Steve Kasyanenko die op die site staan. Dat zijn goede sprekers. Ik zou je daar met een gerust hart naartoe laten gaan
knipoog_dicht.gif

Okee da's 1 stem voor! :-)

En ja, Thorgrem, neppe adressen geven kan natuurlijk ook daar had ik in al mijn vroomheid (puh2.gif) niet eens aan gedacht haha.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

marem, als ik die site goed bekijk, gaat het om een weekend en niet om een enkele dienst, toch? dan is het toch niet gek dat je moet registreren?

Ze noemen het een weekend ja;'maar het zijn 2 aparte avonden geloof ik. Het kan dan ook best zijn dat ik de ene avond wel kan komen en de volgende niet; dus ookal registreer ik me dan houd ik me d'r waarschijnlijk toch niet helemaal aan. Stel je voor dat de eerste avond niets is; dan wil ik niet verplicht zijn om naar de volgende te gaan.

Hoe dan ook; ik voel me er een stuk geruster bij na jullie advies, maar wacht nog wel even met inschrijven. Dat het iets trin-achtig is stoort me ook niet daar heb ik wel positieve ervaringen mee.

Misschien heeft iemand anders hier nog wat over? Wanneer ik de knoop het doorgehakt kan het dicht puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen ervaring, maar de site zoekt mensen die "al naar buiten zijn gekomen" en die ze willen stimuleren om nog meer en op betere manieren "de straat op te gaan om te evangeliseren"

De bijeenkomst is dus bedoeld voor mensen die al volkomen voor het geloof gaan, om die een stuen in de rug te geven bij het uitdragen van het evangelie.

Ik denbk dat het dus niet zo'n goede bijeenkomst is om "halfbakken" christen vrienden mee heen te nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Geen ervaring, maar de site zoekt mensen die "al naar buiten zijn gekomen" en die ze willen stimuleren om nog meer en op betere manieren "de straat op te gaan om te evangeliseren"

De bijeenkomst is dus bedoeld voor mensen die al volkomen voor het geloof gaan, om die een stuen in de rug te geven bij het uitdragen van het evangelie.

Ik denbk dat het dus niet zo'n goede bijeenkomst is om "halfbakken" christen vrienden mee heen te nemen.

Je doelt waarschijnlijk op deze zin:

"Hiervoor nodigen wij radicale mensen uit die stuk voor stuk zelf al in hun bestemming wandelen, een verschil maken in deze wereld en dus vanuit ervaring spreken."

Daar was ik eerst ook van in de war; maar ik denk dat het hier om de sprekers gaat. "Vanuit hun ervaring spreken". Bovendien heb je op de website ook de mogelijkheid tot "wie neem ik mee" daar krijg je een beetje een gevoel van "neem ongelovige vrienden mee" wat je ook veel op dat soort dingen hebt.

Dus ik denk niet dat het alleen voor hardcore christenen is; maar dat die zin op de sprekers doelt.

Morgen beslis ik of ik ga en dan registreer ik me. Vind hun website nog steeds vaag. Ze hebben het steeds over "revivalweekend" alsof je daar blijft slapen; en vervolgens staat er "van 7:30 PM tot 11:00 PM" ofwel alleen de avond.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo kun je het ook lezen idd. Maar de zinnen daarboven wijzen er toch ook op dat ze jongeren willen toerusten om een verschil te gaan maken.

Maar zonder dat, ik weet niet welk type christen jij ent, maar als ik bij de engelse sites lom van the remnant, dan is drieenheidsleer iets waar ze niet in geloven link

leek me wel handig als je dat wist. als je zelf ook nite in de drieeenheid gelooft is het een prima gemeenschap voor jou, geloof je daar wel in en is het een kern van je geloof, dan kun je geinformeerd je keus maken

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zo kun je het ook lezen idd. Maar de zinnen daarboven wijzen er toch ook op dat ze jongeren willen toerusten om een verschil te gaan maken.

Maar zonder dat, ik weet niet welk type christen jij ent, maar als ik bij de engelse sites lom van the remnant, dan is drieenheidsleer iets waar ze niet in geloven

leek me wel handig als je dat wist. als je zelf ook nite in de drieeenheid gelooft is het een prima gemeenschap voor jou, geloof je daar wel in en is het een kern van je geloof, dan kun je geinformeerd je keus maken

Het gaat hier om "the remnant" en niet om "remnant fellowship". De logo's zijn ook heel anders. Het kan best weer om een andere stroming gaan. Ook is de fellowship een gemeente en the remnant een evenement dat een groep mensen om de twee maanden wil organiseren. Hun logo van de fellowship is een wit kruis, van the remnant waar ik heen ga een bloeiende boom. Ik denk dus dat hem om verschillende kerken/stromingen gaat (the remnant is niet eens een kerk geloof ik).

Er werd bovendien reclame door gemaakt door Pinkstergemeenten; die 100% zeker wél in de drieeenheidsleer geloven.

Dus ik denk niet dat ze de trinity afwijzen. Als het toch zo is; zie ik dat vrijdag wel; het programma is er niet op gestemd om over theologische kwesties te praten als je naar de website van het evenement gaat.

Dat ze jongeren willen toerusten een verschil te maken vind ik niet negatief (Juist niet).

Ik heb mailcontact gezocht en heb al wat antwoorden gekregen dus straks weet ik meer :-)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Lastig, al die bewegingen met dezelfde bijbelse namen
knipoog_dicht.gif
maarveel plezier als je gaat

Maar The Remnant komt voort uit Tabernacle ministries zie ik onderaan in kleine lettertjes

wellicht leerzame site als je iets meer wilt weten.

Dat is inderdaad heel lastig vooral als je het verschil tussen stromingen aan nietgelovigen uit wilt leggen en het zelf nauwelijks doorhebt puh2.gif

Erg bedankt voor de link; daar staan geen theoriën tegen de drieenheidsleer in dus dat is ook mooi meegenomen. Ik heb me nu geregistreerd en ga heen ik laat wel even horen hoe het gegaan is en of het aan te raden is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben de vrijdag geweest, de zaterdag kon ik geen vervoer regelen (wee zij die nog geen autorijbewijs hebben).

De vrijdag was het best wel aardig. Zeer sterke preek, redelijke worship. Een grote naam zou nog spreken maar die heb ik dus moeten missen want die kwam de dag erna. Ik heb nog iemand dichter naar het geloof kunnen brengen ook doordat deze na afloop vragen kon stellen smile.gif

Nadelen was wel dat ze te weinig reclame maken; de zaal was nauwelijks gevuld. Dat het vakantie was en de band ontbrak speelt ook mee. Ik hoop en bid voor ze dat ze hierin nog gezegend worden want op deze manier lokken ze niet veel meer mensen denk ik.

OVer 2 maanden is het weer, in Drachten. Een aanrader voor wie de tijd heeft knipoog_dicht.gif. Kost niks alleen collecte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid